با کم‌خوابی به این بیماری مبتلا می‌شوید

با کم‌خوابی به این بیماری مبتلا می‌شوید
نارنجی:

اکثر مردم معمولاً به جای هفت تا هشت ساعت توصیه شده، تنها پنج تا شش ساعت می خوابند.

اما حتی کم خوابی مزمن خفیف نیز ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را در مراحل بعدی زندگی افزایش دهد. مطالعات روی هزاران نفر نشان داده است افرادی که کمبود خواب خفیف اما مزمن را گزارش می‌کنند، نسبت به افرادی که خواب کافی دارند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی در اواخر زندگی هستند.

نتایج یک مطالعه دانشگاه کلمبیا بر روی زنان نشان می دهد که در طول کم خوابی مزمن چه اتفاقی در بدن می افتد. تنها پس از 6 هفته خواب کوتاه، سلول هایی که رگ های خونی ما را پوشانده اند در معرض اکسیدان های مضر قرار می گیرند.

برخلاف سلول‌هایی که به خوبی استراحت می‌کنند، سلول‌های دارای محدودیت خواب نمی‌توانند پاسخ‌های آنتی‌اکسیدانی را برای از بین بردن مولکول‌های مضر فعال کنند. در نتیجه، سلول‌هایی که ملتهب و ناکارآمد می‌شوند، گامی اولیه در پیشرفت بیماری‌های قلبی عروقی هستند.

دکتر سانجا جلیک، نویسنده اصلی این مطالعه، مدیر مرکز پزشکی خواب در کلمبیا و استاد پزشکی در دانشگاه گفت: «این یافته یکی از اولین شواهد مستقیم است که نشان می‌دهد کمبود خواب مزمن با کمبود خواب مزمن مرتبط است. . بخش پزشکی تنفسی، آلرژی و مراقبت های ویژه در دانشکده پزشکان و جراحان واگلوس دانشگاه کلمبیا و علل خفیف بیماری قلبی.

سانجا جلیک گفت: «تاکنون ما فقط در مطالعات اپیدمیولوژیک ارتباط بین خواب و سلامت قلب را دیده‌ایم، اما نتایج این مطالعات می‌تواند توسط بسیاری از عوامل مخدوش‌کننده که قابل شناسایی و کنترل نیستند، پیچیده شود.» فقط کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی و کنترل‌شده می‌توانند تعیین کنند که آیا این ارتباط درست است و چه تغییراتی در بدن ناشی از خواب کوتاه می‌تواند بیماری قلبی را افزایش دهد.

مطالعات قبلی محرومیت مزمن از خواب را بررسی نکرده و اثرات فیزیولوژیکی چندین شب محرومیت شدید از خواب را مورد بررسی قرار داده است.

جالیک توضیح داد: اما رفتار مردم در بسیاری از شب ها اینطور نیست. بیشتر مردم هر روز در ساعت خاصی از خواب بیدار می شوند، اما تمایل دارند یک یا دو ساعت دیرتر به رختخواب بروند. ما می خواستیم آن رفتار را که رایج ترین الگوی خواب در بزرگسالان است، ردیابی کنیم.

محققان نزدیک به 1000 زن را در واشنگتن هایتس برای این مطالعه ثبت نام کردند و از میان آنها، 35 زن سالم که معمولاً هفت تا هشت ساعت در شب می خوابیدند، برای این مطالعه ثبت نام کردند. این زنان می توانند مطالعه 12 هفته ای را تکمیل کنند.

زنان به مدت 6 هفته طبق روال معمول خود می خوابیدند. برای 6 هفته آینده، 1.5 ساعت دیرتر از حد معمول به رختخواب می روند. خواب هر شرکت‌کننده با ردیاب‌های خواب پوشیدنی تأیید شد.

جالیک خاطرنشان کرد: اگر فردی در شبانه روز حداقل هفت تا هشت ساعت بخوابد بسیاری از مشکلات قابل حل است.

افراد جوان و سالم باید بدانند که اگر کمتر از این مقدار بخوابند، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهند.

نتایج مطالعات اپیدمیولوژیک اخیر نشان می دهد که مدت زمان خواب ناسازگار ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد.

گروه تحقیقاتی Jelik در حال انجام یک مطالعه برای بررسی اینکه آیا تغییرات در زمان خواب، مانند خواب مزمن، اما منظم، بر سلول های عروقی تأثیر می گذارد یا خیر.

نتایج این مطالعه در Scientific Reports منتشر شده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "با کم‌خوابی به این بیماری مبتلا می‌شوید" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "با کم‌خوابی به این بیماری مبتلا می‌شوید"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه