انتقاد از حضور پرشمار افغانی ها در زابل/ مگر مرز ایران و افغانستان دیوارکشی نشده؟

انتقاد از حضور پرشمار افغانی ها در زابل/ مگر مرز ایران و افغانستان دیوارکشی نشده؟

به گزارش نارنجی، روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: پیاده رو خیابان دانشگاه در اشغال زنان تن فروش افغان است. خط پرواز پر از افغانی است. نان در زابل جیره بندی می شود، یعنی دیگر نان تافتنی به همه داده نمی شود، می بینیم که در ترمینال زابل گروه هایی از افغان ها با چمدان و کیف هستند و مکان هایشان مشهد، کرمان، یزد و تهران است.

جنایت در میان افغان ها زیاد است. آزادانه می‌آیند و می‌روند، کسی جلوی آنها را نمی‌گیرد.

آیا وقت آن نرسیده که افغان ها به کشورشان برگردند، چه اجازه باشد چه نباشد، امنیت در افغانستان حاکم است و جنگی در کار نیست؟

منظور از اقامت آنها در ایران چیست؟

استخراج نفت و گاز از کاشغری، هرات، جوزجان و آمودریا در افغانستان با کمک مهندسان چینی و ژاپنی یکی از ارزهای ارزشمند جهان است. بخش کشاورزی و دامداری آن یکی از فعال ترین بخش ها است.

دولت پاکستان هنوز هم افغان‌های مجاز و غیرمجاز را اخراج می‌کند و صدور اسناد ولادت و هویت برای افغان‌ها در پاکستان جرم جدی است. تابستان امسال آتش سوزی های زیادی رخ داد، اما در استان نیمروز افغانستان که برق آن از ایران تامین می شود، تمام نیازهای افغانستان از مرز ایران به افغانستان می رسد، اما به ایران حق آب داده نمی شود. چرا؟

23302

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "انتقاد از حضور پرشمار افغانی ها در زابل/ مگر مرز ایران و افغانستان دیوارکشی نشده؟" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "انتقاد از حضور پرشمار افغانی ها در زابل/ مگر مرز ایران و افغانستان دیوارکشی نشده؟"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه