زلفی گل: ردیف بودجه پرداخت مطالبات حق‌التدریس دانشگاه‌ها تصویب شد/ با تاسیس انجمن حکمرانی عتف موافقت شد

در نشست روسای دانشگاه ها؛

زلفی گل: ردیف بودجه پرداخت مطالبات حق‌التدریس دانشگاه‌ها تصویب شد/ با تاسیس انجمن حکمرانی عتف موافقت شد

وزیر علوم گفت: ردیف بودجه برای پرداخت شهریه دانشگاه ها و قراردادهای پژوهشی در قانون گنجانده شده است که اعلام می کنیم و تا پایان مردادماه به حساب دانشگاه واریز می شود.

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و پرورش خبرگزاری علم و فناوری نارنجی، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم امروز دوشنبه 10 دی 1403 در نشست روسای دانشگاه ها. این کشور در محل سازمان تحقیقات علمی و صنعتی ایران برگزار شد و گفت: رئیس جمهور ضمن تشکر از معاون اول رئیس جمهور، گفت: ثروت بزرگی که در این مدت به عنوان وزیر علوم با خود به ارمغان آوردم. این بود که معاون اول رئیس جمهور شهید شد. آنها همیشه مشکلات را به سرعت حل می کردند. همچنین از دبیران سابق و فعلی شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس هیئت نمایندگی رهبری دانشگاه که ما را در اسلامی سازی دانشگاه ها یاری کردند تشکر می کنم. همچنین از مجلس محترم بابت همه حمایت ها تشکر می کنم. زیرا زمان ما برای انجام دروس آموزش عالی هرگز تلف نشد.

وزیر علوم ادامه داد: همانطور که رئیس نهاد نمایندگی نهاد رهبری دانشگاه خاطرنشان کرد، باید گفت که خدمت در دولت شهید رئیسی افتخار همیشگی ماست و خدا را شاکریم.

زلفی گل گفت: ردیف بودجه پرداخت حق الزحمه دانشگاه و قراردادهای پژوهشی مشمول قانون است که اعلام می کنیم و تا پایان مردادماه به حساب دانشگاه واریز می شود.

وی همچنین گفت: سال گذشته طرحی را به مجلس فرستادم و در آن لایحه خواهان تامین مشکلات 4 دانشگاه بودم و در این زمینه 75 میلیارد تومان به بودجه دانشگاه شهید چمرمان اضافه شد. علی خطیبی معاون مالی وزارت علوم باید بیشتر حمایت شود.

زلفی گل در سخنانی خطاب به روسای دانشگاه ها گفت: تغییر و تحرکات در سمت های روسای دانشگاه ها امری طبیعی است و خواهشمند است تا پایان دولت تمامی فعالیت های خود را به بهترین نحو انجام دهید. شاید دولت چهاردهم بداند که شما باید در دولت بمانید». بنابراین راه خود را برای توسعه کشور پررنگ تر کنید. چرا که شما یک معلم دانشگاه و یک فرد علمی هستید و هیچ هدفی مهمتر از پیشرفت کشور نیست.

وزیر علوم همچنین گفت: از شما روسای دانشگاه ها تقاضا دارم صادقانه عمل کنید و عاقبت دولت را احساس نکنید و توصیه ها را در اسرع وقت اجرا کنید و از شما تقاضا دارم. حتما تجربه خود را دریافت کنید

وی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های جمهوری اسلامی ایران مردم سالاری دینی است. وی تاکید کرد: انتخاب رئیس دولت چهاردهم را به ملت ایران تبریک می گوییم و برای آنها آرزوی موفقیت داریم.

وزیر علوم در ادامه سخنان خود گفت: علم به انسان قدرت فوق العاده و موقتی می دهد، بنابراین سرمایه گذاری در حوزه علم، فناوری و نوآوری بهترین نوع سرمایه گذاری است، باید تلاش کنیم تا هوش و دانش انسان را افزایش دهیم.

زلفی گل گفت: دانش و خرد به انسان توانایی و رغبت می دهد بنابراین وزارتخانه های آموزش و پرورش جایگاه ارزشمندی دارند. وزیر علوم با بیان اینکه رئیس خواجه نصیرالدین طوسی خواستار تشکیل مجمعی شد تا روسای دانشگاه ها دور هم جمع شوند و نظرات نخبگان را ارائه کنند، گفت: وی تاکید کرد: این موضوع را با دبیر شورای عالی عطاف در میان گذاشتم و به این نتیجه رسیدیم که انجمن های علمی در وزارتخانه وجود دارد، بنابراین تصمیم گرفتیم انجمن مدیریت علم، تحقیقات و فناوری را با هدف انتقال تجربیات ایجاد کنیم. و ارائه تجربیات وزرای دوره های قبل به عنوان هیئت مؤسس منصوب می شوند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "زلفی گل: ردیف بودجه پرداخت مطالبات حق‌التدریس دانشگاه‌ها تصویب شد/ با تاسیس انجمن حکمرانی عتف موافقت شد" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "زلفی گل: ردیف بودجه پرداخت مطالبات حق‌التدریس دانشگاه‌ها تصویب شد/ با تاسیس انجمن حکمرانی عتف موافقت شد"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه