جبران «بوی ماه مدرسه» با تغییر تقویم از ماه نارنجی

هر ساله مدارس به دلایل مختلف از جمله آلودگی هوا، سرما و یخبندان، سیل و زلزله تعطیل می شوند و به دلیل تعطیلی آنها زمان و کیفیت آموزش کاهش می یابد. اگرچه این روزها گاهی آموزش به صورت مجازی انجام می شود اما به دلیل ضعف های این نوع آموزش مفاهیم آن طور که باید به دانش آموزان منتقل نمی شود.

به گزارش نارنجی، جوان آنلاین نوشت: روز گذشته دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اعلام کرد که طرح اصلاح تقویم مدارس با توجه به شرایط مختلف جغرافیایی در فضای باز مجلس در حال بررسی و تصویب است. کشور به سطوح اداری می رسد.

گاهی اوقات تعطیلات مدارس بدون جبران زمان از دست رفته یادگیری است، بنابراین دانش آموزان در یادگیری دروس با مشکلات زیادی مواجه می شوند. اگرچه پیام رسان شاد برای یادگیری دانش آموزان در ایام کرونا و پس از آن برای تدریس در تعطیلات فعال شده است، اما معلمان و والدین می گویند این پیام رسان مشکلات زیادی داشته و نمی تواند به اندازه آموزش حضوری موثر باشد. تجربه آموزش آنلاین با روش فعلی به همگان ثابت کرده است که این نوع آموزش حتی در بهترین حالت هم نمی تواند بیش از 50 درصد موثر باشد.

تغییر تقویم آموزشی مدارس در انتظار تصویب مجلس است

هر ساله درگیری های زیادی بین وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و سازمان مدیریت حوادث و بلایا ایجاد می شود که با معضل سلامت دانش آموزان و کیفیت آموزش مواجه می شوند و برای این امر تصمیم گیری می کنند. موضوعی که باعث شد محمود امانی تهرانی، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از احتمال تغییر زمان شروع سال تحصیلی 1403 خبر داد. وی در این خصوص گفت: در جامعه اسلامی طرحی برای اصلاح تقویم آموزش و پرورش تهیه شد و برای بررسی به شورای عالی آموزش و پرورش ارسال شد و تغییراتی در شورا روی این طرح ایجاد شد و سپس انجام شد. بازگشت. به شورا این طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب شد و هم اکنون مورد بررسی و تصویب افکار عمومی مجلس قرار گرفته است.

امانی تهرانی همچنین گفت: در صورتی که این طرح به مصوبه مجلس تبدیل شود، مصوبه قبلی که شروع و پایان سال تحصیلی را مشخص کرده بود لغو و با توجه به شرایط مختلف جغرافیایی، اختیارات بیشتری برای سطح اجرا داده می شود. کشور.”

وی در پاسخ به این سوال که آیا این طرح مانع برگزاری امتحانات نهایی می شود، گفت: امتحانات نهایی چیزی است که در یک برنامه کشوری قابل ارایه است اما در خیلی جاها می توانند کل سال تحصیلی را با برنامه ریزی بهتری سپری کنند. .با توجه به شرایط آب و هوایی آنها.

زمان آموزش ما حداقل و توزیع شده است!

آزمون های بین المللی مانند تیمز و مروارید که برای سنجش کیفیت خواندن و یادگیری به کار می روند، نشان می دهد که زمان مطالعه در ایران در مقایسه با سایر کشورها کمترین زمان را دارد.

طبق قانون مصوب مجلس در سال 76، مدارس باید از اول مهرماه شروع به کار کنند، این قانون برای جبران زمان از دست رفته دست و پای مدارس را بسته است. به همین دلیل یکی از پیشنهاداتی که برای جبران کمبود آموزش ارایه شد افزایش زمان شروع و پایان سال تحصیلی بود که هم اکنون در شورای اسلامی در حال پیگیری است. به این ترتیب، به عنوان مثال، سال تحصیلی از اواسط شهریور شروع می شود و تا پایان ژوین ادامه می یابد. از آنجایی که شرایط جغرافیایی در نقاط مختلف کشور متفاوت است، این طرح در صورت تصویب، قدرت روزهای آموزشی را به مناطق و استان ها می دهد تا با توجه به دما و آب و هوای منطقه خود نسبت به تعطیلی مدارس تصمیم بگیرند.

الان متاسفانه حسابداری برای اجرای همه دروس در مدارس وجود ندارد. به عنوان مثال، 925 ساعت مطالعه برای پایه های ابتدایی در نظر گرفته شده است، اما گاهی اوقات تعطیلات باعث می شود تعداد زیادی از مدارس تنها 600 ساعت تدریس کنند. در چنین شرایطی اگر با توجه به شرایط خاص منطقه ای، مدارس مناطق مختلف مجاز به تکمیل تعداد ساعات مصوب آموزشی باشند، کیفیت آموزش با توجه به شرایط فعلی ارتقا می یابد. البته این در صورتی است که مسیولان وزارت آموزش و پرورش بر این سوال که هر مدرسه ساعت مصوب مطالعه را اجرا می کند، نظارت و نظارت دقیق داشته باشند.

شکایات والدین نیز وجود دارد

والدین از تعطیلی مدارس گلایه دارند و می گویند این تعطیلی باعث افت کیفیت تحصیلی فرزندانشان شده است. در همین رابطه مادر یکی از دانش آموزان پایه هفتم به «جوان» گفت: گاهی اوقات شرایط غیرمنتظره ای رخ می دهد و مسیولان مجبور به تعطیلی مدارس مانند سیل و زلزله می شوند، اما زمان آلودگی هوا و برف و سرما هر بار تکرار می شود. سال می توانید در مورد آن فکر کنید. مثلاً روزهای دیگر سال را جبران تحصیل فرزندانمان بدانیم یا تصمیم دیگری که مسیولان و کارشناسان آموزش و پرورش به آنها ابلاغ کنند».

وی ادامه می دهد: مرخصی های مکرر باعث می شود دانش آموزان دچار عادت های بد شوند و درس هایی را که آموخته اند فراموش کنند. این امر نیز باعث غیبت دانش آموزان در کلاس یا عدم یادگیری خوب می شود.» در این میان تعطیلی مدارس که در برخی از روزها به دلیل آلودگی هوا و سرما رخ می دهد، مشکلاتی را برای مادران شاغل ایجاد کرده است. یکی از مادران شاغل در این باره می گوید: من دو فرزند دارم که یکی از آنها کلاس اول دبستان است و دیگری در کلاس اول دبیرستان درس می خواند گاهی به دلیل تعطیلات اعلام شده برای دبستان نمی توانم سر کار بروم ” و من به تکالیف فرزندم نمره می دهم تا به او در مطالعه آنلاین کمک کنم، اما آیا روزهای تعطیلی برای استفاده در تعطیلات مدرسه فرزندم دارم؟’

قوانین فعلی پاسخگوی نیازها و الزامات فعلی نیستند

آیا تمامی جوانب طرح تحول برای آغاز سال تحصیلی در نظر گرفته شده و کارشناسان آن را بررسی کرده اند؟ به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهش های شورای اسلامی، پیش نویس اصلاح قانون تقویم آموزشی توسط مرکز پژوهش ها و با مشورت کارشناسان نهادهای مختلف و نمایندگان مجلس تهیه شد. بر اساس این گزارش بهترین مدیریت زمان مطالعه یکی از عوامل مهم در تضمین کیفیت فعالیت های آموزشی و آموزشی در مدارس است که با اعزام مرجع مناسب محقق خواهد شد.

همچنین در توضیح دلایل این پیشنهاد گفته شده است که تقویم آموزشی مدارس دارای اجزای مختلفی از جمله شروع و پایان فعالیت مدرسه در روزهای سال، شروع و پایان فعالیت مدرسه است. ، شب و روز. ساعت ها و تعطیلات غیرقابل پیش بینی برای اتخاذ تصمیمات محوری یکسان در مورد آنها، مشکلاتی را ایجاد می کند و مشکلات متعددی را ایجاد می کند. بر این اساس مرکز پژوهش های شورا بر این باور است که با توجه به گسترش شرایط اقلیمی و جغرافیایی کشور، لازم است یک چارچوب کلان ملی برای تهیه تقویم ملی آموزش و پرورش تهیه و اختیارات بسیاری برای استان ها ایجاد شود. شوراهای آموزش و پرورش ، منطقه و مدرسه. در ادامه این گزارش مغایرت تعطیلی مدارس با تعطیلات والدین شاغل که باعث عدم استفاده عملی از تعطیلی مدارس توسط مدارس و والدین می شود نیز مورد توجه قرار گرفته است زیرا تعطیلی مدارس در ساعت همان زمان در آن زمان زیرا فعالیت ادارات و مدارس در ایام نوروز باعث می شود که تعطیلات تحصیلی نوروز برای استفاده خانوادگی مفید نباشد و دانش آموزان به دلیل کار والدین خود از این تعطیلات به خوبی استفاده نکنند. از سوی دیگر تعطیلی مدارس در روز پنجشنبه و فعالیت تشکل ها در این روز باعث شد تا هدف اصلی این طرح که حضور کودکان در کنار خانواده است محقق نشود.

بر اساس این پیشنهاد، یکی از موضوعات مهم در مدیریت زمان آموزش، شروع رسمی فعالیت های تحصیلی در ابتدای نارنجی ماه و بعد از تعطیلات نوروزی است که تعیین یک روز معین (اول اردیبهشت یا 14 فروردین) است. ) به عنوان آغاز. فعالیت های مدرسه و نادیده گرفتن تعطیلی روزهای قبل یا بعد از این دو تاریخ، از آن دست اتفاقاتی است که عملا چندین روز از سال تحصیلی را به نیمه تعطیل تبدیل می کند. شروع تعطیلات نوروزی در اسفند ماه تا حد زیادی بر همین روش است، بنابراین به نظر می رسد مسیولان استانی برای جلوگیری از چنین وضعیتی هر ساله تاریخ شروع و پایان فعالیت مدارس را یکسان تعیین کنند. شورای آموزش و پرورش و شهر باید با تقویم آموزشی آشنا باشند و هر کدام می توانند شروع و پایان سال تحصیلی را اولین روز هفته و پایان فعالیت را در آخرین روز هفته معین کنند. فرهنگ و نیازهای استان و شهر خود. لذا از آنجایی که قوانین و مصوبات فعلی پاسخگوی نیازها و الزامات فعلی نیست، بر همین اساس مرکز پژوهش های شورا پیشنهاد تغییر قانون تقویم آموزش و پرورش را طی ابلاغی تهیه و به ریاست شورا ارایه کرده است. . معاونت حقوقی رییس مجلس و سایر نهادهای ذیربط.

پایان خبر نارنجی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "جبران «بوی ماه مدرسه» با تغییر تقویم از ماه نارنجی" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "جبران «بوی ماه مدرسه» با تغییر تقویم از ماه نارنجی"، کلیک کنید.