فضاپیمای پرسروصدای بویینگ ناکام شد!

به گزارش خبرگزاری زابارآنلاین، پرتاب تاریخی فضاپیمای بویینگ استارلاینر تنها دو ساعت قبل از پرتاب موشک اطلس V به تعویق افتاد. تصمیم برای لغو پرتاب تنها چند دقیقه پس از نشستن بوچ ویلمور و سانی ویلیامز فضانوردان ناسا در فضاپیمای استارلاینر گرفته شد.

به گزارش مجله خبری نارنجی، بر اساس پست ناسا در X، دلیل تاخیر در ارسال فضاپیمای استارلاینر مشکل دریچه اکسیژن سکوی موشک Atlas V است. موشک Atlas V که توسط United Launch Alliance ساخته شده است، از سال 2002 با موفقیت 100 درصدی ماموریت هایی را انجام می دهد، اما این اولین ماموریت آن برای حمل فضانورد بود.

لغو پرتاب تاریخی شاتل فضایی استارلاینر

سفینه فضایی بویینگ با صدای بلند شکست خورد!

یک مقام کنترل ماموریت در یک پخش تلویزیونی حدود دو ساعت و یک دقیقه قبل از پرتاب برنامه ریزی شده در ساعت 10:34 صبح به وقت محلی گفت که تیم مهندسی تشخیص داده اند که فضاپیما دچار مشکل شده و نمی تواند پرواز کند.

هنوز تاریخ جدیدی برای پرتاب این ماموریت اعلام نشده است، اما احتمالا استارلاینر در روز جمعه 10 می (21 می) به فضا پرتاب خواهد شد. استارلاینر اولین خدمه فضانورد خود را به ایستگاه فضایی بین المللی خواهد برد. بوچ ویلمور و سانی ویلیامز هر دو خلبان آزمایشی نیروی دریایی ایالات متحده و فضانوردان سابق ایستگاه فضایی بین المللی هستند. انتظار می رود ماموریت جدید استارلاینر آنها حدود یک هفته طول بکشد.

اگر ویلمور و ویلیامز به فضا بروند، اولین خدمه ای خواهند بود که از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال از زمان آپولو 7 در سال 1968 به فضا پرتاب می شوند. آنها همچنین اولین انسان ها از زمان پرواز گوردون کوپر (در سال 1963) با موشک های اطلس به فضا خواهند بود.

227227

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فضاپیمای پرسروصدای بویینگ ناکام شد!" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فضاپیمای پرسروصدای بویینگ ناکام شد!"، کلیک کنید.