سردرد های مکرر نشانه چیست؟

سردرد های مکرر نشانه چیست؟

نارنجی:

این نوع سردردها که به «سردردهای خوشه ای» معروف هستند بسیار دردناک هستند و می توانند از 15 دقیقه تا سه ساعت طول بکشند. این مطالعه جدید نشان داد افرادی که از این نوع سردرد رنج می برند سه برابر بیشتر در معرض سایر بیماری های پزشکی مانند بیماری قلبی یا بیماری روانی هستند.

کارولین ران، نویسنده این مطالعه از موسسه کارولینسکا در استکهلم سوید، گفت: در سراسر جهان، سردرد بر کیفیت زندگی افراد چه از نظر اقتصادی و چه از نظر اجتماعی تاثیر بسیار منفی دارد.

او ادامه می دهد: «نتایج ما نشان می دهد که افراد مبتلا به سردردهای خوشه ای در معرض خطر ابتلا به سایر اختلالات هستند.

این مطالعه شامل بیش از 3200 سویدی 16 تا 64 ساله بود که سردردهای خوشه ای داشتند. بیشتر آنها مرد بودند، زیرا مردان بیشتر مستعد سردردهای خوشه ای هستند. محققان آن گروه را با 16200 نفر بدون سردرد که از نظر سن، جنسیت و عوامل دیگر همسان بودند، همسان کردند.

محققان سوابق شغلی افراد را مورد بررسی قرار دادند تا مشخص کنند افراد چند روز در سال به دلیل بیماری یا ناتوانی از کار خارج می شوند.

در نتیجه تحقیقات مشخص شد افراد مبتلا به سردرد خوشه ای به دلیل بیماری و ناتوانی به مدت 63 روز و افراد مبتلا به سردرد خوشه ای به مدت 34 روز از محل کار خود غیبت کردند.

به گفته محققان، نود و دو درصد از افرادی که سردرد خوشه ای داشتند، حداقل یک بیماری دیگر داشتند و 78 درصد از افرادی که سردرد خوشه ای نداشتند، دو وضعیت دیگر داشتند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سردرد های مکرر نشانه چیست؟" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سردرد های مکرر نشانه چیست؟"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه