سردرد را بدون دارو درمان کنید

سردرد را بدون دارو درمان کنید
نارنجی:

مجله «ریدرز دایجست» در مقاله ای جدید به تشریح شش راه حل طبیعی برای درمان سردرد پرداخته است که عبارتند از:

– کافئین: یکی از روش های درمانی برای کاهش سردرد نوشیدن قهوه است. مطالعات بالینی در «ایلینویز» نشان می دهد که کافئین نه تنها تورم و التهاب رگ های خونی را کاهش می دهد بلکه از شدت سردرد نیز می کاهد. در یک مطالعه مشخص شد گروهی که در هنگام سردرد کافئین مصرف می کردند حدود 58 درصد از دردشان تسکین می یابد.

– کمپرس آب گرم یا سرد: برای درمان سردردهای شدید یک فیبر را در آب داغ خیس کنید و سپس آن را روی پیشانی یا پشت گردن خود قرار دهید تا ماهیچه ها شل شوند. برای سردردهای میگرنی می توانید فیبر را در آب سرد خیس کنید و به پیشانی خود بمالید که باعث انقباض عروق خونی و کاهش جریان خون می شود و در نهایت سردرد را تسکین می دهد.

ماساژ: با انگشت وسط صورت خود را در همان سطح بینی مالش دهید. همزمان ماساژ را دو تا سه دقیقه در جهت عقربه های ساعت ادامه دهید.

– آب درمانی: تجمع خون در قسمت های تحتانی بدن باعث کاهش فشار رگ های خونی در سر می شود بنابراین توصیه می شود پاهای خود را در آب گرم همراه با پودر خردل قرار داده و بعد از نصف آن ها را از آب خارج کنید. یک ساعت یا بیشتر و خشک می شود

– چای زنجبیل: زنجبیل برای درمان سردردهای میگرنی توصیه می شود. مقداری آب و زنجبیل تازه را با هم مخلوط کنید و بگذارید چهار تا پنج دقیقه بماند سپس صاف کرده و بنوشید.

– سر: هنگام سردرد روسری یا نواری را دور سر خود ببندید تا جریان خون در سر کاهش یابد. این به کاهش سردرد کمک می کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سردرد را بدون دارو درمان کنید" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سردرد را بدون دارو درمان کنید"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه