کابوس ترامپ بر سر مهاجرین/آیا بزرگ‌ترین اخراج عمومی تاریخ آمریکا در راه است؟

کابوس ترامپ بر سر مهاجرین/آیا بزرگ‌ترین اخراج عمومی تاریخ آمریکا در راه است؟

دونالد ترامپ وعده داده است که در صورت انتخاب مجدد، مهاجران غیرقانونی را به صورت دسته جمعی اخراج خواهد کرد.

به گزارش نارنجی، فخرالدین اسدی در مقاله خود در بصیرت نوشت:

رئیس جمهور سابق آمریکا کارزار انتخاباتی خود را با حمله به مهاجران غیرقانونی این کشور آغاز کرد. با این حال، مهاجران قانونی، به ویژه رنگین پوستان، به وضوح از سیاست های منفی جمهوری خواهان آگاه هستند. از سوی دیگر، دموکرات ها سعی می کنند از ظرفیت انتخاباتی مهاجران در مبارزات انتخاباتی خود به ویژه در ایالت های حساس و تعیین کننده (ایالت های خاکستری) استفاده کنند و آن را یک مزیت برای خود بدانند. دونالد ترامپ وعده داده است که در صورت انتخاب مجدد، مهاجران غیرقانونی را به صورت دسته جمعی اخراج خواهد کرد.

بسیاری از این مهاجران غیرقانونی از بستگان مهاجران قانونی هستند یا با راهنمایی آنها به آمریکا سفر کرده اند.

جی دی ونس، معاون ترامپ اخیرا در مصاحبه با شبکه خبری ABC در مورد عدد خاصی که میزان اخراج مهاجران را در صورت انتخاب ترامپ و بازگشت او به کاخ سفید نشان می دهد، صحبت کرده است: “بیایید با یک میلیون شروع کنیم، اینجاست که میزان اخراج مهاجران را نشان می دهد. کامالا هریس در آن شکست خورد، ما با میلیون ها نفر شروع می کنیم و ادامه می دهیم.”

آیا وعده ترامپ محقق می شود؟!

در اینجا پیروزی یا شکست ترامپ و هریس در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر را پیش بینی نخواهیم کرد! اما مسلماً حتی اگر رئیس جمهور سابق ایالات متحده در انتخابات پیروز شود، او قدرت عمل به وعده خود در مورد اخراج دسته جمعی مهاجران غیرقانونی را ندارد. به عبارت بیشتر، اگرچه شعار “اخراجی جمعی، اکنون!” این به یکی از بیانیه های اساسی کمپین ترامپ تبدیل شده است و پرچم ها و بنرهای آن در تمام تجمعات حامیان ترامپ دیده می شود. مدافعان حقوق مهاجران هشدار داده اند که هزینه انسانی اخراج بالا خواهد بود. بسیاری از خانواده ها از هم پاشیده خواهند شد و خانه ها و مشاغل بسیاری از مردم در سراسر ایالات متحده مورد حمله قرار خواهند گرفت. بنابراین، مواضع امنیتی و اجتماعی قطعاً از قدرت سلطنتی ترامپ در اجرای این تصمیم بحث برانگیز می کاهد و برعکس، انتقادات عمومی علیه وی را افزایش می دهد. البته ملی گرایان و نژادپرستان سفیدپوست که در قالب گروه هایی مانند «پسرهای مغرور» گرد هم آمده اند از این تصمیم رئیس جمهور سابق آمریکا استقبال می کنند.

آمار مهاجران غیرقانونی در آمریکا

بر اساس آخرین داده های وزارت امنیت داخلی و مرکز تحقیقات پیو، حدود 11 میلیون مهاجر غیرقانونی در ایالات متحده زندگی می کنند. این عدد از سال 2005 تقریباً ثابت مانده است. نکته اصلی اینجاست که بسیاری از مهاجران غیرقانونی سالهاست که در معادلات اجتماعی و حتی بازار کار (عمدتاً بازار کار سیاه) مشکلات زیادی ندارند.

اکثر این افراد برای مدت طولانی در این کشور بوده اند. حدود چهار تا پنج نفر از آنها بیش از ده سال است که در ایالات متحده زندگی می کنند. مهاجرانی که بدون مجوز قانونی در ایالات متحده به سر می‌برند، از حق رسیدگی عادلانه، از جمله حق حضور در دادگاه قبل از اخراج، برخوردارند. افزایش ناگهانی تعداد افرادی که اخراج خواهند شد مستلزم افزایش ظرفیت سیستم دادگاه های مهاجرت است. این دادگاه ها در حال حاضر دارای صف های طولانی و با تاخیر هستند. پرونده خود را به دادگاه ارسال کرد اما بسیاری از شهرها و مناطق بزرگ کشور قوانینی را تصویب کرده اند که از دخالت پلیس و همکاری نیروهای داعش جلوگیری می کند.

ترامپ و سیستم اداری پیچیده آمریکا

کمپین ترامپ وعده داده بود که این «شهرهای امن» را سرکوب کند، اما سیستم چند صلاحیتی ایالات متحده، که مجالس محلی، ایالتی و فدرال در آن نقش دارند، مسائل را پیچیده کرده است. کاتلین بوش جوزف، تحلیلگر سیاست در موسسه سیاست مهاجرت مستقر در واشنگتن (MPI) به بی بی سی گفت که همکاری بین ماموران ICE و مقامات محلی برای اجرای هر نوع برنامه اخراج دسته جمعی ضروری است.

جوزف بوش یک حادثه اخیر را به عنوان نمونه ذکر می کند. در اوایل ماه اوت، روسای پلیس شهرستان های بوراد و پالم بیچ در فلوریدا اعلام کردند که هیچ نیرویی را برای کمک به برنامه اخراج دسته جمعی اعزام نخواهند کرد.

بسیاری از مناطق دیگر وجود دارند که با طرح اخراج دسته جمعی ترامپ همکاری نخواهند کرد. این امر اجرای چنین برنامه ای را دشوارتر می کند. بنابراین مخالفت فرمانداران برخی از ایالت های مهم و مهاجرپذیر با تصمیم ترامپ مانع بزرگ دیگری است که جمهوری خواهان قدرت رفع آن را به راحتی نخواهند داشت. در عین حال، یکی از تصمیمات دیوان عالی در سال 2022 به این معنی است که دادگاه ها نمی توانند مجازات هایی را علیه قوانین و سیاست های مهاجرت اعمال کنند. این بدان معناست که آنها سعی خواهند کرد برنامه خود را علیرغم چالش های قانونی پیش روی خود پیش ببرند.

در دوران ریاست جمهوری بایدن، اخراج‌ها بر مهاجرانی متمرکز بود که اخیراً در مرز بازداشت شده بودند. مهاجرانی که به داخل ایالات متحده آمریکا (ایالات متحده آمریکا) و از مناطق دور از مرزهای این کشور اخراج شدند، اکثراً افرادی با سابقه کیفری بودند که تهدیدی برای امنیت ملی تلقی می شدند. اعتصابات بحث برانگیز محل کار در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ در سال 2021 پایان خواهد یافت. اخراج افرادی که در داخل ایالات متحده دستگیر شده اند، بر خلاف دستگیرشدگان در مرز، در حدود 100000 نفر در دهه گذشته باقی مانده است. مفسران خدمات اجتماعی، امنیت و مهاجرت در آمریکا بر این باورند که این تعداد یک میلیون نفر تنها در یک سال نیاز به تزریق کار و منابع فوق العاده ای دارد که در عمل در دسترس نیست.

کارشناسان تردید دارند که 20000 آژانس و نیروهای پشتیبانی وزارت ICE بتوانند تعداد کمی از میلیون مهاجری را که کمپین ترامپ وعده داده است ردیابی و پیدا کنند! اخراج مهاجران یک پروسه طولانی و پیچیده است. یافتن و دستگیری یک مهاجر بدون مدارک رسمی تنها اولین قدم در این راه طولانی است…

پایان خبر نارنجی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کابوس ترامپ بر سر مهاجرین/آیا بزرگ‌ترین اخراج عمومی تاریخ آمریکا در راه است؟" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کابوس ترامپ بر سر مهاجرین/آیا بزرگ‌ترین اخراج عمومی تاریخ آمریکا در راه است؟"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه