یکی از شروط کاندیداتوری ریاست جمهوری داشتن برنامه است ،این 80 نفر کی فرصت کردند برنامه بنویسند؟

یکی از شروط کاندیداتوری ریاست جمهوری داشتن برنامه است ،این 80 نفر کی فرصت کردند برنامه بنویسند؟

اجرای مفاد اصل 131 قانون اساسی برای انتخاب رییس دولت چهاردهم و ثبت نام 80 شخصیت سیاسی برای انتخابات 17 تیر 1403 این سوال را مطرح می کند که آیا شرایطی برای اعمال تصمیم شورای عالی انقلاب وجود دارد یا خیر. شورای نگهبان و مقررات مربوط به کیفیت نامزدی ریاست جمهوری؟

با توجه به ابلاغ خط مشی کلی انتخابات توسط رهبر انقلاب و نکات این ابلاغیه، ضوابط و شرایط لازم برای شناخت سیاسی، مذهبی، مدیریتی و مهارتی نامزدهای ریاست جمهوری تعریف و اعلام شود. سوالی که شورای نگهبان مطرح می کند این است که چگونه 80 داوطلب ثبت نام شده در این مدت کوتاه توانستند برنامه ای برای اداره دولت برای چهار سال آینده طراحی کنند؟

شورای نگهبان هم در زمینه ثبت نام داوطلبان و هم در زمینه بررسی صلاحیت ها بر اساس تصمیم فوق الذکر اقدام می کند. در این مصوبه 12 شرط برای تعیین ضوابط نامزدهای ریاست جمهوری تعریف شده و از داوطلبان نیز درخواست تحقیق شده است. بر اساس این مصوبه علاوه بر ارایه 4 مدرک از جمله داشتن مدرک فوق لیسانس یا معادل آن، اثبات برایت و غیره، دلایل و دلایل احراز این شرط را ارایه کنید. از جمله اینکه سوابق مدیریتی فرد مورد نظر بررسی می شود اما مهم ترین شرط ارایه برنامه و اسامی مشاوران است که به گفته سخنگوی شورای نگهبان این موضوع به صورت کلی بررسی می شود. . و اعضای شورا نباید وارد حوزه تخصصی شوند. بنابراین ارایه برنامه و اسامی مشاوران برای شناسایی ویژگی ها و مهارت های مدیریتی نامزدها برای اعضای شورای نگهبان است.

بر این اساس و با توجه به اینکه انتخابات 17 تیرماه در شرایطی برگزار می شود که یک سال از دوره قبلی ریاست جمهوری باقی مانده است، این سوال مطرح است که نامزدهای ریاست جمهوری چگونه می توانند برنامه های خود را ارایه کنند و توانایی های خود را بسنجند. مشاوران آنها در ماه گذشته؟

آیا می توان در این مدت کوتاه یک برنامه حداقل 4 ساله طراحی کرد؟

در سایت دیده بان ایران منتشر شد

وکیل-شیراز

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "یکی از شروط کاندیداتوری ریاست جمهوری داشتن برنامه است ،این 80 نفر کی فرصت کردند برنامه بنویسند؟" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "یکی از شروط کاندیداتوری ریاست جمهوری داشتن برنامه است ،این 80 نفر کی فرصت کردند برنامه بنویسند؟"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه