اولین واکسن آبله میمونی برای استفاده جهانی تایید شد

اولین واکسن آبله میمونی برای استفاده جهانی تایید شد

سازمان بهداشت جهانی (WHO) روز جمعه اولین واکسن Mpox (آله میمون) را برای استفاده جهانی تایید کرد.

به گزارش نارنجی، سازمان بهداشت و درمان سازمان ملل متحد اعلام کرد که واکسن MVA-BN ساخت شرکت دارویی باواریایی Nordic A/S، اولین واکسن آبله میمون است که در لیست تاییدیه اولیه این سازمان قرار گرفته است

این واکسن برای بزرگسالان 18 سال و بالاتر در 2 دوز به فاصله 4 هفته تجویز می شود.

انتظار می‌رود این تایید دسترسی به واکسیناسیون را در مناطقی که با شیوع فوری بیماری مواجه هستند، به ویژه در آفریقا، بهبود بخشد و تلاش‌ها برای کاهش انتقال و کنترل شیوع بیماری را تسهیل کند.

تدروس آدهانوم گبریسوس، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: «این اولین تأیید واکسن ضد Mpox گام مهمی در مبارزه ما با این بیماری است، هم در شرایط شیوع فعلی در آفریقا و هم در آینده.

وی بر لزوم افزایش تهیه و توزیع واکسن ها برای اطمینان از دسترسی برابر به افرادی که بیشتر در معرض خطر هستند، تاکید کرد.

به گزارش شینهوا، داده های فعلی نشان می دهد که واکسن 76 درصد بعد از اولین دوز و 82 درصد بعد از دوز دوم موثر است. در عین حال، WHO بر نیاز به جمع آوری مداوم داده ها در مورد ایمنی و اثربخشی واکسن تاکید کرد.

پایان خبر نارنجی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اولین واکسن آبله میمونی برای استفاده جهانی تایید شد" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اولین واکسن آبله میمونی برای استفاده جهانی تایید شد"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه