بارش کشور به وضعیت نرمال نزدیک می شود

بارش کشور به وضعیت نرمال نزدیک می شود

بر اساس اطلاعات سازمان هواشناسی کشور در سال آبی جاری منتهی به 24 اردیبهشت ماه، میانگین بارندگی کشور 2.9 درصد کاهش داشته و در این مدت 209 میلی متر بارندگی به ثبت رسیده است که مجموع بارندگی های بلندمدت کشور در این مدت بوده است 215 است. 3 میلی متر بود.

به گزارش خبر نارنجی بر اساس اطلاعات سازمان هواشناسی، در 7 روز گذشته منتهی به 24 اردیبهشت، 4.7 میلی متر بارندگی در این مدت باریده است که این میزان در یک دوره طولانی 3.3 میلی متر است، بنابراین 41.4 درصد بارندگی بیشتر بوده است بازه زمانی

از ابتدای ماه جاری تا 24 اردیبهشت ماه به طور متوسط 42.3 میلی متر بارندگی در کشور باریده است و در بلندمدت میزان آن 17 میلی متر است. در نتیجه شاهد افزایش 148.2 درصدی بارندگی نسبت به بلندمدت بوده ایم.

از ابتدای فصل جاری تا 24 اردیبهشت ماه به طور میانگین 84.8 میلی متر بارندگی در کشور رخ داده است که 59 درصد بیشتر از میانگین بلندمدت (53.3 میلی متر) است.

از ابتدای سال جاری تا 24 اردیبهشت ماه به طور متوسط 209 میلی متر باران در کشور باریده که نسبت به میانگین بلندمدت (215.3 میلی متر) 2.9 درصد کاهش داشته است.

جدول اطلاعات بارندگی مناطق استان ها از ابتدای سال آبی جاری (اول مهرماه سال گذشته) نشان می دهد که استان های اصفهان، ایلام، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرماشان، گلستان، مازندران، همدان . و یزد بیش از میانگین بلندمدت بارندگی داشته که بیشتر آن مربوط به سیستان و بلوچستان بوده و نسبت به میانگین بلندمدت 55.9 درصد (130.8 میلی متر) بارندگی داشته است.

بارندگی در سایر استان ها کمتر از حد نرمال بوده است و از این نظر شهرستان سمنان در بدترین وضعیت قرار دارد زیرا در سال آبی جاری 38.4 درصد کمتر از نرمال بارندگی داشته است.

استان تهران نیز یکی از استان هایی است که بارندگی کم را تجربه کرده است. در حالی که بارندگی بلندمدت تهران 245.4 میلی متر است، امسال تنها 160.8 میلی متر باران باریده است که کاهش 34.5 درصدی بارندگی در این استان را نشان می دهد.

به گزارش نارنجی، آغاز سال آبی در ایران از ابتدای پاییز است. به این ترتیب یک سال آبی در ایران از اول مهرماه آغاز می شود و تا 31 شهریور سال آینده ادامه دارد.

پایان خبر نارنجی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بارش کشور به وضعیت نرمال نزدیک می شود" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بارش کشور به وضعیت نرمال نزدیک می شود"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه