چالش‌های داروساز بودن در دنیای پس از کووید

چالش‌های داروساز بودن در دنیای پس از کووید

از ابتدای همه‌گیری کرونا، شرکت‌های داروسازی همواره با مشکلاتی مواجه هستند. در حالی که این چالش ها پابرجا هستند، از سوی دیگر، فضایی را برای نوآوری و نیاز به فناوری جدید ایجاد کرده اند.

به گزارش نارنجی، دکتر داروساز متخصصی است که در بیمارستان ها، شرکت ها، مراکز تحقیقاتی، دانشگاه ها، کارخانجات و داروخانه ها در زمینه تحقیقات، فرمولاسیون و تولید داروهای انسانی و دامی و فرآورده های آرایشی و بهداشتی فعالیت می کند. ارائه راهنمایی و مشاوره به پزشکان و بیماران و مصرف کنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی.

به طور کلی داروساز فردی است که می تواند بیماران را در مورد خواص داروها، عوارض جانبی و نحوه استفاده صحیح از آنها راهنمایی کند.

در این مقاله به برخی از مسائل مهم پیش روی داروسازان جدید و آینده پرداخته شده است. برای اطمینان از موفقیت داروسازان، برنامه های آموزش داروسازی باید ابزارها و منابع را برای غلبه بر موانع در اختیار دانش آموزان قرار دهد.

1. داروها و ایمنی

پایبندی به داروها منجر به شکست درمان، هزینه های بالای مراقبت های بهداشتی و حتی بستری شدن در بیمارستان شده است. داروسازان با ارائه مشاوره به بیمار، ارائه رژیم های دارویی مناسب به بیماران و استفاده از ابزارهای مشارکت بیمار برای بهبود نتایج سلامت، نقش فعال تری در ترویج پایبندی به دارو ایفا می کنند.

دوره های داروسازی باید ایمنی دارو را در سراسر برنامه درسی خود ادغام کنند و اطمینان حاصل کنند که دانش آموزان نحوه استفاده از ابزارهای دیجیتال را درک می کنند – از سیستم های کامپیوتری ورود پزشک تا سیستم های توزیع خودکار.

2. توسعه دارودرمانی

داروسازان باید به طور مداوم بر توسعه و تکامل سریع داروهای جدید، مداخلات درمانی و رویکردهای درمانی نظارت کنند. داروسازان باید به نظارت بر داروهای در حال توسعه ادامه دهند و اطمینان حاصل کنند که آنها به طور ایمن و مؤثر استفاده می شوند.

3. مسائل بهداشت عمومی

از ابتدای شیوع این بیماری همه گیر، داروسازان نقش مهمی در ارتقای سلامت جمعیت و توسعه برنامه های بهداشت عمومی ایفا کرده اند. آنها نقش مهمی در پیشگیری از سوء مصرف مواد افیونی، درمان اختلالات مرتبط با سلامت روان، و توسعه برنامه های پیشگیری، درمان و کنترل بیماری دارند، در حالی که ایمنی دارو را در سازمان ها و جوامع خود ارتقا می دهند.

حل این مشکلات بهداشت عمومی نیازمند همکاری بین داروسازان، متخصصان مراقبت های بهداشتی، سازمان های نظارتی و جامعه است.

برنامه های داروسازی باید تضمین کنند که دانش آموزان در حین انجام این نقش به منابع آموزشی و مواد به روز دسترسی دارند.

4. کمبود دارو

همه گیری کرونا زنجیره تامین دارو را مختل کرده و باعث کمبود دارو شده است. داروسازان امروزی با عرضه متناقضی از داروها مواجه هستند و به دانش و ابزار مناسب برای یافتن داروهای جایگزین و داروهای جایگزین نیاز دارند.

اکنون، بیش از هر زمان دیگری، داروسازان نیاز به دسترسی به یک راه حل محتوای مرجع دارویی دارند تا به آنها کمک کند بهترین تصمیم مبتنی بر شواهد را برای هر بیمار خاص در هنگام مواجهه با این چالش ها اتخاذ کنند.

5. محدوده عمل

به گفته Wolterskluwer، داروسازان به دلیل تغییر چشم‌انداز مراقبت‌های بهداشتی و هدف بهبود نتایج بیماران، به‌ویژه پس از همه‌گیری ویروس کرونا، دامنه فعالیت خود را گسترش می‌دهند. در حالی که زمانی داروسازان بر توزیع داروها تمرکز داشتند، اکنون به طور فزاینده ای برای ارائه خدمات مراقبت های پیشگیرانه برای بیماران، مانند غربالگری های بهداشتی، خدمات ترک سیگار و غیره مورد مشورت قرار می گیرند.

با ترکیب سناریوهای دنیای واقعی و ابزارهای جامع و مبتنی بر شواهد، برنامه‌های داروسازی می‌توانند اطمینان حاصل کنند که نیروی کار آینده برای بهبود فعالانه نتایج سلامت بیمار آماده است.

برنامه‌های داروسازی به راه‌حل‌های آموزشی و یادگیری دیجیتالی نوآورانه نیاز دارند تا داروسازان جدید و آینده را برای چالش‌های روزانه‌ای که با آن روبرو هستند آماده کنند.

پایان خبر نارنجی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چالش‌های داروساز بودن در دنیای پس از کووید" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چالش‌های داروساز بودن در دنیای پس از کووید"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه