بهترین پروتیین برای لاغری را بشناسید

بهترین پروتیین برای لاغری را بشناسید

نارنجی:

پروتیین ها بهترین منبع انرژی و البته بهترین غذا برای چربی سوزی و کاهش وزن هستند. بهترین پروتیین برای کاهش وزن پروتیین های گیاهی هستند.

پروتیین نسبت به چربی یا کربوهیدرات TEF (اثر حرارتی غذا) بالاتری دارد، به این معنی که بدن شما کالری بیشتری را با خوردن آن می سوزاند. علاوه بر این، پروتیین می تواند به شما در ساخت توده عضلانی کمک کند. همانطور که مصرف پروتیین کافی برای کاهش وزن سالم مهم است، کیفیت پروتیین نیز بسیار مهم است و بهتر است پروتیین مورد نیاز بدن را از منابع طبیعی تامین کنید.

در زیر برخی از منابع غذایی پروتیین برای شما آورده شده است:

1) تخم مرغ – 6 گرم پروتیین در هر تخم مرغ

برای دریافت پروتیین بدون چربی می توانید تخم مرغ آب پز سفت بخورید. هر تخم مرغ تنها با 70 کالری حاوی 6 گرم پروتیین است که شما را سیر نگه می دارد و به شما کمک می کند در طول روز پرخوری نکنید. مطالعات نشان می دهد که خوردن تخم مرغ برای صبحانه باعث کاهش کالری دریافتی می شود. علاوه بر این، تخم مرغ منبع خوبی از ویتامین D است و جالب اینجاست که کمبود ویتامین D با چاقی شکمی مرتبط است.

2) لوبیا – 7.5 گرم پروتیین در نصف فنجان

لوبیا یک غذای بسیار سالم است که سرشار از پروتیین و فیبر است. غلظت پروتیین و فیبر موجود در لوبیا به کاهش کالری دریافتی کمک می کند و حتی از پرخوری جلوگیری می کند.

3) ماست یونانی – 17 گرم پروتیین در هر 150 گرم

ماست یونانی یکی از بهترین غذاهای غنی از پروتیین برای کاهش وزن است، به خصوص به عنوان صبحانه یا ناهار. برای انتخاب سالم ترین نوع ماست یونانی از انواع کم چرب آن استفاده کنید. این مقدار کم چربی همراه با پروتیین شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد. برای دریافت فیبر می توانید ماست یونانی را با میوه هایی مانند توت ها، سیب و غیره ترکیب کنید.

4) ماهی تن – 24.7 گرم پروتیین در هر 80 گرم

کنسرو تن ماهی یکی از ساده ترین گزینه ها برای دریافت پروتیین است. با یک وعده تن ماهی، حدود 25 گرم پروتیین کامل، به علاوه دوز زیادی از چربی های سالم دریافت خواهید کرد. برای این منظور می توانید ساندویچ ماهی تن درست کنید یا از ماهی تن در سالاد استفاده کنید.

5) سینه مرغ – 26 گرم پروتیین در 100 گرم

یکی از متنوع ترین و کم چرب ترین گزینه های پروتیین برای کمک به کاهش وزن سینه مرغ است. این غذای مقوی و مقوی را می توانید به روش های مختلف مانند برشته، کبابی، آب پز، در سالاد یا پاستا میل کنید.

هر 100 گرم سینه مرغ حاوی حدود 26 گرم پروتیین و همچنین آمینو اسیدهای ضروری برای رشد عضلات، ترمیم و عملکرد کلی بدن است.

6) گردو – 4.3 گرم پروتیین در هر 30 گرم

مصرف روزانه آجیل با کاهش وزن طولانی مدت و کاهش خطر چاقی در بزرگسالان مرتبط است. گردو منبع عالی پروتیین گیاهی است و هر مشت حاوی حدود 4 گرم پروتیین است که به رشد و ترمیم عضلات کمک می کند. همچنین گردو با داشتن 2 گرم فیبر در هر 30 گرم به افزایش سیری کمک کرده و منجر به کاهش وزن طولانی مدت می شود.

علاوه بر این، گردو تنها آجیل درختی است که منبع عالی از اسید آلفا لینولنیک (ALA) و اسیدهای چرب امگا 3 است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بهترین پروتیین برای لاغری را بشناسید" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بهترین پروتیین برای لاغری را بشناسید"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه