سفر میلیونی ایرانی‌ها به ترکیه/ آمار

سفر میلیونی ایرانی‌ها به ترکیه/ آمار

به گزارش نارنجی، هوجت الاسلام ایمانی پور در محل وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه با وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش نارنجی، محمد نوری ارسوی وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه در ابتدای این دیدار با ابراز همدردی با شهادت آیت الله رئیسی و وزیر امور خارجه و دیگر مقامات جمهوری اسلامی ایران در سقوط هلیکوپتر، و به یاد آن بزرگواران توجه کرد.

وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه: سالانه دو و نیم میلیون ایرانی به عنوان گردشگر به ترکیه می روند

وی همچنین بر اهمیت روابط ایران و ترکیه تاکید کرد و از ایران به خاطر حضور همیشه در کنار ترکیه تشکر کرد و همکاری ایران در زلزله 15 بهمن 1392 را یادآور شد. دو کشور

وزیر آموزش و پرورش، وزیر آموزش و گردشگری ترکیه با تاکید بر اینکه سال 2025 سالی خواهد بود که شاهد تحولات ویژه ای در روابط فرهنگی دو کشور خواهیم بود، بر آغاز کار حرفه ای و فنی تاکید کرد. کمیته های دو کشور و یادآور شد: اولین جلسه کارگروه فنی سال 2025. اولین نشست آنلاین در 27 مرداد ماه جاری برگزار شد.

وزیر آموزش و پرورش ترکیه در ادامه سخنان خود بر آمادگی ترکیه برای میزبانی از هیات های فرهنگی و فنی از ایران تاکید کرد و خاطرنشان کرد: در شهریور ماه هیات های فرهنگی و فنی متشکل از هنرمندان و مسئولان دو کشور در ایران و ترکیه دیدار خواهند کرد.

وزیر آموزش و پرورش ترکیه با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون مشترک کاری ایران و ترکیه در آینده نزدیک، این موضوع را زمینه ساز تعمیق روابط فرهنگی دانست.

وی با اشاره به اینکه سالانه دو و نیم میلیون ایرانی به عنوان توریست به ترکیه سفر می کنند، از آمارهای موجود ابراز خرسندی کرد و بر افزایش حضور ایرانیان در ترکیه و همچنین افزایش حضور اتباع ترکیه در ایران تاکید کرد.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ایمانی پور رئیس سازمان فکری و ارتباطات اسلامی جمهوری اسلامی ایران وی همچنین ضمن تشکر از همدردی وزیر آموزش و پرورش ترکیه در شهادت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران، خاطرنشان کرد: به برکت انتخاب رئیس جمهور در کمترین زمان و تشکیل کابینه جدید برگزار شد. دولت بدون هیچ مشکلی شروع به کار کرد. کابینه ای که تشکیل شد به کابینه وحدت ملی معروف است و همه گروه های سیاسی در این کابینه حضور دارند و این موضوع باعث تقویت دولت آینده و بهبود اوضاع می شود.

ایمانی پور در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه سطح روابط ایران و ترکیه فراتر از یک کشور همسایه است، تاکید کرد: همدردی دولت و مردم ترکیه برای شهادت رئیس جمهور را فراموش نکرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: سال 2025 از منظر تاریخ روابط فرهنگی ایران و ترکیه سالی منحصر به فرد خواهد بود که شامل حضور مردم ایران است. رهبری نیز اتفاق می افتد.

ایمانی پور با اشاره به برگزاری برنامه های متنوع در سال فرهنگی از نشست های علمی و پژوهشی گرفته تا جشنواره های سینمایی، کنسرت های موسیقی، همکاری های رسانه ای و روزنامه نگاری، بر تداوم قوی فعالیت کمیته های هماهنگی دو طرف تاکید کرد.

وی با تاکید بر اهمیت گردشگری در تعمیق روابط فرهنگی و تمدنی دو کشور، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای گسترش حضور شهروندان و گردشگران ترک در ایران اعلام و بر حضور گردشگران خارجی در ایران تاکید کرد. ایمانی پور، بهترین راه برای خنثی سازی تبلیغات منفی، آمادگی سازمان فرهنگ و ارتباطات برای میزبانی از کارشناسان و مسئولان گردشگری در ایران است.

وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه در پایان این دیدار بر آمادگی کامل برای افزایش همکاری های فرهنگی ایران و ترکیه تاکید کرد. ترکیه امسال جشنواره جاده فرهنگی را برگزار می کند که 60 درصد ساکنان این کشور حضور دارند و ما به عنوان مهمان ویژه این جشنواره آماده استقبال از ایران هستیم و جمهوری اسلامی ایران این امکان را دارد که مستقیماً با این جشنواره ارتباط برقرار کند. ایران. شهروندان ترکیه و از این رو او آن را گرفت.

233233

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سفر میلیونی ایرانی‌ها به ترکیه/ آمار" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سفر میلیونی ایرانی‌ها به ترکیه/ آمار"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه