توصیه‌های تغذیه‌ای طب ایرانی برای تابستان / پرهیز از غذاهای با مزاج گرم در این فصل

توصیه‌های تغذیه‌ای طب ایرانی برای تابستان / پرهیز از غذاهای با مزاج گرم در این فصل

معاون درمان معاونت درمان و وابسته وزارت بهداشت به تشریح اصول بهترین غذای طب ایرانی در فصل تابستان پرداخت و بر نگرش پیشگیرانه به طب ایرانی تاکید کرد.

به گزارش خبر نارنجیدکتر سید مهدی میرغضنفری با اشاره به اینکه در طب ایرانی تغذیه مقدم بر درمان است، گفت: برای حفظ سلامتی خود در فصل تابستان باید مراقب غذایی که می خوریم باشیم.

وی همچنین گفت: در فصل تابستان افرادی که گرما و خشک هستند بیشتر دچار آسیب می شوند چرا که به دلیل گرما و خشکی آن افراد و همچنین فصل تابستان این خطر برای آن افراد بیشتر است. بنابراین در این فصل باید از خوردن همه غذاها و نوشیدنی هایی که باعث کم آبی بدن می شوند، بخصوص غذاهای تند مانند فلفل و زنجبیل، زعفران، سس های تند، خردل و سبزیجات تند مانند سیر خودداری کنید. ، پیاز، ترخون، نعناع، ​​سیر، آب، شوید و همچنین شور و شیرین.

وی همچنین گفت: بهتر است از غذاهای گیاهی ساده خام یا طعم دار و بدون ادویه و طعم قوی استفاده شود.

مشاور معاون معاونت درمان و وابسته وزارت بهداشت ایران ادامه داد: گرماگرم ها در مصرف نمک و عرق و غذاهای شور در فصل تابستان از جمله چیپس شور، آجیل شور و مانند آن احتیاط کنند. فصل

میرخازنفری تصریح کرد: بیشتر مغزها گرم و خشک است و همه نباید زیاد غذا بخورند به خصوص آنهایی که گرم و خشک هستند. در عین حال سرخ کردن، پخت و پز باعث هوای گرم و خشک می شود. بنابراین غذای تهیه شده با این روش ها نباید زیاد شود، غذا باید به سادگی یا در صورت امکان خام و پخته تهیه شود.

معاون پژوهشی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارتش همچنین تصریح کرد: شیرینی ها نیز گرم هستند بنابراین از خوردن شیرینی، شکلات و حتی شیرینی های طبیعی مانند عسل، انگور، انگور و میوه های شیرین مانند انجیر، گردو، موز خودداری کنید. ، خربزه و آناناس را باید در فصل تابستان بیشتر اضافه کرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش همچنین گفت: توصیه می شود در فصل تابستان به دلیل گرمای زیاد گوشت قرمز کمتر مصرف شود، به ویژه گوشت پرندگانی مانند بوقلمون و بوقلمون که دارای یک دمای بسیار بالاتر گوشت گوسفند همچنین گوشت شتر به دلیل گرما و خشکی زیاد نباید به طور معمول مصرف شود.

میرخازنفری بر پرهیز از مصرف غذاهای گرم مانند فسنجان، نارگیل و سنیو تاکید کرد و توصیه کرد: در فصل تابستان از غذاهای خنک مانند خیار، ماست، خیار و کمی نان، سبزیجات خنک مانند خیار، خیار، هندوانه و گل کلم خورشتی استفاده شود. ) گشنیز، اسفناج، ماست و اسفناج.

وی در ادامه سخنان خود گفت: بهتر است غذایی که در فصل تابستان مصرف می شود پخته و آب پز شود و غذا سرخ و سرخ نشود، مانند آش، آش هندوانه که سبزی آنها سرخ نشود، نشاسته آنها. باید کم باشد و گوشت نباید زیاد ترش باشد، مثلاً با گوشت، آبغور، آبلیمو، لیمو یا پرتقال تهیه شود.

وی همچنین مصرف میوه ها و میوه های شیرین مانند توت و شاه توت، شاه توت، توت، سیب ترش، آلبالو، بادام سبز، انجیر، آناناس، بادام، هندوانه و انگور را مفید دانست و گفت: نوشیدن سالاد. (سالاد، خیار، آبلیمو) در این فصل مفید است، زیرا دمای آنها خنک و مرطوب است. در این فصل غذاهای ترش نیز توصیه می شود به شرطی که تند نباشند، در این زمان دمای آنها بالا می رود.

بر اساس بیانیه وزارت بهداشت، وی نوشیدن آب و شیر کافی در فصل تابستان را مفید دانست و گفت: مصرف روزانه لیموترش برای گرمازدگان توصیه می شود. این میوه گرما و رطوبت بدن و التهاب داخل کبد را کاهش می دهد، خون را تحریک می کند و برای هضم غذاهای چرب، شیرین و سنگین مفید است.

میرگزانفری مصرف گوشت سفید را در این فصل مناسب تر از گوشت قرمز عنوان کرد و گفت: گوشت سفید (مانند مرغ و ماهی) گرمای کمتری دارد به ویژه ماهی که به دلیل سردی و رطوبت آن برای این فصل بسیار مناسب است. درجه حرارت، به شرطی که زیاد سرخ نشود و ادویه های تند به آن اضافه نشود.

پایان خبر نارنجی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "توصیه‌های تغذیه‌ای طب ایرانی برای تابستان / پرهیز از غذاهای با مزاج گرم در این فصل" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "توصیه‌های تغذیه‌ای طب ایرانی برای تابستان / پرهیز از غذاهای با مزاج گرم در این فصل"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه