توصیه های متخصص تغذیه در خصوص مواد غذایی مورد نیاز کودکان ورزشکار

توصیه های متخصص تغذیه در خصوص مواد غذایی مورد نیاز کودکان ورزشکار

رئیس کمیته غذایی شورای پزشکی-ورزشی استان سمنان گفت: بدن کودکان ورزشکار به تمام مواد ضروری و تغذیه ای نیاز دارد.

مکتبی خادم در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری نارنجی درباره تغذیه کودکان ورزشکار اظهار کرد: دریافت تمام ویتامین ها پروتئین ها و مواد مغذی لازم برای کودکان ورزشکار بسیار مهم است. کلسیم و آهن از مواد مغذی مهم برای کودکان ورزشکار هستند. کلسیم برای ساختن استخوان های قوی و انعطاف پذیر ضروری است. کلسیم در شیر شیر و ماست کم چرب وجود دارد و مصرف این محصولات برای کودکان توصیه می شود. سبزیجاتی مانند بروکلی نیز بسیار مفید هستند.

وی همچنین گفت: گزینه دیگر آهن است که برای رساندن اکسیژن به تمام نقاط بدن به آن نیاز داریم. توصیه می کنیم کودکان از گوشت مرغ و ماهی و میوه های خشک استفاده کنند. سایر ویتامین ها و مواد مغذی مانند ویتامین های C E D و سایر ویتامین های گروه B و منیزیم که نقش بسیار مهمی در بهبود عملکرد کودکان دارند. پروتئین همچنین نقش مهمی در ساخت و ترمیم عضلات کودکان دارد. منابع اصلی ماهی گوشت و محصولات لبنی مانند لوبیا و عدس است. مورد دیگر کربوهیدرات ها هستند که هم انرژی زا هستند و هم برای تامین انرژی لازم هستند و منبع مهم انرژی برای ورزشکاران جوان ما هستند. منابع کربوهیدرات ها برنج قهوه ای غلات کامل و میوه ها و سبزیجات هستند. چربی های سالم و غیر اشباع مانند روغن زیتون ماهی آووکادو برای حفظ انرژی پایدار در کودکان ورزشکار ضروری هستند.

رئیس کمیته غذای هیات پزشکی ورزشی استان سمنان درباره تامین آب برای کودکان ورزشکار توصیه کرد: موضوعی که خانواده ها باید به آن توجه کنند آبرسانی به بدن کودکان است. متاسفانه بسیاری از خانواده ها به این موضوع توجهی ندارند. همه افراد باید در طول روز 8 لیوان آب بنوشند. این سایز با توجه به سابقه پزشکی و وضعیت جسمانی ورزشکار نوع تمرین مدت زمان تمرین و میزان مایعات مصرفی فرد متفاوت است و خانواده ها باید بیشتر مراقب باشند.

خادم درباره غذاهای حرام کودکان ورزشکار نیز تاکید کرد: خانواده ها به استفاده از شکر شکلات و آب صنعتی به فرزندان خود اهمیت دهند. مصرف قند و شکر باعث پوسیدگی دندان و بلوغ زودرس می شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "توصیه های متخصص تغذیه در خصوص مواد غذایی مورد نیاز کودکان ورزشکار" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "توصیه های متخصص تغذیه در خصوص مواد غذایی مورد نیاز کودکان ورزشکار"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه