در تعطیلات نوروز 615 هزار نفر در اماکن اقامتی استان کردستان اسکان یافتند

در تعطیلات نوروز 615 هزار نفر در اماکن اقامتی استان کردستان اسکان یافتند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری زابارآنلاین از سنندج، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، منصور مهرزاد در گروه خبرنگاران با اشاره به کاهش سه درصدی مسافران نوروزی نسبت به سال گذشته، اظهار داشت: با توجه به افزایش نرخ تورم در سال جاری، مسافران نوروزی نیز از این تعداد بازدید می کنند. نوروز امسال ، از 4 اسفند تا 5 فروردین گردشگران زیادی به استان می روند و از اماکن گردشگری دیدن می کنند.

وی همچنین گفت: در نوروز امسال حدود 615 هزار نفر اسکان یافته اند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان تصریح کرد: 5500 تخت هتلی و غیرهتلی در استان کردستان وجود دارد و از ظرفیت سایر امکانات در تعطیلات نوروز و تابستان به صورت اضطراری استفاده شد.

مهرزاد بیان کرد: سال گذشته 18 میلیارد تومان برای مرمت بناهای تاریخی هزینه شد و تابلوهای استان نیز تکمیل شد.

وی گفت: در سال گذشته آثار تاریخی زیادی توسط کارشناسان شناسایی و 30 مورد از آنها به ثبت رسید.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: از نظر فرصت برای حوزه گردشگری جزو استان های خوب هستیم هرچند بانک های فعال در این زمینه همکاری لازم را ندارند.

مهرزاد تصریح کرد: در سال گذشته 5 رویداد بسیار مهم ملی و بین المللی در استان کردستان به ثبت رسید که از آن جمله می توان به جشنواره Xêre Shiyan، نوروز کردی در پالنگان و سننده، عروسی پیرشالیار، مراسم کومسایی اشاره کرد.

وی یادآور شد: مراسم «هزار دف» روز جمعه ساعت 15 در روستای پالنگان برگزار می شود.

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "در تعطیلات نوروز 615 هزار نفر در اماکن اقامتی استان کردستان اسکان یافتند" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "در تعطیلات نوروز 615 هزار نفر در اماکن اقامتی استان کردستان اسکان یافتند"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه