زمان انتخاب رشته کنکوری‌ها مشخص شد

زمان انتخاب رشته کنکوری‌ها مشخص شد

به گزارش نارنجی، نتایج تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری 1403 با کارنامه، ضوابط گزینش گروهی شامل نمرات کل، رتبه، سهمیه و وضعیت بومی در پرتال اطلاع رسانی منتشر شد. داوطلبان می توانند به سامانه جامع آزمون سراسری به نشانی https://my.sanjesh.org دسترسی پیدا کنند. داوطلبان این آزمون می توانند از فردا نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

به گزارش نارنجی، داوطلبانی که در چند نوبت آزمون سراسری سال های 1402 و 1403 در بیش از یک گروه آزمایشی اصلی (گروه های اصلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و انسانی) شرکت کرده اند، در زمان مقرر در آزمون شرکت کنند. مادر زمان، گروه آنها تست اصلی را تعریف کردند که می خواستند فیلدی را در حساب کاربری خود انتخاب کنند. در صورتی که داوطلب در زمان مقرر گروه آزمایشی را مشخص نکند، گروه آزمایشی اصلی آخرین زمان آزمون، معیار فعالیت است. داوطلب حق انتخاب رشته از دو گروه آزمون اصلی را ندارد.

به داوطلبانی که در دانشگاه لغت پذیرفته شده اند و کارنامه خود را در مهلت تعیین شده به اداره کل آموزش و پرورش استان خود تحویل ندهند، طبق مقررات سوابق تحصیلی داده نخواهد شد.

بدیهی است داوطلبانی که در نوبت اول آزمون سراسری سال 1403 شرکت کرده و در زمان ثبت نام آزمون اعلام شده اند، تنها متقاضی شرکت در آزمون ویژه جذب دانشجو معلم دانشگاه واژگان بوده اند. آیا در دانشگاه لغت پذیرفته شده اند یا خیر) و در آزمون سراسری سال 1403 نامی از خود نبرده اند، داوطلب آزمون سراسری سال 1403 نیستند، بنابراین برای آزمون سراسری آماده نشده اند. معیارهای اصلی برای انتخابات است و آنها مجاز نیستند. برای انتخاب رشته در آزمون سراسری.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، کلیه شرایط ویژه رشته های مختلف تحصیلی روزانه، نوبت دوم (عصر)، اردوهای مجازی، خود مدیریتی و تدریس دانشگاه پیام نور. -موسسات آموزش عالی انتفاعی و غیردولتی (اعم از با آزمون و پذیرش فقط بر اساس سوابق تحصیلی “بدون آزمون”)، توضیحات کامل در مورد نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته و همچنین راهنمای ثبت نام در سامانه اخذ آزمون جامع کشوری ، و داوطلبان باید کتاب های انتخاب رشته مربوطه را به دقت مطالعه کنند.

تاکید می شود ابتدا کتابخانه انتخاب رشته های تحصیلی (کتاب شماره 2) گروه تجربی مربوطه و توضیحات کتاب پیوست و همچنین ویژه نامه انتخاب رشته به دقت مطالعه و انتخاب شود. فیلدهای انتخابی خود را استخراج و مرتب کنید (فیلد را با توجه به معیارهای مشخص شده در دفترچه راهنما انتخاب کنید) به ترتیب اولویت مورد علاقه.

پس از آن ابتدا کد رشته های انتخابی خود را در فرم پیش نویس انتهای دفترچه راهنمای انتخاب رشته وارد کرده و پس از اطمینان از صحت کد رشته ها، آنها را ذخیره و در فرم آنلاین انتخاب رشته تکمیل نمایید. پس از تایید نهایی کد رشته محل های انتخابی، رسید انتخاب رشته در اختیار متقاضی قرار می گیرد.

داوطلبان توجه داشته باشند که هر فرد فقط یک بار مجاز به انتخاب رشته می باشد. همچنین پس از انتخاب رشته و دریافت فیش، داوطلبان می توانند تا حد امکان نسبت به اصلاح یا تغییر فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند.

در صورت تمایل به انتخاب رشته ها یا بورسیه های تحصیلی، حتما شرایط این دوره ها (که به صورت جداگانه به پیوست راهنمای انتخاب رشته در پرتال اطلاع رسانی سازمان سنجش کشور موجود است) را مطالعه کنید و فقط در صورت شرایط لازم خود. این دوره ها را انتخاب کنید.

فهرست اسامی افرادی که برای رشته های مختلف بورسیه و با شرایط ویژه جهت مصاحبه یا گزینش انتخاب شده اند، هفته آخر شهریور ماه در پرتال اطلاع رسانی منتشر می شود.

داوطلبانی که برای پذیرش در دانشگاه پیام نور و دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی (تربیت معلم) ابراز علاقه می کنند باید مبلغ 576/000 (پنجاه و هفتاد و شش هزار) را جداگانه پرداخت کنند. ریال از طریق سامانه پرداخت آنلاین درج شده در درگاه اطلاع رسانی این سازمان (بخش خرید کارت اعتباری) و سپس در فرم انتخاب رشته وارد رشته این دانشگاه ها و موسسات شوید.

سامانه انتخاب حوزه مجازی این سازمان از امروز سه شنبه 13/06/1303 از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان با هدف راهنمایی و کمک به داوطلبان در انتخاب حوزه تجربه ملی سال. 1403 (برای مناطق دارای آزمون) و رشته هایی که صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی است) در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

راهنمای ویژه انتخابات اصلی آزمون سراسری 1403 اطلاعات مفید و کاربردی در مورد انتخابات مقدماتی شامل شرح محتوای کارنامه امتحانی، آشنایی با بومی سازی، انواع سهمیه ها، استفاده از انتخابات اصلی مجازی و مهم امتیازات در انتخابات اصلی، جمع آوری و در روز یکشنبه 11/06/1403 منتشر شد. این ویژه نامه را به نامزدها، والدین و مشاوران آنها بخوانید

پذیرش در رشته ها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی برای داوطلبان شاخه نظری با معدل کتبی نهایی دیپلم و داوطلبان واحد فنی و حرفه ای یا کاردانی با معدل کل دیپلم انجام می شود و داوطلب می تواند انتخاب رشته کند. انتخاب رشته در دروس مختلف از همه گروه های آزمایشی بدون در نظر گرفتن نوع مدرک.

بر اساس مصوبه بیست و دومین جلسه مورخ 1397/09/30 هیأت سنجش و پذیرش دانشجو، داوطلبان گروه علوم تجربی که مجاز به انتخاب رشته در کارنامه گزارش کننده نتایج اولیه هستند، باید بدانند که رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی مراکز معارف اسلامی دانشگاه آزاد در دفترچه راهنمای انتخاب رشته که در پرتال اطلاع رسانی سازمان سنجش و سنجش نظام آموزشی کشور قرار دارد و در صورت علاقه مندان به تحصیل در یکی از این چهار رشته میبایست در فرم انتخاب رشته در پرتال اطلاع رسانی این سازمان آنها را انتخاب و در اولویت به دلخواه بنویسند.

انتخاب سایر گروه های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی به تفکیک و از طریق دانشگاه مذکور با کد دسترسی که در گزارش نتایج آزمون درج شده است انجام می شود.

داوطلبانی که در یکی از گروه های دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و یا دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته شده اند، فقط می توانند در یکی از موسسات مورد نظر خود ثبت نام و تحصیل کنند.

233236

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "زمان انتخاب رشته کنکوری‌ها مشخص شد" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "زمان انتخاب رشته کنکوری‌ها مشخص شد"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه