کشف ۵۱ قبضه سلاح غیرمجاز شکار در نیمه اول سال جاری

کشف ۵۱ قبضه سلاح غیرمجاز شکار در نیمه اول سال جاری

رئیس یگان حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: در ۶ ماهه امسال ۵۱ قبضه سلاح غیرمجاز ۱۸۶ فشنگ و ۲۵۰ قبضه فشنگ کشف شد.

فرهاد زندی در گفت وگو با نارنجی وی در خصوص آمار کشفیات در نیمه نخست امسال گفت: معمولاً در شش ماهه دوم سال بیشترین کشفیات را داریم چرا که پرندگان مهاجر وارد کشور شده و در این شش ماه زمستان گذرانی می کنند.

وی ادامه داد: اما در شش ماهه نخست امسال 51 قبضه سلاح غیرمجاز 186 فشنگ و 250 فشنگ کشف شد. در مجموع 13 هکتار آتش سوزی در چهار منطقه رخ داد که اطفای این 13 هکتار با 10 عملیات انجام شد.

رئیس یگان حفاظت محیط زیست استان تهران همچنین گفت: 36 گونه پرنده شکاری کشف و حدود 4450 دام اضافی یا غیرمجاز که در چهار منطقه چرا داشتند از این مناطق خارج شدند. در شش ماه دوم این روند ممکن است ادامه یابد و 137 گونه در معرض انقراض یا خرید و فروش شد و یا اهدا شد تا توسط مردم به طبیعت بازگردانده شود و به مناطق بازیابی منتقل شود.

وی با توجه به نتایج سال گذشته گفت: تعداد بازدیدها در شش ماهه اول نسبت به سال گذشته حدود 10 درصد افزایش داشته است. جلسات مختلفی با دهیاران و شوراهای منطقه برگزار کردیم و جلسات آموزشی برگزار کردیم. همچنین با شکارچیان غیرمجاز مردم مواجه شده ایم و با کلانتری ها پلیس کوهستان و کلانتری ها برای جلوگیری از تخریب محیط زیست و شکار و شکار غیرمجاز تفاهم نامه امضا کرده ایم و گشت های مشترک با آنها داریم.

زندی ادامه داد: تعداد گشت ها و نظارت ها و استفاده از کمک های زیست محیطی افزایش یافته است. هم کارت همیار و هم سامانه 1540 برای تماس و گزارش تخلف در اختیار آنهاست. کشاورزی مهم است اما با افزایش قیمت گوشت قرمز امکان شکارچیان و شکارچیان غیرمجاز افزایش یافته است. بعضی ها به همین دلیل به شکار می روند.

رئیس یگان حفاظت محیط زیست استان تهران درباره امکانات یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در زمان نیاز گفت: آمبولانس ویژه ای برای انتقال ارواح مجروح با تمام تجهیزات داریم. اگر برای حیوانی اتفاقی بیفتد می توانیم آن حیوان را به سرعت به کلینیک های دامپزشکی منتقل کنیم. در خصوص اطفای حریق تجهیزات خوبی داریم و روستاها و اجتماعات ما به صورت انفرادی آمادگی دارند تا در مواقع اضطراری امکانات لازم برای اطفای حریق را داشته باشند.

زندی در پایان تصریح کرد: باید با علم روز آمادگی داشته باشیم. به عنوان مثال نظارت هواپیماهای بدون سرنشین توسط واحدها مورد نیاز است. برای پیروی از سنت پیاده به قدرت مدیریت نیاز داریم. استفاده از ابزارهای مدرن برای شناسایی سریع متخلفان از مناطق ذخیره سازی ضروری است.

پایان خبر نارنجی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کشف ۵۱ قبضه سلاح غیرمجاز شکار در نیمه اول سال جاری" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کشف ۵۱ قبضه سلاح غیرمجاز شکار در نیمه اول سال جاری"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه