بی حسی در این اعضای بدن را جدی بگیرید

بی حسی در این اعضای بدن را جدی بگیرید

به گزارش نارنجی، احساس درد در قسمتی از بدن معمولا نشانه اتفاقی است که باید مورد توجه پزشک قرار گیرد.

ایسکانیوز در خبر خود نوشت: بی هوشی می تواند موقعیتی باشد که باید به آن توجه کنید و آن را دنبال کنید تا از یک بحران بزرگ جلوگیری کنید. در این قسمت در مورد نوعی ضعف بدن صحبت می کنیم که باید تحت نظر باشد.

بی حسی دست ها را جدی بگیرید

در واقع، بی حسی یا نوروپاتی موقت نیاز به مراجعه اضطراری به پزشک دارد. تشخیص علایم هشدار دهنده آن و جدی گرفتن آن بسیار مهم است. اگر دچار بی حسی در صورت خود شدید، باید فوراً برای پیشگیری از سکته به دنبال درمان باشید. بی حسی در دست ها همچنین می تواند نشانه حمله قلبی یا سکته مغزی باشد که ناشی از فشار خون بالا نیز هست.

خستگی در ناحیه ران و باسن خطرناک است

اگر در این ناحیه احساس ناراحتی کردید، حتما سریعا به پزشک مراجعه کنید. کارشناسان بر این باورند که اگر در ناحیه کشاله ران، قسمت داخلی ران یا محل برخورد دو ران دچار بی حسی شدید و احساس کردید که در آن قسمت احساسی ندارید، باید به پزشک مراجعه کنید. زیرا ممکن است نشانه یک بیماری نادر به نام سندرم دم اسبی باشد.

این سندرم نیاز به مراجعه به پزشک و گاهی جراحی گردن دارد و زمانی رخ می دهد که گروهی از اعصاب پشت گردن آسیب ببینند یا فشرده شوند که وظیفه ارسال پیام بین مغز و ساق پا را بر عهده دارند. فشار در این نواحی می تواند باعث آسیب عصبی و فلج پا شود. البته ممکن است زندگی شما را تهدید نکند، اما ممکن است در دراز مدت به بدن شما آسیب برساند و به طور کلی کیفیت زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد.

برخی از شرایط سفید می تواند باعث این سندرم شود. شایع ترین دلایل آن؛ پارگی دیسک در ستون فقرات می تواند باعث باریک شدن کانال نخاعی شود و منجر به عفونت یا التهاب شود. همچنین می تواند ناشی از تصادف یا سقوط باشد. در موارد نادر نیز به دلیل نقص جنین ایجاد می شود.

از علایم دیگر نیز آگاه باشید

در این زمینه علاوه بر ضعف; یعنی مفصل زانو، افرادی که از سندرم دم اسبی رنج می برند، ممکن است بدن خراشیده یا خراشیده شود. ضعف یا درد شدید در ناحیه کمر، مشکل در راه رفتن، عملکرد نامنظم روده یا مثانه، یا مشکلات جنسی ناگهانی که همگی به مراقبت پزشکی نیاز دارند و تا 48 ساعت تهدید کننده زندگی هستند.

233217

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بی حسی در این اعضای بدن را جدی بگیرید" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بی حسی در این اعضای بدن را جدی بگیرید"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه