دهقانی: ضرورت تنظیم‌گری و تکمیل زنجیره ارزش در حوزه تعمیر و احیای تجهیزات پرشکی

دهقانی: ضرورت تنظیم‌گری و تکمیل زنجیره ارزش در حوزه تعمیر و احیای تجهیزات پرشکی

معاون علمی، فناوری و اقتصادی رئیس جمهور بر لزوم تنظیم و تکمیل زنجیره ارزش در حوزه تعمیر و بازیابی تجهیزات در حال اجرا تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری نارنجی، مراسم افتتاحیه مرکز ارائه تجهیزات و خدمات پیشرفته پزشکی با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد علمی رئیس جمهور برگزار شد.

روح الله دهقانی معاون علمی رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه مرکز بازیافت و خدمات تجهیزات پزشکی قدیمی گفت: به لطف خداوند و تلاش دانشگاه شهید بهشتی و جمعی از شرکت های علمی. مرکز نوآوری و تجهیزات پیشرفته امروز افتتاح شد. این مرکز علاوه بر کمک به مرمت، نوسازی، نگهداری و تعمیر تجهیزات پزشکی که برخی از آنها به دلیل مشکلات جزئی غیرقابل استفاده هستند، دانش فنی این تجهیزات را نیز توسعه می دهد.

وی گفت: این مرکز علاوه بر رفع مشکل بسیاری از لوازم گران قیمت پزشکی که اکثراً مورد استفاده قرار نمی گیرند، به توسعه دانش فنی در زمینه تجهیزات پیشرفته پزشکی می پردازد.

دهقانی با بیان اینکه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد علمی ریاست جمهوری نیز از شبکه شرکت های علمی که در چارچوب این مرکز فعالیت می کنند حمایت می کند، ادامه داد: در قالب ایجاد و همکاری برای شرکت های اعتباری علمی، پژوهشی و توسعه ای به تکمیل زنجیره ارزش کمک می کند.

رئیس موسسه ملی نخبگان ابراز امیدواری کرد: با حرکت جدی و خوبی که در این مرکز آغاز شده است، در آینده نزدیک و طی دو سال آینده به مرکز ملی نوسازی و تجهیزات پیشرفته پزشکی کشور تبدیل شویم. . .

دستیار علمی رئیس جمهور به ظرفیت مراکز درمانی، دانشگاهی و تحقیقاتی در زمینه تعمیر و نوسازی تجهیزات پزشکی اشاره کرد و گفت: در هیچ کجای دنیا نمی توان یک دستگاه چند میلیارد تومانی را با سهم چند میلیون تومانی از بین برد. ، بخصوص. در کشور ما که با تحریم مواجه است. این روندی که در صنعت تجهیزات پزشکی رخ داده، رویدادی هیجان انگیز است و علاوه بر کمک به اقتصاد تجهیزات پزشکی، دانش و تجربه ارزشمندی را به همراه دارد.

دهقانی به لزوم اجرای نظام دولتی و نظارتی در حوزه احیا و نوسازی تجهیزات پزشکی اشاره کرد و گفت: باور عمومی این است که در حوزه های مختلف فناوری از جمله در حوزه تجهیزات پزشکی، دانش فنی مهم ترین است. و پیچیده است بخشی از کار وقتی ساده ترین و شیرین ترین قسمت کار است. مهمترین بخش کار، مقررات و مدیریت است و این مرکز باید ساختاری ملی و واحد برای تنظیم مقررات در این حوزه باشد. در مورد خرید تجهیزات جدید یا خلاص شدن از شر تجهیزات موجود استانداردی وجود دارد و اگر این مرکز به عنوان یک مرکز راه اندازی شود، قطعا این تنظیم صورت می گیرد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دهقانی: ضرورت تنظیم‌گری و تکمیل زنجیره ارزش در حوزه تعمیر و احیای تجهیزات پرشکی" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دهقانی: ضرورت تنظیم‌گری و تکمیل زنجیره ارزش در حوزه تعمیر و احیای تجهیزات پرشکی"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه