کشف یخچال طبیعی ویروس‌های باستانی!

به گزارش خبرگزاری نارنجی و بر اساس گزارش دیجیاتو، دانشمندان هنگام تجزیه و تحلیل نمونه های هسته یک یخچال طبیعی تبتی بقایای یخ زده چندین ویروس باستانی را پیدا کردند. تعداد این ویروس ها بیش از 1700 مورد است و بیشتر آنها قبلاً دیده نشده اند.

کشف یخچال طبیعی ویروس‌های باستانی!

دانشمندان دانشگاه ییل و دانشگاه ایالتی اوهایو ویروس های باستانی جدیدی را در یخچال عظیم ماه جولای در تبت پیدا کردند. این یخچال همچنین منبع گنجینه ویروس منجمد دیگری در سال 2021 بود. به نظر می رسد این گونه های غیرفعال شواهدی برای ارتباط بین ویروس و تغییرات آب و هوایی ارائه می دهند.

این ویروس های غیرفعال از یک هسته یخی به عمق 300 متر متعلق به یخچال بزرگ تبت استخراج شده اند. محققان آن‌ها را «عکس‌های فوری» 41000 سال گذشته می‌دانند، زمانی که یخچال‌ها و جهان اطراف گرم و سرد شده‌اند.

به گفته محققان، ویروس های مرتبط با تغییرات عمده در آب و هوای جهانی قبلا مورد مطالعه قرار نگرفته بودند. یخ موجود در یخچال بسیار با ارزش است و دانشمندان معمولاً فقط مقادیر کمی از آن را در اختیار دارند که برای تحقیقات ویروسی و میکروبی کافی نیست. این محققان نتایج تحقیقات خود را در مجله Nature Geosciences منتشر کرده اند.

یخچال طبیعی گولیا در تبت منبع بسیاری از ویروس های منجمد است.

ویروس های منجمد بسیار قدیمی

این اولین بار نیست که دانشمندان ویروس های باستانی را از نمونه های یخ زده استخراج می کنند. اما تعداد ویروس های کشف شده در نمونه یخچال گولیا پنجاه برابر بیشتر از موارد قبلی است.

از 1700 سویه ویروسی که در نمونه‌های هسته گلیا گلیایر کشف شده‌اند، سه چهارم آن‌ها سویه‌های کاملاً جدید هستند. یک چهارم دیگر از ویروس ها دارای نشانگرهای زیستی بودند که با ارگانیسم های شناخته شده در سایر نقاط جهان سازگار بود.

این بدان معناست که برخی از این ویروس ها احتمالاً از مسیرهایی مانند خاورمیانه یا حتی قطب شمال به زمین سرایت می کنند.

از میان ویروس های منجمد باستانی که در نمونه گلیا یافت شده اند، دورترین “جامعه ویروسی” (به قول دانشمندان) به 11500 سال پیش باز می گردد. این زمانی است که زمین از آخرین عصر یخبندان به دوره گرم هولوسنی که اکنون در آن زندگی می کنیم، رفت.

اگرچه دانشمندان هنوز مطمئن نیستند، اما به نظر می رسد این حافظه پنهان ویروس های باستانی تازه کشف شده نشان می دهد که گونه های میکروبی به تغییرات آب و هوایی واکنش نشان می دهند. به عبارت دیگر، ارتباط بالقوه ای بین ویروس و تغییرات آب و هوایی وجود دارد.

محققان همچنین در مقاله خود تاکید کرده اند که این ویروس های جدید هیچ تهدیدی برای انسان ندارند. اما تحقیقات اخیر ادعا کرده است که ویروس‌های درون سازندهای یخی در صورت انتشار به دلیل تغییرات آب و هوایی می‌توانند خطرناک باشند.

227227

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کشف یخچال طبیعی ویروس‌های باستانی!" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کشف یخچال طبیعی ویروس‌های باستانی!"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه