پیدا کردن طلا و جواهرات باستانی از تپه 2000ساله/ عکس

به گزارش خبرگزاری نارنجی، گمان می رود این آثار در زمان ایالت کانجو ساخته شده باشند. پادشاهی کمتر شناخته شده ای که بین قرن پنجم قبل از میلاد بر منطقه حکومت می کرد.

پیدا کردن طلا و جواهرات باستانی از تپه 2000ساله/ عکس

بر اساس بیانیه ای که توسط مقامات دولتی منطقه ای ترکستان ترجمه شده است، این کشف صنعت بسیار توسعه یافته منطقه را در زمانی نشان می دهد که ایالت کانجو با روم باستان، چین باستان و امپراتوری کوشان در جنوب تجارت می کرد.

آینه برنزی بر اساس سبک آن، گرد، با طرح هشت ضلعی قوسی در پشت و سوراخی در مرکز برای یک ریسمان، به نظر می رسد که در چین در زمان سلسله هان، که از 206 قبل از میلاد حکومت می کرد، سرچشمه گرفته باشد.

بر اساس این بیانیه، چنین اشیایی در سرتاسر اوراسیا ارزش زیادی داشتند. آینه های مشابهی در افغانستان و منطقه اورال جنوبی پیدا شده است که نشان می دهد زنی که در کنار آنها دفن شده ثروتمند و با نفوذ بوده است.

تیمی از دانشگاه اوزبکلی ژانیبکوف قزاقستان و باستان شناسان دولت محلی این اکتشافات جدید را در سه گور در منطقه اورداباسینسکی ترکستان کشف کردند. در بیانیه آمده است که آنها گزارش دادند که دو قبر در دوران باستان غارت شده بود، در حالی که گور سوم حاوی آثار باستانی ارزشمندی بود.

این آثار علاوه بر آینه برنزی، یک سنجاق به سبک رومی به نام فیبولا نیز داشتند. گلدان های بزرگ و کوچک، یک گلدان سفالی، یک کفش، یک سگک کمربند، یک نوک پیکان برای شکار پرندگان و دو گوشواره طلا که گمان می رود مربوط به قرن اول قبل از میلاد باشد.

گوشواره ها به طور خاص تزیین شده اند. این از آلیاژ رنگی معروف به طلای “چند رنگ”، تزیین شده با فیروزه و یاقوت، به شکل هلالی که ماه را نشان می دهد، با تزیینات پایینی که مجموعه هایی از درختان انگور هستند که برای بازتاب نور خورشید طراحی شده اند، ساخته شده است.

الکساندر پودوشکین، باستان شناس دانشگاه اوزبکلی ژانیبکوف، رییس این کشف، گفت: این آثار اکنون در موزه ملی جمهوری قزاقستان در شهر آستانه به نمایش گذاشته خواهند شد.

منبع: livescience

227227

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پیدا کردن طلا و جواهرات باستانی از تپه 2000ساله/ عکس" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پیدا کردن طلا و جواهرات باستانی از تپه 2000ساله/ عکس"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه