کشف سیاره ای «بالقوه قابل سکونت» در فاصله تنها 40 سال نوری از زمین!

به گزارش خبرگزاری خبارآنلاین، این سیاره به نام «Gliese 12b» به اندازه جهان یا کمی کوچکتر از زهره است و دمای سطح آن در حدود 42 درجه است.

کشف سیاره ای «بالقوه قابل سکونت» در فاصله تنها 40 سال نوری از زمین!

بر اساس گزارش یورونیوز، ستاره مرکزی این سیاره، ستاره قرمز سردی به نام «Gliese 12» در صورت فلکی حوت است که حدود یک چهارم جرم خورشید است و دمای سطح آن به حدود 3000 درجه (60 درصد) می رسد. خورشید). این سیاره هر 12 روز یک چرخش کامل به دور گلایز 12 انجام می دهد.

شیشیر دالاکیا، محقق دکترای اخترفیزیک در دانشگاه کویینزلند جنوبی استرالیا، درباره سیاره تازه کشف شده گفت: “ما متوجه شدیم که این سیاره احتمالاً به اندازه زمین است و دمای متوسطی دارد.” ما فکر می کنیم که Glaze 12b واقعاً است. واقعاً به سیاره ما نزدیک است.”

وی درباره محیط زیست این سیاره و احتمال وجود حیات در آن گفت: این سیاره می تواند دمای مناسبی داشته باشد به گونه ای که آب مایع در سطح آن جمع شود… [این] این مهم است زیرا ما فکر می کنیم اگر سیارات بتوانند آب مایع در سطح خود داشته باشند، می توانند به طور بالقوه قابل سکونت باشند.

دالاکیا درباره این سیاره می گوید: «لعاب 12b تنها 40 سال نوری با ما فاصله دارد. این احتمالاً به این معنی نیست که ما می توانیم به این زودی ها به آن برسیم، اما به این معنی است که می توانیم بزرگترین تلسکوپ فضایی جهان را به سمت آن بگیریم و جو آن را دریابیم.

کشف سیاره ای «بالقوه قابل سکونت» در فاصله تنها 40 سال نوری از زمین!

دانشمندان می گویند که تحقیقات روی این سیاره همچنین می تواند سوالات مربوط به منظومه شمسی ما را روشن کند. آقای دالاکیا گفت: “زمین و زهره نمونه های کلاسیکی هستند که چگونه جو می تواند سطح یک سیاره را تغییر دهد.” “در حالی که زمین بهشتی برای زندگی است، سطح زهره سرب را ذوب می کند.”

وی افزود: تفاوت این دو سیاره عمدتاً به این دلیل است که زهره جو بسیار سختی دارد، ما فکر می کنیم این سیاره جدید که دقیقاً بین زمین و زهره از نظر نوری که از ستاره مرکزی دریافت می کند، قرار دارد. می تواند به ما کمک کند تا بفهمیم چرا زهره و زمین اینقدر متفاوت هستند.”

سیاره جدید توسط ماهواره تحقیقاتی فراخورشیدی گذری (TESS) آژانس فضایی ایالات متحده کشف شد. این ماهواره در سال 2018 با هدف جستجوی سیارات فراخورشیدی در دیگر کهکشان ها ارسال شد.

ناسا گفت Glaze 12b کاندیدای خوبی برای مطالعه بیشتر با استفاده از تلسکوپ فضایی جیمز وب است.

دکتر ماسایوکی کوزوهارا، ستاره شناس مرکز اختربیولوژی توکیو و نویسنده اصلی این مطالعه گفت: ما نزدیک ترین سیاره به اندازه زمین را تا به امروز پیدا کرده ایم.

نتایج تحقیقات جدید در نشریه علمی «Astrophysical Journal Letters» منتشر شد.

227227

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کشف سیاره ای «بالقوه قابل سکونت» در فاصله تنها 40 سال نوری از زمین!" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کشف سیاره ای «بالقوه قابل سکونت» در فاصله تنها 40 سال نوری از زمین!"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه