جزئیات نوسازی ۳۰۰۰ تاکسی فرسوده پایتخت/ اعلام تسهیلات خرید تاکسی برقی

جزئیات نوسازی ۳۰۰۰ تاکسی فرسوده پایتخت/ اعلام تسهیلات خرید تاکسی برقی

مدیر آژانس تاکسیرانی تهران در خصوص روند نوسازی تاکسی های کثیف و جایگزینی خودروهای برقی توضیحاتی ارائه کرد و گفت: رانندگانی که قصد خرید تاکسی برقی را دارند باید مورد حمایت و کمک رایگان قرار گیرند.

شادی مالکی در گفت وگو با نارنجی. وی در خصوص وضعیت نوسازی تاکسی های پایتخت نیز با بیان اینکه امسال خودروهای سورن دوگانه سوز جایگزین تاکسی های خسته می شود، گفت: 150 میلیون تومان با نرخ 8 درصد تاکسی برای نوسازی تامین می شود. صندوق بازرگانی امید علاوه بر این نوع خودروهای دوگانه سوز، خودروهای برقی نیز با پرداخت 300 میلیون تومان در اختیار شهرداری قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه با هدف گذاری تا پایان سال و ورود تاکسی های برقی محقق، تقریبا اکثریت ناوگان حمل و نقل آسیب دیده نوسازی می شود، گفت: شهرداری تهران در تلاش است تا خودروهای آسیب دیده را با تاکسی های برقی جایگزین کند. در طرح نوسازی اما هدف ما از نوسازی تاکسی برای خودروهای سمند سورن همچنان پابرجاست و امسال نیز مانند سال گذشته قصد داریم حدود 3000 تاکسی را نوسازی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر راننده تاکسی تمایلی به تاکسی برقی نداشته باشد می تواند با سمند سورن خودرو خود را نوسازی کند و وام کارخانه نوسازی نیز جزو آن رانندگان است گفت: تقاضای برق وجود دارد. خودروها، بنابراین از 1000 خودروی وارد شده به کشور، حدود 200 پلاک تاکسی تاکنون توقیف شده است.

به گفته وی، اجرای ماده 12 باید پایان یابد و دولت بخشی از تاکسی ها را برای اجرای ماده 12 پرداخت کند تا بخشی از هزینه نوسازی خودروها به عنوان یارانه به راننده تعلق گیرد. . زیرا با برق در مصرف سوخت و انرژی صرفه جویی می شود و طبق ماده 12 این خودروهای برقی مشمول دریافت یارانه خواهند شد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران درباره قیمت خودروی برقی نیز گفت: اکنون قیمت خودروی تحویلی یک میلیارد و 300 میلیون تومان است. اما ارزش خودروی سورن حدود 500 میلیون تومان است قیمت خودروی برقی حدود دو برابر سمند سورن است. اما به طور کلی توسعه برق یکی از اهداف و دغدغه های مدیریت شهری است تا شاهد کاهش آلودگی هوا باشیم. البته رانندگانی که قصد کاهش آلودگی هوای تهران را دارند باید در خرید تاکسی برقی مورد حمایت و کمک رایگان قرار گیرند.

ملکی با اشاره به اینکه خودروهای برقی وارداتی مدل جی سون هستند و تاکنون 200 دستگاه تاکسی برقی شماره گذاری شده است، ادامه داد: هرچند با توجه به تدابیر شهردار تهران، این خودروهای برقی دو برابر شده است تهران. شهرداری 300 میلیون تومان به این رانندگان و خودروساز برای خرید تاکسی برقی 600 میلیون تومان وام می دهد و در صورت کمک رایگان به این رانندگان قطعا استقبال آنها افزایش می یابد.

وی در خصوص مسیرهای تاکسی برقی در پایتخت نیز گفت: خودروهای برقی هم اکنون به عنوان تاکسی شخصی در جاده هایی مانند فرودگاه، راه آهن و مناطق شهری استفاده می شوند.

پایان خبر نارنجی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "جزئیات نوسازی ۳۰۰۰ تاکسی فرسوده پایتخت/ اعلام تسهیلات خرید تاکسی برقی" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "جزئیات نوسازی ۳۰۰۰ تاکسی فرسوده پایتخت/ اعلام تسهیلات خرید تاکسی برقی"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه