خلاصه کتاب هنرمند فروش وحید رسولیان: چطور حرفه ای بفروشید؟

خلاصه کتاب هنرمند فروش وحید رسولیان: چطور حرفه ای بفروشید؟

خلاصه کتاب هنرمند فروش: چگونه هنرمندانه بفروشیم ( نویسنده وحید رسولیان )

کتاب «هنرمند فروش: چگونه هنرمندانه بفروشیم» اثر وحید رسولیان، راهنمایی جامع برای تبدیل شدن به یک فروشنده حرفه ای و خلاق است. این کتاب به شما نشان می دهد که فروشندگی فراتر از یک معامله ساده است؛ بلکه یک مهارت هنرمندانه و ضروری برای موفقیت در زندگی و کسب وکار به حساب می آید. با مطالعه این خلاصه، با مفاهیم کلیدی، اصول کاربردی و تکنیک های اثربخش این کتاب آشنا می شوید تا بتوانید مهارت های فروش خودتان را حسابی ارتقا بدهید و در دنیای پررقابت امروز، حرفی برای گفتن داشته باشید.

تاحالا به این فکر کردین که فروشندگی فقط مختص به آدم هایی نیست که پشت پیشخوان مغازه یا پای تلفن نشستن؟ وحید رسولیان، نویسنده کتاب جذاب هنرمند فروش، این دیدگاه رو به چالش می کشه و بهمون نشون می ده که چطور همه ما، هر روزه، در حال فروختن چیزی هستیم. از یه بچه ی کوچیک که تلاش می کنه پدر و مادرش رو قانع کنه براش اسباب بازی بخرن، تا یه مدیر شرکت که می خواد تیمش رو برای یک پروژه جدید مشتاق کنه. همه ما به نوعی فروشنده ایم، هرچند ممکنه خودمون خبر نداشته باشیم. رسولیان خودش هم از بچگی، اون وقتا که هلوهای باغ پدرش رو می فروخت، این هنر رو یاد گرفته. اون با مثال های واقعی و ملموس از دنیای خودش و اطرافیانش، بهمون یاد میده که چطور با نگاهی نو و هنرمندانه، نه فقط محصول یا خدمتمون رو بفروشیم، بلکه خودمون رو، ایده هامون رو و حتی توانایی هامون رو به بهترین شکل ارائه کنیم.

این خلاصه قراره مثل یه میان بر عمل کنه. اگه وقت خوندن کل کتاب رو ندارید، یا دوست دارید قبل از خرید کتاب اصلی، یه دید کلی ازش پیدا کنید، جای درستی اومدید. اینجا قراره با اصلی ترین درس ها و تکنیک های هنرمند فروش آشنا بشید؛ اون هم با زبانی ساده و خودمونی که انگار خود وحید رسولیان داره باهاتون حرف می زنه. پس آماده باشید که یه عالمه نکته کاربردی یاد بگیرید و دیدگاهتون رو نسبت به فروشندگی کاملاً عوض کنید.

فروشندگی چیست و چطور هنرمندانه بفروشیم؟ (برگرفته از فصل اول کتاب هنرمند فروش)

فروشندگی؟ حتماً می گید خب معلومه، یعنی جنسی رو بفروشی و پول بگیری. اما وحید رسولیان تو کتاب «هنرمند فروش» نگاه عمیق تری به این موضوع داره. اون میگه فروشندگی فقط یه معامله نیست، یه سبک زندگیه! ما هر روز داریم چیزی رو می فروشیم؛ مثلاً ایده هامون رو به دوستامون، نظر شخصیمون رو به همکارمون یا حتی خودمون رو به کسی که دوستش داریم. پس اگه این مهارت رو بلد باشیم، زندگی برامون خیلی راحت تر میشه. فروشنده هنرمند کسیه که می دونه چطور این هنر رو در تمام جنبه های زندگیش به کار بگیره.

فروشندگی: ذاتیه یا اکتسابیه؟ (دیدگاه کتاب)

یکی از سؤالات مهمی که همیشه مطرح میشه اینه که فروشندگی یه چیز ذاتیه یا میشه یادش گرفت؟ بعضی ها فکر می کنن آدم یا فروشنده به دنیا میاد یا نه. اما رسولیان تو این کتاب کاملاً نشون میده که فروشندگی یه مهارت اکتسابیه، مثل نقاشی کشیدن یا ساز زدن. یعنی با تمرین، آموزش و تجربه میشه توش حسابی ماهر شد. هر کسی با تلاش و اراده، می تونه این مهارت رو در خودش تقویت کنه و به یه هنرمند فروش واقعی تبدیل بشه. مهم اینه که از کجا شروع کنیم و چقدر برای یادگیریش وقت بذاریم.

تحولات بازار و موج های فروش

نویسنده تو این بخش به سه موج اساسی تو تاریخ بشر اشاره می کنه که روی فروش و بازاریابی تأثیر زیادی گذاشتن:

  1. موج کشاورزی: قدیم ترها، وقتی مردم محصولی رو تولید می کردن، بازار تشنه بود و هر چی تولید می شد به راحتی فروش می رفت. رقابتی در کار نبود.
  2. موج صنعتی: با شروع انقلاب صنعتی و تولید انبوه، کالاها زیاد شدن. اوایل باز هم فروش راحت بود، اما کم کم رقابت زیاد شد و شرکت ها فهمیدن که فقط تولید کافی نیست، باید محصول باکیفیت هم ارائه بدن.
  3. موج اطلاعات (عصر دیجیتال): الان تو این موج هستیم. مشتری ها خیلی آگاه شدن، حق انتخاب زیادی دارن و به اینترنت دسترسی دارن. دیگه صرفاً کیفیت محصول هم کافی نیست. فروشنده باید هنرمندانه عمل کنه و بدونه چطور محصولش رو به سمت مشتری هل بده، چون مشتری خودش دیگه دنبال محصول نمیاد. اینجا دیگه تبلیغات و بازاریابی حرفه ای حرف اول رو می زنن.

این تحولات نشون میده که فروشندگی یه مهارت ایستا نیست و باید همیشه به روز باشیم و با تغییرات بازار، خودمون رو وفق بدیم. وگرنه حسابی عقب می مونیم.

پنج پله ترقی بازاریابی و فروش (نگاهی سریع)

رسولیان تو کتابش به پنج دیدگاه یا پله اشاره می کنه که از دیدگاه تولید شروع میشه و به دیدگاه های پیشرفته تر می رسه:

  • دیدگاه تولید: هرچی تولید کنی، می فروشی. (مربوط به موج اول و دوم)
  • دیدگاه محصول: محصول خوب و باکیفیت خود به خود فروش میره.
  • دیدگاه فروش: باید فعالانه محصول رو به مشتری عرضه کنی، چون خودش نمیاد. (تبلیغات و تکنیک های فروش)
  • دیدگاه بازاریابی: باید نیازها و خواسته های مشتری رو بشناسی و بعد محصول رو بر اساس اون تولید و عرضه کنی.
  • دیدگاه بازاریابی اجتماعی: فراتر از نیازهای مشتری، به منافع جامعه و محیط زیست هم اهمیت بدی.

این پله ها نشون میده که چطور دیدگاه ما نسبت به فروش، از یه نگاه ساده به یه نگاه جامع و مسئولانه تکامل پیدا کرده.

چرا سؤال پرسیدن توی فروش انقدر مهمه؟

شاید فکر کنید فروشنده خوب یعنی کسی که خوب حرف میزنه و محصولش رو خوب معرفی می کنه. اما وحید رسولیان میگه فروشنده هنرمند کسیه که خوب سؤال می پرسه! سؤال پرسیدن توی فروش، چندین کارکرد حیاتی داره:

  • کشف نیاز واقعی مشتری: تا سؤال نپرسی، چطور می فهمی مشتری چی می خواد؟
  • ایجاد ارتباط و اعتماد: وقتی سؤال می پرسی، نشون میدی به مشتری اهمیت میدی و داری تلاش می کنی مشکلش رو حل کنی.
  • هدایت فرآیند فروش: با سؤال های درست، می تونی مشتری رو در مسیر درست هدایت کنی و بهش کمک کنی تصمیم بگیره.
  • شناسایی ایرادها و نگرانی ها: با سؤال های باز، مشتری راحت تر نگرانی هاش رو مطرح می کنه و تو می تونی بهشون جواب بدی.

پس، به جای اینکه فقط در مورد محصولت حرف بزنی، هنر سؤال پرسیدن رو یاد بگیر تا بتونی مثل یه پزشک، درد مشتری رو تشخیص بدی و بعد داروش رو تجویز کنی. به قول خود رسولیان، سؤال پرسیدن یعنی نصف راه فروش رو رفتی.

چطور محصولمون رو معرفی کنیم و دل مشتری رو ببریم؟ (از فصل دوم کتاب هنرمند فروش)

وقتی نیاز مشتری رو شناختی، حالا نوبت معرفی محصوله. اما چطور؟ آیا باید فقط ویژگی هاش رو ردیف کنیم؟ وحید رسولیان تو کتاب هنرمند فروش میگه نه! این کار مثل اینه که یه نقاش فقط از رنگ ها و قلموهاش تعریف کنه، نه از اثری که خلق کرده. شما باید یه فرآیند گام به گام رو طی کنید تا محصولتون رو جذاب و قانع کننده معرفی کنید.

فرآیند گام به گام معرفی محصول

رسولیان به ما یاد میده که برای معرفی مؤثر محصول، باید مراحلی رو طی کنیم که در نهایت به مشتری این حس رو بده که این محصول همون چیزیه که دنبالش بوده:

  1. جلب توجه: اول از همه، باید توجه مشتری رو جلب کنی. یه جمله جذاب، یه سؤال کنجکاوی برانگیز یا حتی یه حرکت غیرمنتظره.
  2. ایجاد علاقه: بعد از جلب توجه، کاری کن که مشتری علاقه مند بشه بیشتر در مورد محصولت بدونه. اینجا باید روی نیازش دست بذاری.
  3. ایجاد اشتیاق: حالا وقتشه که نشون بدی چطور محصول تو می تونه زندگی مشتری رو بهتر کنه. مزایا و منافع رو پررنگ کن.
  4. فراخوان به اقدام: در نهایت، مشتری رو دعوت به خرید، تست یا دریافت اطلاعات بیشتر کنی.

این فرآیند ساده به نظر میاد، اما نیازمند تمرین و ظرافت هنرمندانه ست تا بتونی تو هر مرحله، کاریزمای فروشندگیت رو به نمایش بذاری.

تکنیک FAB (Features, Advantages, Benefits)؛ راز معرفی مؤثر

یکی از قوی ترین تکنیک ها برای معرفی محصول که رسولیان بهش اشاره می کنه، تکنیک FAB هست. این تکنیک بهت کمک می کنه از چیستی محصول بگذری و به چرا باید خریدش برسی:

  • F (Features – ویژگی ها): اینها خصوصیات فنی و ظاهری محصول هستن. مثلاً: این گوشی ۱۲۸ گیگ حافظه داره. یا این ماشین سقف پانوراما داره.
  • A (Advantages – مزایا): مزایا نشون میدن که این ویژگی ها چطور محصول رو از بقیه متمایز می کنن. مثلاً: چون ۱۲۸ گیگ حافظه داره، دیگه لازم نیست نگران پر شدن گوشی باشی. یا چون سقفش پانوراماست، حس یه فضای باز و دلباز رو تو ماشین تجربه می کنی.
  • B (Benefits – منافع): این بخش مهمترین قسمته! منافع، اون احساس خوب یا سودی هستن که مشتری از مزایا به دست میاره. مثلاً: دیگه لازم نیست نگران پر شدن گوشی باشی و با خیال راحت تمام خاطرات و عکس هات رو ذخیره می کنی و از بابت از دست دادنشون غصه ای نمی خوری. یا با سقف پانوراما، هر بار که تو ماشین می شینی، احساس آرامش و لذت بیشتری رو تجربه می کنی.

می بینید؟ با FAB، دیگه صرفاً یه محصول نمی فروشیم، بلکه داریم تجربه، آرامش و حل مشکل رو به مشتری ارائه میدیم. این هنر فروشندگیه!

«فروشنده هنرمند می داند که مشتری محصول نمی خرد، بلکه راه حل و تجربه می خرد.»

اما و اگرهای فروش: چطور موانع رو کنار بزنیم و فروش رو نهایی کنیم؟ (درسی از فصل سوم)

توی فرآیند فروش، همیشه یه سری اما و اگر و به قول معروف بهانه ها از سمت مشتری پیش میاد. بعضی فروشنده ها اینجا جا می زنن، اما وحید رسولیان تو کتابش یه جمله کلیدی داره: در فروشندگی هیچ کوچه بن بستی وجود ندارد. این یعنی هر چالش و ایرادی که مشتری مطرح می کنه، در واقع یه فرصته برای تو که نشون بدی چقدر حرفه ای هستی. اینجاست که هنرمندی فروش خودشو نشون میده.

تکنیک های حرفه ای نهایی کردن فروش (یه سر و گردن بالاتر باشید)

رسولیان برای نهایی کردن فروش، تکنیک های مختلفی رو معرفی می کنه که می تونه بهتون کمک کنه تا مشتری رو با ظرافت و هوشمندی به سمت تصمیم گیری نهایی هدایت کنید:

  1. خاتمه مستقیم (Direct Close): خیلی ساده و رک از مشتری می پرسید: خب، آماده اید که این محصول رو داشته باشید؟ یا می تونم براتون ثبت سفارش کنم؟ این روش وقتی جواب میده که مشتری کاملاً متقاعد شده باشه.
  2. خاتمه فرضی (Assumptive Close): فرض می کنید مشتری تصمیمش رو گرفته و بر همین اساس سؤال می کنید: خب، این محصول رو می خواید با خودتون ببرید یا براتون ارسال کنم؟ یا چه رنگی رو ترجیح میدید؟
  3. خاتمه پس از یک جمع بندی (Summary Close): تمام مزایا و منافعی که مشتری از محصول به دست میاره رو دوباره خلاصه می کنید و بعد پیشنهاد خرید میدید. پس با این محصول، هم در وقتتون صرفه جویی میشه، هم کیفیت کارتون بالا میره و هم…
  4. خاتمه پس از پاسخ به یک ایراد (Objection Close): وقتی مشتری یه ایراد مطرح می کنه و شما بهش پاسخ قانع کننده میدید، بلافاصله بعد از اون، پیشنهاد خرید رو مطرح می کنید: خب، حالا که مشکل بودجه حل شد، میشه برای دریافتش هماهنگ کنیم؟
  5. خاتمه به روش انتخابی (Choice Close): به جای اینکه بپرسید می خرید یا نه؟، دو گزینه به مشتری میدید: مدل A رو ترجیح میدید یا مدل B؟ یا پرداخت نقدی راحت تره یا اقساطی؟
  6. خاتمه با روش هدایت کننده (Guidance Close): مشتری رو قدم به قدم تو فرآیند خرید هدایت می کنید. قدم اول اینه که فرم رو پر کنید، قدم دوم…
  7. مطرح کردن فرصت استثنایی (Urgency Close): اگه یه تخفیف یا فرصت ویژه هست، به مشتری یادآوری می کنید که این فرصت محدوده: این قیمت فقط تا آخر امروزه.

این تکنیک ها مثل ابزار یک هنرمنده که بسته به موقعیت و نوع مشتری، از ابزار مناسب استفاده می کنه تا بهترین اثر رو خلق کنه.

چطور مشتری رو برای خرید مشتاق کنیم؟ (فروشنده کاریزماتیک)

فروش فقط تکنیک نیست، یه هنر ارتباطیه. وحید رسولیان تاکید زیادی روی نقش شخصیت، رهبری و هوش اجتماعی در فرآیند فروش داره. یه فروشنده هنرمند باید بتونه با مشتری ارتباط عمیق برقرار کنه، روی اون تأثیر مثبت بذاره و با درک درست از احساسات و نیازهای پنهان مشتری، اون رو برای خرید مشتاق کنه. یعنی به جای اینکه فقط بخواد چیزی رو قالب کنه، کاری کنه که مشتری خودش حس نیاز به اون محصول رو پیدا کنه. اینجا دیگه فروشندگی تبدیل میشه به رهبری و راهنمایی مشتری.

یکی از ترفندهای مهم برای افزایش فروش، استفاده از قانون سبب و اثر هست. یعنی اگه مشتری دلیل قانع کننده ای برای خرید ببینه، خرید می کنه. ما باید اون دلیل رو براش پررنگ کنیم. جملات کلیدی و تأثیرگذار هم نقش مهمی دارن؛ جملاتی که هم اعتماد ایجاد کنن و هم ارزش محصول رو به خوبی نشون بدن.

قانون ۸۰/۲۰ در فروش: روی کی تمرکز کنیم؟

حتماً قانون ۸۰/۲۰ یا اصل پارتو رو شنیدید. این قانون تو فروش هم خیلی کاربرد داره. وحید رسولیان میگه ۸۰ درصد فروش شما، از ۲۰ درصد مشتریان شما میاد. این یعنی چی؟ یعنی باید روی اون ۲۰ درصدی که مشتریان وفادار، پرفروش و یا سودآور شما هستن، تمرکز بیشتری داشته باشید. وقت و انرژی خودتون رو صرف مشتریانی کنید که واقعاً پتانسیل خرید بالا دارن یا می تونن مشتریان طولانی مدت شما باشن. اینطوری هم انرژی کمتری مصرف می کنید و هم بازدهی فروشتون حسابی بالا میره. فروشنده هنرمند میدونه که باید روی مشتریان طلایی خودش سرمایه گذاری کنه.

مشتری یابی تو دنیای امروز: از کجا مشتری پیدا کنیم؟ (برگرفته از فصل چهارم)

پیدا کردن مشتری جدید، همیشه یکی از بزرگترین چالش های هر کسب وکاری بوده و هست. تو دنیای پررقابت امروز، این چالش حتی بزرگتر هم شده. اما خبر خوب اینه که فرصت های بی نظیری هم برای مشتری یابی وجود داره. وحید رسولیان تو فصل چهارم کتاب هنرمند فروش، بهمون نشون میده که چطور باید تو این دنیای جدید، دنبال مشتری بگردیم و اون ها رو جذب کنیم.

بازاریابی اینترنتی و دنیای دیجیتال

دیگه مثل قدیم نیست که فقط با تبلیغات تلویزیونی یا تراکت پخش کردن بشه مشتری جذب کرد. الان دنیای دیجیتاله! اینترنت، شبکه های اجتماعی، وب سایت ها، ایمیل مارکتینگ و کلی ابزار دیگه، پتانسیل های عظیمی برای مشتری یابی دارن. یه هنرمند فروش می دونه که باید تو این فضاها حضور فعال داشته باشه، محتوای ارزشمند تولید کنه و با مشتریانش ارتباط بگیره. بازاریابی اینترنتی فقط یه گزینه نیست، یه ضرورته برای هر کسی که می خواد تو فروش موفق باشه.

تکنیک های عملی برای جذب مشتری جدید (ابزارها و مهارت های ۳گانه)

برای اینکه تو مشتری یابی حسابی بدرخشید، رسولیان به چند تکنیک و ابزار مهم اشاره می کنه:

  • ابزارهای دیجیتال:
    • شبکه های اجتماعی: حضور فعال و هدفمند در پلتفرم هایی مثل اینستاگرام، لینکدین، تلگرام و…
    • وب سایت و وبلاگ: تولید محتوای ارزشمند و سئو شده برای جذب ترافیک ارگانیک.
    • ایمیل مارکتینگ: ارتباط مداوم با مشتریان و اطلاع رسانی در مورد محصولات و تخفیفات.
  • مهارت های سه گانه فروشنده حرفه ای:
    • مهارت گوش دادن فعال: به جای حرف زدن، به مشتری گوش کن تا نیازش رو بفهمی.
    • مهارت ارتباط مؤثر: بتونی به خوبی منظور خودت رو برسونی و ارتباط انسانی برقرار کنی.
    • مهارت حل مسئله: به جای اینکه فقط محصول بفروشی، مشکل مشتری رو حل کنی.

این ابزارها و مهارت ها مثل شانه و قیچی یک آرایشگر هنرمنده که باهاشون می تونه بهترین مدل مو رو خلق کنه.

بزرگ اندیشی تو فروش یعنی چی؟

توی کتاب هنرمند فروش، وحید رسولیان یه تفاوت اساسی بین فروشندگان کوچک اندیش و بزرگ اندیش قائل میشه. فروشنده کوچک اندیش فقط به فروش امروز فکر می کنه، به عدد و رقم و اینکه چطور زودتر پول به جیب بزنه. اما فروشنده بزرگ اندیش به ارتباط بلندمدت با مشتری فکر می کنه، به ارزش آفرینی، به اینکه چطور مشکل بزرگتری رو برای مشتری حل کنه و چطور تأثیر بیشتری روی زندگی اون بذاره. اونا به خودشون به چشم یه راهنما یا مشاور نگاه می کنن، نه فقط یه فروشنده. این طرز فکر، نه تنها باعث فروش های بزرگتر میشه، بلکه مشتریان وفادار و اعتبار ماندگار هم به همراه داره.

این تفاوت تو این جدول خلاصه میشه:

ویژگی فروشنده کوچک اندیش فروشنده بزرگ اندیش
هدف اصلی فروش فوری و کسب درآمد حل مسئله، ایجاد ارزش بلندمدت، رضایت مشتری
نگاه به مشتری منبع درآمد شریک، دوست، نیازمند راهنمایی
تمرکز ویژگی های محصول منافع و راه حل ها
نتیجه فروش های مقطعی، عدم وفاداری فروش های پایدار، مشتریان وفادار، اعتبار بالا

تیپ و ظاهر هنرمند فروش (مراقب لباس پوشیدنت باش)

شاید بگید ظاهر که انقدر مهم نیست، مهم محتواست! اما وحید رسولیان بهمون یادآوری می کنه که اولین تأثیرگذاری، همیشه بصریه. یه فروشنده هنرمند، به ظاهرش هم اهمیت میده. نه اینکه حتماً گرون ترین لباس ها رو بپوشه، بلکه تمیز، مرتب و متناسب با محیط لباس بپوشه. ظاهر شما پیامی از اعتماد به نفس، حرفه ای بودن و احترام به خود و مشتری به همراه داره. یه ظاهر آراسته می تونه دریچه ای برای شروع یک ارتباط موفق باشه و به مشتری حس خوبی بده. پس، به قول قدیمی ها، اول شخصیتت، بعد کالایت! البته این به معنی قضاوته، بلکه به معنی اینه که ما می دونیم مردم معمولاً در نگاه اول قضاوت می کنند.

مهمترین درس ها و بینش های کلیدی از کتاب هنرمند فروش (چکیده و کاربردی)

کتاب هنرمند فروش پر از درس های ارزشمنده که اگه بخوایم اون ها رو مثل عصاره گیری از یه میوه، جدا کنیم، به این نکات مهم می رسیم:

  • فروش یک مهارت آموختنیه، نه صرفاً ذاتی: هرکسی می تونه با تمرین و تلاش، به یک فروشنده ماهر تبدیل بشه. استعداد فقط یه تلنگره، تداوم و آموزش اصل کاریه.
  • اهمیت درک عمیق نیازها و مشکلات مشتری: تا ندونی مشتری چی می خواد و چه دردی داره، نمی تونی راه حل مناسب رو ارائه بدی. اول گوش کن، بعد حرف بزن.
  • قدرت سؤال پرسیدن صحیح برای هدایت فرآیند فروش: سؤال های درست، راه رو برای کشف نیازها، حل ایرادها و نهایی کردن فروش باز می کنن. از پرسیدن نترسید.
  • فروشندگی فراتر از محصول: فروش راه حل و ارزش: مشتری محصول رو نمی خره، بلکه نتیجه و ارزشی که اون محصول براش داره رو می خره. همیشه به این فکر کنید که محصول شما چه مشکلی رو حل می کنه یا چه ارزشی اضافه می کنه.
  • اهمیت هوش هیجانی و ارتباط مؤثر با مشتری: فروشنده ی هنرمند، احساسات مشتری رو درک می کنه، باهاش همذات پنداری می کنه و می تونه یه رابطه انسانی قوی بسازه.
  • تمرکز بر مشتری مداری و ایجاد تجربه مثبت: هدف نهایی، فقط فروش امروز نیست، بلکه ایجاد یه تجربه فراموش نشدنی برای مشتریه تا هم خودش راضی باشه و هم شما رو به بقیه معرفی کنه.
  • استفاده از داستان سرایی در فرآیند فروش: مردم عاشق داستان هستن. به جای ردیف کردن ویژگی ها، داستان هایی از موفقیت محصولتون یا حل مشکلات بقیه مشتریان تعریف کنید. این طوری حرفتون بیشتر به دل میشینه.

خلاصه کتاب هنرمند فروش برای چه کسانی ضروریه؟ (خودت رو پیدا کن)

کتاب هنرمند فروش وحید رسولیان، یه جورایی مثل یه دفترچه راهنما می مونه برای هر کسی که می خواد تو دنیای امروز، تو هر زمینه ای که هست، موفق تر باشه. اگه تو یکی از این دسته ها قرار می گیری، بدون که این خلاصه و البته خود کتاب، می تونه حسابی به دردت بخوره:

  • کارآفرینان و صاحبان کسب وکارهای کوچیک و متوسط: اگه یه کسب وکار دارید و می خواهید فروشتون رو بالا ببرید، تیم فروشتون رو تقویت کنید یا کلاً استراتژی های جدید فروش رو یاد بگیرید، این کتاب برای شماست.
  • فروشندگان و بازاریابان حرفه ای: اگه تو کار فروش هستید و دنبال تکنیک های جدید و خلاقانه می گردید تا تو بازار رقابتی امروز، متمایز بشید و عملکردتون رو بهبود ببخشید، حتماً سراغ این کتاب برید.
  • دانشجویان و علاقه مندان به حوزه بازاریابی و فروش: اگه تازه وارد این حوزه شدید یا می خواهید دانش آکادمیکتون رو با تجربه های عملی تکمیل کنید، این کتاب یه منبع آموزشی عالی و کاربردیه.
  • مدیران فروش و سرپرستان تیم های بازاریابی: اگه مسئول رهبری و آموزش یه تیم فروش هستید و دنبال ایده های تازه و مؤثر برای افزایش انگیزه و مهارت تیمتون می گردید، وحید رسولیان تو این کتاب حرف های زیادی برای گفتن داره.
  • افرادی که قصد خرید کتاب اصلی رو دارن: با این خلاصه، می تونید یه دید کلی و عمیق از محتوای کتاب پیدا کنید و با اطمینان بیشتری برای خرید و مطالعه نسخه کامل تصمیم بگیرید.
  • افراد پرمشغله: اگه سرتون شلوغه و وقت خوندن یه کتاب ۲۰۰-۳۰۰ صفحه ای رو ندارید، این خلاصه به شما کمک می کنه تا با مهم ترین درس ها و آموزه های کلیدی کتاب در کمترین زمان آشنا بشید.

خلاصه که هر کسی تو زندگی خودش یه جورایی فروشنده ست، پس یادگیری اصول هنر فروش برای همه ما مفیده.

جملات برگزیده و الهام بخش از کتاب هنرمند فروش (گوشه ای از حکمت رسولیان)

گاهی اوقات یه جمله کوتاه، می تونه دنیایی از معنا و انگیزه رو با خودش داشته باشه. وحید رسولیان تو کتاب هنرمند فروش، پر از این جملات تأثیرگذاره که مثل یه جرقه، ذهنتون رو روشن می کنه:

«مردان بزرگ کسانی هستند که می دانند اندیشه ها بر جهان حکم می رانند.» (امرسون)

«انگیزه فاکتوری است که باعث می شود شروع کنید و عادت عاملی است که موجب استمرار شما می شود.» (جیم ران)

«خط لوله فروش خود را از مشتری پر کنید، همیشه افراد بیشتری نسبت به زمانی که دارید، برای ملاقات در صف داشته باشید.» (برایان تریسی)

این جملات نشون می دن که فروشندگی فقط در مورد تکنیک نیست، بلکه یه فلسفه زندگی و تغییر نگرشه.

جمع بندی (قدم بعدی چیه؟)

رسیدیم به آخر این سفر هیجان انگیز تو دنیای هنرمند فروش وحید رسولیان. دیدیم که فروشندگی فقط یه کار نیست، یه هنره، یه مهارت ضروری برای زندگی و کسب وکار. فهمیدیم که چطور با سؤال پرسیدن های درست، معرفی هوشمندانه محصول با تکنیک FAB، کنار زدن موانع با تکنیک های اختتام فروش و مشتری یابی خلاقانه تو دنیای دیجیتال، می تونیم به یه فروشنده هنرمند تبدیل بشیم.

پس حالا نوبت شماست! این نکات رو فقط نخونید، بلکه تو زندگی و کسب وکارتون به کار ببندید. از همین امروز شروع کنید به تغییر نگاهتون نسبت به فروش و ببینید که چطور نتایج شگفت انگیزی رو به دست میارید. اگه حس می کنید به جزئیات بیشتری نیاز دارید و دوست دارید عمیق تر به این مباحث بپردازید، حتماً توصیه می کنم نسخه کامل کتاب هنرمند فروش: چگونه هنرمندانه بفروشیم رو تهیه کنید و از دریای دانش وحید رسولیان بهره مند بشید. ما که اینجا فقط بخش کوچیکی از اون رو براتون خلاصه کردیم.

تجربه های شما تو فروش چی بوده؟ چه تکنیک هایی براتون جواب داده؟ خوشحال میشیم نظرات و داستان هاتون رو تو بخش کامنت ها با ما و بقیه به اشتراک بذارید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "خلاصه کتاب هنرمند فروش وحید رسولیان: چطور حرفه ای بفروشید؟" هستید؟ با کلیک بر روی کتاب، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "خلاصه کتاب هنرمند فروش وحید رسولیان: چطور حرفه ای بفروشید؟"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه