مهم‌ترین محورهای برنامه‌ وزیر پیشنهادی نیرو در حوزه آب و برق چیست؟

مهم‌ترین محورهای برنامه‌ وزیر پیشنهادی نیرو در حوزه آب و برق چیست؟

از جمله مهمترین محورهای برنامه پیشنهادی وزیر نیرو برای بهبود وضعیت صنعت آب و برق کشور می توان به تشویق صنایع به ساخت نیروگاه های تجدیدپذیر، تدوین دستورالعمل های مرتبط با تولید انرژی اشاره کرد. وی در خصوص بازار پس انداز، اصلاح اقتصاد آب، تقویت بازار آب، انجام دیپلماسی موثر با کشورهای همسایه با هدف مدیریت مشترک منابع آب و حفظ حقوق کشور خاطرنشان کرد.

به گزارش نارنجی، از مرکز ارتباطات وزارت نیرو، فهرست وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم برای رای اعتماد در جلسه عمومی روز یکشنبه 30 مردادماه شورای اسلامی ارائه شد. مقدمه بر اساس اجرای اصل 130 قانون اساسی و عباس علی آبادی نامی سرشناس در حوزه های مختلف از جمله آب و برق روی میز نمایندگان مجلس عوام قرار گرفت. مسعود مزیکیان چهاردهمین نخست وزیر وزارت نیرو.
در ادامه و در خصوص دریافت رای اعتماد از وزیر پیشنهادی نیرو در دولت جدید، مهمترین محور برنامه های علی آبادی در حوزه آب و برق مورد توجه قرار گرفت.

رویکردهای مهم علی آبادی در صنعت برق
صنعت برق به‌عنوان یکی از صنایع زیربنایی، تأثیر بسزایی بر سایر بخش‌ها، از فعالیت‌های روزمره گرفته تا بخش‌های صنعتی، کشاورزی و خدماتی دارد. زیرا توسعه اقتصادی کشورها به شدت به صنعت برق وابسته است و به عنوان یکی از مهم ترین زیرساخت های اقتصادی، نقش مهمی در توسعه اقتصادی و رفاه جامعه ایفا می کند. در این راستا مهمترین نکات برنامه پیشنهادی وزیر نیرو در حوزه برق عبارتند از:
«پیشبرد تبدیل نیروگاه های گازی به سیکل ترکیبی و هوشمندسازی شبکه انتقال و توزیع و احداث نیروگاه های تجدیدپذیر». «بهبود انگیزه‌ها برای تشویق صنایع به ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر»؛ «تخصیص بخشی از مالیات برق برای هوشمندسازی شبکه‌های انتقال و توزیع برق»؛ “کمک به حذف تدریجی نقش اجرایی دولت و تاکید بر نقش تنظیمی برای تقویت نقش بخش خصوصی”؛ «استفاده از توانمندی های بازار سرمایه برای تسهیل در دستیابی به منابع مورد نیاز پروژه های تولید برق»؛ “تدوین دستورالعمل های مربوط به ایجاد بازار صرفه جویی انرژی”؛ “ایجاد بازار گواهی صرفه جویی انرژی به عنوان بخشی از بورس انرژی”؛ «برنامه ریزی برای ساخت پلتفرم آنلاین معاملات برق با نظارت دولت» و «ارائه مشوق برای تغییر و نوسازی تجهیزات سرمایشی منازل» از محورهای پیشنهادی الیبادی در حوزه برق است.

رویکردهای مهم در بخش آب
بر اساس این گزارش، اهمیت آب به عنوان منبع حیات و با توجه به پیامدهای تغییر اقلیم در کشور و جهان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در صورت عدم برنامه ریزی منابع آبی بر مبنای توسعه پایدار، کشور با جدیت مواجه خواهد شد. مشکلات در آینده
عواملی مانند افزایش جمعیت، نرخ شهرنشینی، تغییر الگوی مصرف، افزایش سطح سلامت، گسترش سایر مصارف آب (کشاورزی، صنعت، خدمات، گردشگری و تفریح ​​و …) نیاز به آب را افزایش داده است. و در این راستا با توجه به خشکسالی های اخیر نیاز به یک برنامه جامع و جامع است.
در این راستا مهمترین محور برنامه های علی آبادی با رویکرد «مدیریت دیپلماسی مؤثر با کشورهای همسایه با هدف مدیریت مشترک منابع آب و حفظ حقوق کشور»، «با تمرکز بر توسعه و توسعه» ارائه شده است. بهترین استفاده». منابع آب حوضه های مرزی” و مشترک”؛ «رفع مشکلات بین وزارتخانه ها با کمک هیأت عالی آب و ایجاد هماهنگی بین نهادهای مختلف در زمینه مدیریت منابع». “بازیافت آب و استفاده مجدد”؛ «تدوین آیین‌نامه واردات و صادرات آب مجازی با هدف تعیین تراز سالانه آب مجازی»، «استفاده از فناوری و راهکارهای جلوگیری از تبخیر آب» و «اصلاح اقتصاد آب با رویکرد ارتقای بهره‌وری و کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری و تقویت بازار آب» برخی از آنها هستند. مهمترین خاکها هستند. علی آبادی در دوران ریاست وزارت برق دولت چهاردهم به حوزه آب فکر کرد.
بر اساس این گزارش، عباس الی‌بادی دارای مهارت‌های مدیریتی مختلفی در دو بخش دولتی و خصوصی است که از آن جمله می‌توان به معاونت برق و انرژی وزارت نیرو، مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و برق ایران و مدیرعامل بسیاری از صنایع اشاره کرد پروژه های صنایع مختلف از جمله برق، معدن، فلزات، نفت، گاز و پتروشیمی، راه آهن، هوانوردی و همچنین ریاست هیئت مدیره و مدیرعامل گروه صنعتی مپنا به مدت بیش از 15 سال.
وی در دی ماه 1387 از وزارت نیرو به گروه مپنا رفت و 15 سال است که در همین شرکت مشغول به کار و مدیریت است. شرکت مپنا با مدیریت علی آبادی رونق گرفته است و به همین دلیل امروزه یکی از شرکت های پیشرو در صنایع پیشرفته دنیاست.

پایان خبر نارنجی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مهم‌ترین محورهای برنامه‌ وزیر پیشنهادی نیرو در حوزه آب و برق چیست؟" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مهم‌ترین محورهای برنامه‌ وزیر پیشنهادی نیرو در حوزه آب و برق چیست؟"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه