چند توصیه درباره ایمنی انبارها/ هزینه کردن برای ایمنی، سرمایه گذاری است

چند توصیه درباره ایمنی انبارها/ هزینه کردن برای ایمنی، سرمایه گذاری است

سخنگوی سازمان آتش نشانی و ایمنی شهر تهران گفت: صرف هزینه برای ایمنی یک سرمایه گذاری است و صاحبان آنها قبل از وقوع حادثه باید از این امر جلوگیری کنند.

سیدجلال ملکی در گفت وگو با نارنجی وی بیان کرد: در انبارهایی که مواد منفجره و قابل اشتعال نگهداری می شود باید نکات ایمنی مورد توجه صاحبان آنها قرار گیرد.

گفت: نکته اول نوع انبار است. به عنوان مثال در مورد آتش سوزی بزرگ انبار آهن شادآباد آتش نشانان متوجه شدند که چسب ها در ظروف بسیار قابل اشتعال نگهداری شده است که کاملا اشتباه است. بنابراین نوع نگهداری به دلیل خطر این مواد بسیار مهم است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران ادامه داد: رنگ ها نیز در هنگام آتش سوزی و دمای بالا بسیار خطرناک هستند و منفجر می شوند. همانطور که در این حادثه دیدیم هر ثانیه تعداد زیادی از این قوطی ها منفجر می شد و به هوا پرتاب می شد.

ملکی گفت: نکته دوم نوع ساختمان این انبارها است. چند میله داربست و یک ورق سقف نمی تواند سازه خوب و مقاومی برای نگهداری این ابزار خطرناک باشد. اما این مواد بسیار قابل اشتعال هستند و به سرعت ناپدید می شوند و باعث سرایت آتش به مناطق دیگر می شوند.

وی همچنین گفت: صاحبان آن مراکز باید بدانند که هزینه کردن برای امنیت خرج کردن نیست بلکه نوعی سرمایه گذاری است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و سازمان های ایمنی شهر تهران گفت: هر آتش سوزی می تواند خسارات زیادی را به همراه داشته باشد در صورتی که با رعایت برخی نکات ایمنی از بروز چنین حوادثی جلوگیری شود و خسارات و تلفات کاهش یابد.

مالکی به صاحبان این انبارها هشدار داد که جان و خانه آنها در خطر خواهد بود. برای ایمنی اقدام کنید

پایان خبر نارنجی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چند توصیه درباره ایمنی انبارها/ هزینه کردن برای ایمنی، سرمایه گذاری است" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چند توصیه درباره ایمنی انبارها/ هزینه کردن برای ایمنی، سرمایه گذاری است"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه