علت عدم واریز سود سهام عدالت برای برخی سهامداران چیست؟

علت عدم واریز سود سهام عدالت برای برخی سهامداران چیست؟

نارنجی:

در پایان آذرماه سال گذشته مرحله اول عملکرد مربوط به سال مالی 1401 به حساب سهامداران واریز شد. تاریخ مرحله دوم واریز این سود 3 اسفند بود.

اما به دلیل سوء نیت برخی شرکت ها، سرمایه گذاری این سود به مرحله سوم موکول شد و در دو مرحله اجرا نشد.

شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد: صنعت سیمان دشستان، گروه مپنا و انرژی خلیج فارس هیچ گونه پرداختی به حساب صندوق های سمت و سوییچ پارس بابت درآمدهای مرحله اول و دوم خود پرداخت نکرده اند.

در این رابطه عشقی رییس سازمان بورس گفت: زنجیره ای از اتفاقات رخ داده که منجر به تخلف برخی از شرکت ها شده و نمی توانند ارزش قانونی را پرداخت کنند. ما همچنین توصیه کردیم که سود سهام پرداخت شود. امیدواریم تا خرداد ماه بتوانیم این سودها را جمع کنیم و بقیه را پرداخت کنیم.

دستیار و مشاور ویژه رییس سازمان بورس در امور سهام در خصوص وضعیت نهایی واریز فاز سوم دستمزد سهم و تامین آن، گفت: نیازی به مراجعه صاحبان سهام نیست. به یک مکان خاص برای دریافت سود پرداختی و پرداخت مرحله سوم سهام عدالت در صورت دریافت از شرکت ها مشابه دوره هایی است که به حساب فرد واریز می شود.

مدیر نظارت بر توزیع کنندگان صلاح الدین و بورس درباره مرحله سوم واریز این سود به حساب سهامداران نیز گفت: اگر این شرکت ها تقسیم مالی را افتتاح نکنند قطعا سازمان بورس بر این اساس عمل خواهد کرد. از اقدامات مناسب سازمان بورس در پایان ضوابط، مقررات، وظایف و اختیارات خود بر واگذاری باقیمانده سهم به سهامداران اصرار دارد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "علت عدم واریز سود سهام عدالت برای برخی سهامداران چیست؟" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "علت عدم واریز سود سهام عدالت برای برخی سهامداران چیست؟"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه