رییس انجمن صنعت ساختمان: انتقاد به ممنوعیت ساخت استخر در ساختمان‌ها | شهرداری تهران صرفه‌جویی را از خود شروع کن

رییس انجمن صنعت ساختمان: انتقاد به ممنوعیت ساخت استخر در ساختمان‌ها | شهرداری تهران صرفه‌جویی را از خود شروع کن

رئیس انجمن صنعت ساختمان پژمان جوزی که یکی از ذینفعان منطقه و شرکت کنندگان در جلسه است، گفت: متاسفانه این جلسه صرفا یک جلسه “به خاطر جلسه” و برای خاموش کردن صدا بود. از مردم بخش خصوصی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی به عنوان موسس و رئیس کمیسیون ساخت و ساز و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه حضور نداشت و مشخص نیست که آیا قرار نبود میهمانان در جلسه شرکت کنند یا خیر. ، هدف از این دعوت و گفتگو چه بود؟

وی در خصوص اینکه آیا معاون معماری و شهرسازی و یا نمایندگان شهرداری در جلسه حضور داشتند و چه موضعی داشتند، گفت: زمانی که روسای کمیسیون و میزبان جلسه حضور نداشتند طبیعتا معاون شهردار حضور نداشت، اما نمایندگان آنها بدون پاسخگویی به سوالات اولیه حضور داشتند. با وجود اینکه توافق کرده بودند چنین تصمیماتی پشت درهای بسته گرفته نشود، اما نگفتند که این تصمیم اشتباه گرفته شده است، چرا نباید آن را لغو کنند، زیرا هیچ اختیاری در این زمینه ندارند.

رئیس انجمن صنعت ساختمان تصریح کرد: پاسخی به این سوال داده نشد که چرا شهرداری تهران به تنهایی اقدام به صرفه جویی نمی کند و جبران خسارت شهروندان را در اولویت قرار داده است. ابتدا شهرداری باید جلوی هدر رفت آب را در سیستم های آبیاری غیرکارشناسی، نادرست و قدیمی خود بگیرد. نحوه آبیاری فضای سبز و شست و شوی غیرحرفه ای نگهبانی ها و محل های زباله تهران در مقایسه با دنیای مدرن به قدری عقب مانده است که حتی در کشورهای کمتر توسعه یافته نیز از آن استفاده می شود.

پژمان جوزی همچنین گفت: حتما تا به حال با این صحنه ها برخورد کرده اید که تانکر آب در کنار موانع نگهبانان حرکت می کند و عده ای با دستکش و دستمال به آنها ضربه می زنند تا آنها را تمیز کنند، نیازی نیست به نحوه آبیاری فضای سبز اشاره کنیم. ، و همه ما صحنه های شکنجه دیده ایم که آب های زیرزمینی در شهر جاری است، همیشه می گویند تهران در خطر غرق شدن است. بله همینطور است، اما شما نباید در این مورد به شهروندان اطلاع دهید، شما مسئول هستید و خودتان باید از هدر رفت آب جلوگیری کنید. این چیز هر سال بیشتر از تمام استخرهای مجتمع های بلندمرتبه آب مصرف می کند و شهرداری آنها را رها کرده و در جایی می گذارد که حق ندارند.

جوزی رئیس انجمن صنعت ساختمان نیز گفت: از شورای معمار و شهرسازی درخواست رسیدگی به این موضوع را دارم. من تعجب می کنم که چرا هیئت معماری و شهرسازی در این مورد سکوت کرده است، زیرا این دستور العمل خلاف اساسنامه شورا است. در واقع شهرداری به جای شورای عالی معماری و شهرسازی مقررات جدیدی ایجاد کرد.

رئیس انجمن صنعت ساختمان تاکید کرد: از رسانه ها می خواهم نسبت به این گونه مسائل حساس باشند. این فقط ساخت یک استخر نیست. البته این هم مهم است و جایی که شهرداری از وظایف اصلی خود برای ساخت ورزشگاه های مناسب کوتاهی می کند، حق شهروندان را ضایع می کند. ادامه این روند یعنی فردا به شما می گویند خانه تان را فقط با یک اتاق خواب بسازید چون برق کم است. نکته مهم دیگر این است که روش نجات با جلوگیری از حقوق شهروندان مشروع نیست. نکته دیگر این است که شهرداری ها و مسئولان در سطح کلان باید رهایی از نظام خود را شروع کنند و بعد آن را تعمیم دهند و نه برعکس، حتی در این صورت هم تعمیم آن نباید مانع از حقوق شهروندان شود.

جوزی تاکید کرد: اگر هتک حیثیت برای مسئولان مهم است از نهادهای نظارتی تقاضا دارم به این موضوع ورود کرده و به صورت قانونی بررسی کنند. نگرانی جدی در این مورد وجود دارد، زیرا قطعاً باعث پهن شدن میزها و زیر میزها می شود و از این پس باید از بدآموزی جلوگیری شود.

آقای صارمی معاون معماری و شهرسازی شهرداری را به یک گفتگوی تلویزیونی دعوت می کنم تا مردم در این باره قضاوت کنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رییس انجمن صنعت ساختمان: انتقاد به ممنوعیت ساخت استخر در ساختمان‌ها | شهرداری تهران صرفه‌جویی را از خود شروع کن" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رییس انجمن صنعت ساختمان: انتقاد به ممنوعیت ساخت استخر در ساختمان‌ها | شهرداری تهران صرفه‌جویی را از خود شروع کن"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه