مطالبات پرستاری ریشه در اجرای نادرست تعرفه گذاری خدمات پرستاری دارد

عضو هیأت عالی نظام پرستاری:

مطالبات پرستاری ریشه در اجرای نادرست تعرفه گذاری خدمات پرستاری دارد

یکی از اعضای هیأت عالی نظام پرستاری گفت: حقوق اضافه کاری پرستاران از حقوق یک شغل ساده کمتر است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان خبرگزاری علم و فناوری، مهدی موسایی فرد گفت: مطالبات در حوزه پرستاری بسیار زیاد است. برخی از این درخواست ها در وزارت بهداشت و برخی در دانشگاه های علوم پزشکی است.

وی ادامه داد: به نظر من مهمترین خواسته پرستاران این است که جایگاه این قشر در نظام سلامت وزارت بهداشت ضعیف و نامشخص است و نباید از پرستاران در تصمیم گیری ها استفاده کرد. این موضوع باعث می شود که تصمیمات ناپخته و ضعیف در عرصه سیاسی گرفته شود و خواسته پرستاران برآورده نشود.

موسایی فرد همچنین گفت: اگر جایگاه پرستاران در سیاست خوب تلقی می شد، مطالباتی که اکنون پیش روی ما است یا در این سطح نبود یا ظاهر نمی شد.

وی ادامه داد: مطالبات پرستاران در حال حاضر بیشتر بر عهده وزارت بهداشت است که مهم‌ترین آن عدم اجرای کامل و صحیح ارزش خدمات پرستاری است. در اجرای این قانون دو مشکل وجود دارد، یکی تاخیر در پرداخت حقوق پرستاران از 3 تا 15 ماه، مشکلات معیشتی پرستاران زیاد است و دوم نحوه اجرای قانون است که باید انجام شود. انجام شد. تصحیح شد.

موسایی فرد گفت: مشکل دوم کمبود شدید پرستار در بیمارستان هاست که باعث می شود وقت اضافه به پرستاران تحمیل شود و دستمزدی که برای این کار اضافی به پرستاران داده می شود بیش از 25 هزار کارگر غیرحرفه ای است تومن

وی گفت: رفاه حال پرستاران یکی از خواسته های پرستاران است. پاداش در زمان های مختلف به پرستاران پرداخت نمی شود. این در حالی است که جامعه پرستاری در پرداخت حقوق با تعارض مواجه شده است، به طوری که برخی از کارکنان دانشگاه به راحتی و روزانه حقوق خود را دریافت می کنند اما یک پرستار 15 ماه است که حق و حقوق خود را دریافت نکرده است.

موسایی فرد گفت: پرستاران در زندگی با مشکلات جدی مواجه هستند. بسیاری از پرستاران مسکن مناسبی ندارند و مستاجر هستند. در صورت تأخیر در پرداخت حقوق و دستمزد، این تأخیر باید برای همه یکسان باشد نه اینکه بین کارمندان و گروه های مختلف متفاوت باشد.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری زنجان درباره راهکار عملی برای رفع مشکلات و تحقق خواسته های پرستاران اظهار داشت: موضوع اصلی تامین منابع است که باید چاره کار باشد. منابع لازم برای این اعتبارات باید از محل درآمد دانشگاه ها تامین شود، اما در حال حاضر درآمد برخی از دانشگاه ها زیاد نیست، بنابراین در پرداخت مطالبات کارکنان و پرستاران با مشکل مواجه است.

وی گفت: به نظر می رسد منابع دولتی برای تعرفه خدمات پرستاری مشخص شود. تامین و تعیین اعتبار وزرا می تواند مشکلات را حل کند. در عین حال به گفته من هیئتی متشکل از معاونت پرستاری، رئیس سازمان نظام پرستاری، معاونت توسعه وزارت بهداشت، مدیران مالی وزارتخانه و اعضای برنامه و سازمان بودجه برای اینکه راه حل قانونی و الزام آور اتخاذ شود، باید ایجاد شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مطالبات پرستاری ریشه در اجرای نادرست تعرفه گذاری خدمات پرستاری دارد" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مطالبات پرستاری ریشه در اجرای نادرست تعرفه گذاری خدمات پرستاری دارد"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه