غرب آسیا و علایم نظم جدید

غرب آسیا و علایم نظم جدید

در این رابطه نکات زیر جالب توجه است:

1. اوضاع متشنج بین المللی و تشدید تعلیق عضویت رژیم صهیونیستی در سازمان ملل و تقاضای اکثر کشورهای جهان برای عضویت فلسطینیان در این سازمان، عملا نشان دهنده انزوای رژیم صهیونیستی است. رژیم شکست سازمان ملل قانون اساسی ملت ها روی کاغذ در عرصه داخلی وجود گروه های فشار متعدد و نبود دولت-ملت که شکاف عمیقی بین دولت و مردم کشورهای اشغالی ایجاد کرده است، زمینه مناسبی را برای مردم منطقه فعالیت احزاب مخالف و جنبش های بی ثبات کننده.

2. از سوی دیگر دیدگاه واحد اعضای محور مقاومت مانند یمن، عراق، حزب الله لبنان، سوریه و ایران برای تداوم حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مقابله با تمامی اسراییل از ممانعت آمریکا و چند کشور غربی دیگر در حمایت از رژیم اشغالگر فلسطین، دانشجویان و معلمان دانشگاه های آمریکا و کشورهای حامی نسل کشی در فلسطین مانند انگلیس، آلمان، فرانسه، کانادا، استرالیا و نیوزیلند. نیروهای منتخب در مقابل سیاست های ناعادلانه کشورهای خود و با جدیت در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری به میدان آمده و از آزادی فلسطین، خلیج فارس و شمال آفریقا حمایت می کنند، در حال خشونت بیشتر علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری هستند. اسراییل و اختلاف حامیان طرح ابراهیم با رژیم اشغالگر قدس روز به روز بیشتر می شود.

3. دولت بایدن به عنوان رهبر و حامی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، آرزوی گسترش تدریجی همکاری ها و افزایش سطح روابط خود با کشورهای غرب آسیا و تقویت پایگاه خود و حزب دمکرات را داشت. در انتخابات ریاست جمهوری امروز، بایدن در عرصه روابط خارجی دچار پسرفت و پسرفتی می شود، زیرا جدا از عقب نشینی های اسراییل، چین و روسیه، با اعمال سیاستی واقع بینانه، جایگاه خود را در نهادهای بین المللی تقویت کرده است. سازمان ملل از جمله آمریکا در این زمینه عقب نشینی کرده است و روسیه از این فرصت برای تقویت جای پای خود در اوکراین استفاده می کند و چین نیز به تنش در بلوک غرب نگاه می کند. ایالات متحده و اروپا یک طرح عملی برای انزوای بیشتر تایوان اضافه کرده اند.

4. این شرایط نوید استقرار نظمی نوین در منطقه را می دهد که ویژگی آن بی اعتمادی به آمریکا، خروج تدریجی از اسراییل، چندجانبه گرایی، اقتدار محور مقاومت و ارتقای نقش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نظام هوشمند است. و قدرت سیاستگذاری در منطقه به عنوان یک نظام، انقلابیون به همراه متحدان خود عرصه را بر آمریکا به عنوان رهبر و حامی سیاست اسراییل تنگ کرده و به سمت وحدت پیش می روند. صادق در اطراف محور فلسطین به شهرت رسید، سیاست پیشگیرانه این کشور را توسعه داد و برنامه های دشمن را بهبود بخشید.

5- طبیعتاً قدرت های غربی به ویژه آمریکا در جلوگیری یا به تعویق انداختن استقرار این نظم جدید فعال خواهند بود و حمایت از رژیم صهیونیستی یکی از اقدامات جدی غرب به ویژه آمریکا برای جلوگیری از این امر است. ترتیب جدید. هدف اصلی غرب جلوگیری از کنترل و کنترل محور مقاومت توسط کشورهای مسلمان بویژه اعضا برای ایفای نقش موثر در حمایت از محور مقاومت فلسطین و استفاده از تروریسم به عنوان عنصر بی ثبات کننده اقدامات غرب برای مقابله است. سفارش جدید فرآیندی طولانی مدت و پر از فراز و نشیب و تاثیر رویدادهای احتمالی غیرقابل پیش بینی است.

6. عملیات «قول راستین» نظم و حاکمیت جدیدی را در داخل ایران مبتنی بر وحدت و آشتی گام به گام برقرار کرده است و گروه های مختلف با سلایق مختلف، موفقیت عملیات «وعده واقعی» را نه تنها در خارج از کشور، بلکه به عنوان فرصتی می دانند. پیشرفت. اختلافات داخلی، برای کاهش تضادها و تقویت اشتراکات برای حفظ منافع ملی، به ویژه قوای سه گانه می توانند گروه ها و احزاب مختلف را به گفتگو و گفتگو دعوت کنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "غرب آسیا و علایم نظم جدید" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "غرب آسیا و علایم نظم جدید"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه