رقم‌های جدید جریمه «سرعت غیرمجاز» چقدر است؟

رقم‌های جدید جریمه «سرعت غیرمجاز» چقدر است؟

بر اساس اعلام دولت، جریمه جدید «سرعت» از 100 هزار تومان تا 500 هزار تومان متغیر است.

به گزارش نارنجی، از بیست و سوم تیرماه سال جاری با اعلام محمد مخبر به عنوان رئیس جمهور جرایم راهنمایی و رانندگی متخلفان با نرخ جدیدی اعمال شد. برخی از جریمه ها بسیار بالا بود، هدف آنها مجازات نبود بلکه جلوگیری از تصادف بود. در این بین یکی از تخلفاتی که در گروه تصادفات موجب تخلف می شود و سهم بالایی در وقوع تصادفات فوتی دارد، سرعت غیرمجاز است.

تخطی از «سرعت» به شش گروه تقسیم می شود که در هر یک از آن گروه ها میزان سرعت و محل وقوع جرم باعث متفاوت شدن میزان جرم می شود.

همچنین در کلان شهرها، مراکز استان ها، جاده های بین شهری و مناطق آزاد تجاری- صنعتی، سرعت غیرمجاز تا 10 کیلومتر 100 هزار تومان جریمه می شود. در سایر شهرها و روستاها 70 و 50 هزار تومان جریمه نقدی در نظر گرفته شده است.

تخطی از سرعت مجاز 10 تا 20 کیلومتر در شهرهای بزرگ، مراکز استان ها، جاده های بین شهری و مناطق آزاد تجاری- صنعتی 150 هزار تومان، در سایر شهرها 110 هزار تومان و در روستاها 70 هزار تومان جریمه می شود.

همچنین تخطی از سرعت 20 تا 30 کیلومتری در شهرهای بزرگ، مراکز استان ها، جاده های بین شهری و مناطق آزاد تجاری- صنعتی 200 هزار تومانی جریمه می شود. مجازات این تخلف در سایر شهرها 150 هزار تومان و در روستاها 100 هزار تومان است.

تخطی از سرعت مجاز از 30 تا 40 کیلومتر در کلانشهرها، مراکز استان ها، جاده های بین شهری و مناطق آزاد تجاری- صنعتی 250 هزار تومان، در سایر شهرها 220 هزار تومان و در روستاها 120 هزار تومان جریمه دارد.

این تخلف در صورتی که سرعت غیرمجاز 40 تا 50 کیلومتر بیشتر از حد مجاز باشد، در کلان شهرها، مراکز استان ها، جاده های بین شهری و مناطق آزاد تجاری- صنعتی متخلفان به جریمه 300 هزار تومانی محکوم می شوند. همچنین جریمه در سایر شهرها 270 هزار تومان و در روستاها 150 هزار تومان است.

در نهایت سرعت بیش از 50 کیلومتر در کلان شهرها، مراکز استان ها، جاده های بین شهری و مناطق آزاد تجاری- صنعتی 500 هزار تومان، در سایر شهرها 450 هزار تومان و در روستاها 250 هزار تومان جریمه می شود.

پیش از این برای تخطی از سرعت مجاز 30 کیلومتری در کلان شهرها 200 هزار تومان جریمه در نظر گرفته شده بود. به علاوه این پول در سایر شهرها 180 هزار تومان و در روستاها 100 هزار تومان است.

رانندگی بدون مجوز یکی از تخلفات رانندگی است که می تواند منجر به توقیف خودرو در اثر تصادف و همچنین امتیاز منفی در گواهینامه رانندگی شود.

برای مشاهده آخرین آمار سایر تخلفات رانندگی اینجا را کلیک کنید.

پایان خبر نارنجی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رقم‌های جدید جریمه «سرعت غیرمجاز» چقدر است؟" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رقم‌های جدید جریمه «سرعت غیرمجاز» چقدر است؟"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه