رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی در «اس اندپی»کاهش یافت

به گزارش «SNDP»، رویارویی رژیم صهیونیستی با ایران باعث افزایش خطرات ژیوپلیتیکی و کاهش رتبه اعتباری اقتصاد این رژیم شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری نارنجی از راشاتودی، آژانس بین المللی رتبه بندی S&P Global روز پنجشنبه گذشته رتبه اعتباری بلندمدت رژیم صهیونیستی را به دلیل تهدید افزایش تنش نظامی با ایران کاهش داد.

S&P دومین آژانس رتبه بندی اعتباری ایالات متحده بود که رتبه اسراییل را در اولین کاهش رتبه خود پس از کاهش رتبه اعتباری مودیز در ماه فوریه به دلیل “درگیری نظامی مداوم با حماس” کاهش داد.

این آژانس رتبه اعتباری بلندمدت ارزهای خارجی و داخلی رژیم صهیونیستی را از «AA-» به «A+» و از «A-1+» به «A-1» کاهش داد. این تهدید جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس و رویارویی با حزب الله می تواند تاثیر بسزایی بر پارامترهای اقتصادی، مالی و مالی رژیم صهیونیستی داشته باشد که اکنون در ساعات اولیه جمعه گذشته هستیم.

SNDP در این خصوص تاکید کرد که تقابل روزافزون با ایران، تهدیدات ژیوپلیتیکی برای رژیم صهیونیستی را افزایش داده است. احتمال درگیری منطقه ای در مقیاس وسیع بعید است، اما به نظر می رسد جنگ اسراییل و حماس تا سال 2024 ادامه یابد، زمانی که پیش تر تخمین زده می شد که بیش از شش ماه طول نخواهد کشید.

رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی

اقتصاددانان هشدار داده اند که ادامه جنگ بر بودجه رژیم صهیونیستی فشار خواهد آورد. این جنگ باعث شده است که هر سه آژانس رتبه بندی اعتباری آمریکا، مودیز، اس اند پی و فیچ، پس از حمله اسراییل به غزه، این کشور را در رتبه منفی قرار دهند.

برندن مک کنا، اقتصاددان در فارگو و شرکت. در ولز، به بلومبرگ گفت: “اکنون که روابط ژیوپلیتیک گسترده تر و بدتر شده است و هزینه جنگ ممکن است برای مدت طولانی بر اقتصاد سنگینی کند، بنابراین آن را کاهش دهید و مراقب باشید.” فرض منفی موجه است.

«SNDP» پیش بینی کرده است که کسری بودجه عمومی رژیم صهیونیستی در سال جاری به 8 درصد تولید ناخالص داخلی برسد که بالاتر از برآورد دولت 6.6 درصدی است و این به دلیل هزینه های دفاعی است.

بر اساس گزارش آژانس رتبه بندی، انتظار می رود کسری های بزرگ تر در میان مدت ادامه پیدا کند و بدهی عمومی خالص دولت در سال 2026 به 66 درصد تولید ناخالص داخلی برسد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی در «اس اندپی»کاهش یافت" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی در «اس اندپی»کاهش یافت"، کلیک کنید.