بایدن را قدرت رسانه کنار گذاشت

بایدن را قدرت رسانه کنار گذاشت

برای پرداخت اجاره بها نزد مدیر مجتمع ساختمانی رفتم. او یک زن صریح و خشن است که مورد احترام کل مجموعه است. (از طرفداران ترامپ). صحبت را باز کرد و به سیاست روی آورد. وسط صحبتش حرف جالبی زد. وی گفت: گاهی که با دوستانمان دور هم جمع می شویم، می گوییم کاش می شد به گذشته برگردیم. دلمان برای آمریکای دهه 80 و آن روزهای خوب گذشته تنگ شده است. ای کاش در دورانی که نه توییتر بود و نه اینترنت(!) تاسیس می شد. کاش اون روزای خوب برگرده”

اما حقیقت این است که زمان به عقب باز نمی گردد. توییتر و شبکه های اجتماعی “ستون” ضروری این دنیای جدید هستند. دنیایی که آب شیرین از گلوی هر سیاستمداری به راحتی جاری می شود. اخیرا برخی از تندترین نظرات و شدیدترین انتقادها از جو بایدن در توییتر انجام شده است. شاید اگر دوران سنتی دهه 70 و 80 ادامه می یافت، «نقاط ضعف» جو بایدن به این شکل آشکار نمی شد. شاید طبق روش سنتی، دموکرات ها با «2 دوره» قدرت را در دست بگیرند و سپس نوبت به جمهوری خواهان برسد!

اما نه! مردم گام به گام اخبار را در توییتر، اینستاگرام، تلگرام، تیک تاک، واتس اپ و غیره به اشتراک می گذارند. مثل دهه 1970 و 1980 نیست که یک شهروند معمولی آمریکایی مشغول کارهای روزمره بود و بعد چند سخنرانی در اطراف انتخابات انجام شد، روزنامه ها مقاله/تحلیل منتشر کردند و بعد یک نفر رئیس جمهور شد. روز به روز، ساعت به ساعت و گاهی دقیقه به دقیقه «تحلیل و محتوا» ساخته می شود و مردم آن را در گوشی خود می بینند.

جو بایدن رئیس جمهور بدی برای ایالات متحده نبود و با وجود کرونا و چالش های اقتصادی پس از آن، ایالات متحده آمار اشتغال، تورم و رشد اقتصادی خوبی را شاهد بود. اما اذهان عمومی در دنیای جدید تنها به «آمار اشتغال و تورم» و… نگاه نمی کند علاوه بر شاخص های آماری، ویژگی های شخصیتی سیاستمداران نیز به شدت توسط شبکه های اجتماعی رصد می شود. به قول حافظ

تنها چیزی که لازم است یک “نقطه بد” است تا کسی ایده ای داشته باشد!

“جو بایدن پیر و چاق” مورد قبول شهروندان و افکار دموکراتیک آمریکا قرار نگرفت، اما لجاجت جو بایدن توسط رسانه ها مسدود شد.

انعکاس رسانه آنقدر قوی است که به چشم هر پیرمرد قدرتمندی می نشیند و برق آن چشم ها شرم آور است! مواظب چشمانشان باش!

انتخاب کامالا هریس اشتباه سایر دموکرات ها خواهد بود. این زن کوچک با استعداد در چهار سال گذشته ضعیف‌تر از حد انتظار بود. محافظه کاران دموکرات روی هریس به عنوان زن، رنگین پوست و آسیایی تبار (یک اقلیت) حساب کرده اند، در حالی که رقیب ترامپ باید بسیار باهوش، حضور پررنگ و درک عمیقی از اذهان عمومی داشته باشد. ترامپ به خوبی می‌داند که حامیان سفیدپوست او از وضعیت «امروزه آمریکا» عصبانی هستند. وقتی می بینند جوان هندی، چینی، ایرانی و… زود بزرگ می شود و به همه جای این کشور می رسد، عصبانی می شوند، اما بچه هایشان فقیر هستند. آنها از توازن فعلی ثروت و قدرت در آمریکا راضی نیستند.

“رقیب ترامپ” در لفاظی، شخصی مانند گاوین نیوسام

فرماندار کالیفرنیا (یا گرچن ویتمر، فرماندار میشیگان) باید برای مناظره در رینگ بوکس حضور داشته باشد. نه هریس باحالی

کامالا هریس در مبارزات انتخاباتی 2020 لفاظی خوبی از خود نشان داد و عملاً تنها فردی بود که در رقابت «درون حزبی» در آن سال (!) به جو بایدن تهاجمی حمله کرد، اما پس از انتخابات 2020 و در چهار سال در پایان، مجبور شد شدید باشد او سرد و منفعل عمل می کرد. این یک اشتباه محاسباتی است که فکر کنیم 81 میلیون رای دموکرات ها در سال 2020 به راحتی از هریس عقب خواهند افتاد.

برنده انتخابات بعدی «رسانه» است. فردی که رسانه ها و ویژگی های شخصیتی او را مورد قبول شهروندان قرار دهد، صد و پنج روز دیگر پیروز انتخابات می شود. شهروندی که ساعت به ساعت از مطبوعات «اخبار» دریافت می کند.
دونالد ترامپ درک روشنی از رسانه ها دارد و علاوه بر این، او درک روشنی از روحیه حامیان سفیدپوست خود دارد. او جعبه اش را خوب می شناسد. رقابت با چنین فردی بسیار دشوار است. اگر کامالا هریس مانند هیلاری کلینتون عمل کند، «زن دوم» خواهد بود که ترامپ را شکست می دهد.

هریس تنها در صورتی برنده می شود که در این 105 روز لحظه به لحظه با رسانه ها درگیر شود. با رسانه ها موج ایجاد کنید. و با رسانه در ذهن و قلب انسان امروزی و نسل آینده، جایگاه ویژه ای برای خود باز کند.
اونی که چهار سال اینجوری نبوده، مهارتش رو داره؟!

311311

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بایدن را قدرت رسانه کنار گذاشت" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بایدن را قدرت رسانه کنار گذاشت"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه