۷ منطقه عراق در فهرست گرمترین ایستگاه های بین‌المللی هواشناسی

۷ منطقه عراق در فهرست گرمترین ایستگاه های بین‌المللی هواشناسی

رئیس مرکز ملی پیش بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: بر اساس اطلاعات ایستگاه های هواشناسی بین المللی، امروز 7 منطقه عراق وارد لیست گرم ترین ایستگاه های هواشناسی شد و بصره عراق گرم ترین ایستگاه هواشناسی شد. در جهان با دمای 50 درجه.

به گزارش نارنجی، صدیق ضیائیان اظهار کرد: همچنین شهرهای «عماره» و «نصیریه» عراق امروز با دمای ۴۹.۹ درجه در رتبه دوم گرم ترین ایستگاه های هواشناسی بین المللی قرار گرفتند.

وی همچنین گفت: در لیست امروز گرم ترین ایستگاه های هواشناسی، 7 منطقه عراق، شهر آباد در ایران و دو شهر در عربستان و کویت قابل مشاهده هستند.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بلایای مخاطرات جوی سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: بر اساس اطلاعات دریافتی حداکثر دمای امروز کربلا به بیش از 48 درجه سانتیگراد.

ضیائیان گفت: آخرین نتایج نقشه های پیش یابی و مدل های جوی نشان می دهد که وزش باد، گرد و غبار و گرما دو پدیده مهم در شهرهای حج عراق تا پایان هفته است.

وی همچنین گفت: پیش بینی می شود حداکثر دمای هوا در شهرهای حج عراق تا پایان هفته به 45 تا 47 درجه برسد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: شرایط دما، وزش باد و گرد و غبار با حداقل تغییر برای چهار پایانه مرزی «خسروی» کرمانشاه، «مهران» ایلام و «چزابه». در خوزستان و “شلمچه” پیش بینی می شود.

ضیائیان تصریح کرد: پیش بینی می شود حداکثر دمای هوا در این چهار پایانه مرزی در روزهای آینده به ویژه روز دوشنبه به 50 درجه برسد.

وی بیان کرد: در شرایطی است که وضعیت هوای مرزهای «تمرچین» آذربایجان غربی و «بشمق» کردستان نسبت به پایانه های دیگر بهتر است، بنابراین پیش بینی می شود حداکثر دمای این دو منطقه شامل شود. دمای هوا تا پایان هفته از 28 تا 36 درجه متغیر است

پایان خبر نارنجی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "۷ منطقه عراق در فهرست گرمترین ایستگاه های بین‌المللی هواشناسی" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "۷ منطقه عراق در فهرست گرمترین ایستگاه های بین‌المللی هواشناسی"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه