6 ماده معجزه گر برای ورزش

6 ماده معجزه گر برای ورزش

تحقیقات در مورد مزایای عملکردی تغذیه ادامه دارد و برخی از این ترکیبات نتایج ثابتی در بهبود عملکرد ورزشی دارند.

به گزارش نارنجی، واژه سوپر فود در بین ورزشکاران زیاد مطرح می شود، اما آیا واقعا غذاهایی وجود دارند که عملکرد بهتری نسبت به سایرین به شما بدهند؟ در این مقاله به بررسی غذاهای مختلفی می پردازیم که برای افزایش عملکرد تبلیغ می شوند و اینکه آیا واقعا ارزش توجه برای ورزشکاران را دارند یا خیر.

چغندر و اسفناج برای گردش خون

بر اساس این مقاله که مرکز ملی مبارزه با دوپینگ در اختیار نارنجی قرار داده است، چغندر و اسفناج حاوی مقادیر زیادی اکسید نیتریک هستند، ترکیبی که برخی مطالعات نشان داده است باعث افزایش جریان خون و بهبود عملکرد عروق می شود. مزایای مکمل نیترات رژیمی با استفاده از نیم لیتر آب بادام تنها در مدت شش روز برای بهبود استقامت ورزشکاران در طول ورزش های شدید مانند دوچرخه سواری 10 کیلومتر مشخص شد، حتی تنها 2.5 ساعت پس از نوشیدن آب بادام بهبود وضعیت بدن ورزشکار مشخص شده است که عملکرد ورزشی به این معنی است که آنها می توانند فوراً بدون فرآیند پیچیده بلع سود ببرند.

ورزشکاران ممکن است نتایج بهتری از آب بادام نسبت به بادام کامل ببینند زیرا آب بادام می تواند دوز کافی از اکسید نیتریک را برای بهبود عملکرد فراهم کند. برای ورزشکاران، چغندر یا اسفناج کافی باید 200 تا 300 گرم باشد که تقریباً سه برابر یک وعده غذایی معمولی است! کم آبی این غذاها باعث می شود ورزشکاران از مزایای عملکردی راحت تر بهره مند شوند.

آب گیلاس برای خواب خوب؟

آب گیلاس ترش اخیراً برای بهبود کیفیت خواب و مدت خواب آزمایش شده است در حالی که تاثیر مستقیمی بر عملکرد ندارد. ورزشکاران ممکن است برای ریکاوری به این کار علاقه داشته باشند، به خصوص در دوره های تمرین شدید و مشکل در خواب.

در حالی که تحقیقات محدودی وجود دارد، شواهد موجود نشان می دهد که نوشیدن 240 میلی لیتر آب گیلاس ترش یک تا دو ساعت قبل از خواب می تواند خواب را بهبود بخشد.

آب نارگیل برای تامین آب کافی!

افکار عمومی به شما می گوید که آب نارگیل در مقایسه با آب معمولی یا نوشیدنی های ورزشی گزینه ای عالی برای آبرسانی است، با این حال، تحقیقات فایده کمی برای آبرسانی با آب نارگیل نشان داده است. برخی از مطالعات همچنین نشان داده اند که آب نارگیل در مقایسه با یک نوشیدنی ورزشی استاندارد نفخ و ناراحتی دستگاه گوارش را افزایش می دهد و اگر آب نارگیل را دوست دارید، استفاده از آن برای آبرسانی بعد از تمرین خوب است، اما اگر آب معمولی یا نوشیدنی های ورزشی خوب است.

بر اساس این مطالعه، آبرسانی با آب نارگیل قبل از ورزش به دلیل احتمال ناراحتی گوارشی توصیه نمی شود.

آب هندوانه برای شفا

سیترولین موجود در هندوانه پیش ساز آرژنین است، بستری که برای ایجاد اکسید نیتریک استفاده می شود. همچنین مشخص شده است که استرس استرس اکسیداتیو را در بافت ماهیچه ای کاهش می دهد.

محققان دریافته اند که نوشیدن 500 میلی لیتر آب هندوانه 1 تا 2 ساعت قبل از ورزش می تواند درد عضلانی و ضربان قلب استراحت پس از ورزش را کاهش دهد و ممکن است زمان ریکاوری را برای ورزشکاران کوتاه کند. آب هندوانه همچنین می تواند یک راه عالی برای دریافت کربوهیدرات های قابل هضم قبل از ورزش باشد، اما اگر به غذاهای با فروکتوز بالا حساس هستید، آن را در مقادیر کم در طول تمرینات خود امتحان کنید تا مطمین شوید که به درستی عمل می کند. و سیستم گوارش شما از کار نخواهد افتاد

پودر پروتیین برای عضله سازی

وقتی صحبت از پودر پروتیین می شود، بحث این است که آیا پروتیین مکمل است یا خیر. در حالت ایده آل، ورزشکاران باید در درجه اول به غذا برای دریافت پروتیین متکی باشند. خوردن پروتیین در اشکال مصنوعی (مثلا پودر پروتیین) هیچ مزیتی نسبت به دریافت پروتیین از خوردن غذاهای غنی از پروتیین ندارد. علاوه بر این، مکمل ها همیشه خطر آلودگی به مواد ممنوعه را به همراه دارند، بنابراین بهینه سازی رژیم غذایی می تواند جایگزین بسیار خوبی برای تامین پروتیین باشد.

پایان خبر نارنجی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "6 ماده معجزه گر برای ورزش" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "6 ماده معجزه گر برای ورزش"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه