برگزاری سومین نمایشگاه «آینده چاپ» در بهار ۱۴۰۴/ توقع رئیس اتحادیه چاپ و بسته‌بندی از دولت جدید چیست؟

برگزاری سومین نمایشگاه «آینده چاپ» در بهار ۱۴۰۴/ توقع رئیس اتحادیه چاپ و بسته‌بندی از دولت جدید چیست؟

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ به لزوم رفع برخی مشکلات صنعت چاپ در دولت جدید اشاره کرد و گفت: زنجیره تامین از ماشین آلات تا مواد واسطه ای و مواد مصرفی باید به صورت گسترده در اختیار تجار قرار گیرد. در این میان با توجه به گرانی مواد اولیه، تسهیلات پیش‌بینی برای انجمن ضروری است تا فعالیت‌ها و فرآیندهای تجاری شرکا با کمترین مشکل همراه باشد.

وی ایجاد موانع برای رفع یا لغو صادرات یک کالا را آسیب زیادی به فعالان صنعت چاپ و نشر وارد می کند و گفت: بیشتر این اتفاقات منجر به افزایش رانت، توسعه قاچاق، ایجاد می شود. فساد اقتصادی، کاهش عرضه بازار و افزایش تورم.

برگزاری IFEX 3 Spring 1404

وی در بخشی دیگر از این نشست به نمایشگاه “چاپ آینده ایران” پرداخت و گفت: نمایشگاه “چاپ آینده ایران” دو سال پیش با هدف دستیابی به بازارهای جهانی راه اندازی شد و هدف اصلی آن ایجاد روابط است. ما بین تولیدکنندگان داخلی و خارجی تلاش می کنیم تا این نمایشگاه را به محفلی برای عرضه محصولات ایرانی به بازارهای جهانی تبدیل کنیم.

عابدین همچنین گفت: نمایشگاه Ifpex 3 سال آینده در بهار برگزار می شود که نمایشگاه امسال به دلیل حادثه تلخ شهادت رئیس جمهور و فضای انتخابات لغو شد و چون این نمایشگاه بین المللی بود و وزارت بنابراین تصمیم گرفتم آن را به تعویق بیندازم، اما در نهایت تصمیم گرفتیم با برنامه ریزی بهتر در بهار سال آینده آن را برگزار کنیم.

عابدین تاکید کرد: اطلاع از وضعیت اقتصادی کشوری که این نمایشگاه در آن برگزار می شود برای برگزارکنندگان نمایشگاه چاپ آینده مهم است. با توجه به اقدامات انجام شده توسط اتحادیه در ماه های اخیر، تصمیم گرفته ایم برنامه های آموزشی را تقویت کنیم و زمینه، مقررات و روش های صادرات را فراهم کنیم تا کسانی که می خواهند برای رشد در بازارهای بین المللی آماده شوند و در کنار صادرات باید رونق تولید هم داشته باشد.

عابدین به برخی معاملات غیرحرفه ای نیز اشاره کرد و گفت: چند ماه پیش دولت دستور ثبت مواد کامپوزیت و … را صادر کرد و نمی توانیم ثبت سفارش کنیم، کارمزد قاچاق و … را افزایش می دهد. کاهش می یابد و تقاضا را افزایش می دهد. در نهایت افزایش قیمت باعث کاهش قدرت خرید در سبد کالا و… می شود که این تصمیمات مهم است و دولت باید آنها را به دقت بررسی کند.

وی گفت: کارخانه تولیدی ما آسیب دیده است، اگر سرمایه گذاری تامین نشود ممکن است نتوانیم نیاز روزانه تولیدکنندگان را تامین کنیم. در حوزه آموزش نیز نیازمند کمک دولت هستیم تا بتوانیم مقررات و سیستم های نظارتی که در بازارهای هدف برای بسته بندی محصولات اجرا می شود را رعایت کنیم.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ گفت: انتظارات دیگر ما از دولت حل ارز صادراتی چند نرخی است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برگزاری سومین نمایشگاه «آینده چاپ» در بهار ۱۴۰۴/ توقع رئیس اتحادیه چاپ و بسته‌بندی از دولت جدید چیست؟" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برگزاری سومین نمایشگاه «آینده چاپ» در بهار ۱۴۰۴/ توقع رئیس اتحادیه چاپ و بسته‌بندی از دولت جدید چیست؟"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه