شهادت بیش از 24 هزار زن و کودک از ابتدای جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

شهادت بیش از 24 هزار زن و کودک از ابتدای جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه از شهادت بیش از 24 کودک و زن از ابتدای تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در این باریکه خبر داد.

به گزارش نارنجی، دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه در بیانیه ای اعلام کرد که در حملات 180 روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به غزه 14 هزار و 500 کودک و 9 هزار و 560 زن فلسطینی به شهادت رسیده اند.

براساس این بیانیه، ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر 2023 تاکنون 2 هزار و 922 قتل عام انجام داده است که در نتیجه آن هفت هزار نفر مفقود یا زیر آوار گرفتار شده اند و بیمارستان ها تاکنون 32 هزار و 975 مورد شهادت و 75 هزار 577 مورد جراحت را ثبت کرده اند.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، در این بیانیه آمده است که 73 درصد کسانی که در حملات رژیم صهیونیستی به غزه هدف قرار می گیرند، زن و کودک هستند.

طبق این بیانیه، 30 کودک فلسطینی به علت سوءتغذیه و نبود آب جان خود را از دست دادند.

این دفتر همچنین اعلام کرد: ارتش اسراییل از هفتم اکتبر 2023 تا کنون با بیش از 70 هزار تن مواد منفجره به غزه حمله کرده است. بر اثر این حملات 484 پرسنل بهداشتی و 65 پرسنل دفاع مدنی جان خود را از دست دادند.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه در این بیانیه با اشاره به اینکه 140 روزنامه نگار در حملات رژیم صهیونیستی به غزه به شهادت رسیده اند، اعلام کرد که بر اثر این حملات 17 هزار کودک در غزه یک یا هر دو والدین خود را از دست داده اند.

براساس بیانیه یاد شده، 60 هزار زن باردار به دلیل عدم دسترسی به خدامات بهداشتی و 350 هزار تن ابتلا به بیماری های مزمن نیز به دلیل کمبود دارو در خطر مرگ هستند.

از هفتم اکتبر 2023 که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت های نوار غزه به شکل گسترده ای ویران شد و فاجعه انسانی بی سابقه ای در این منطقه رقم خورد.

در نتیجه این حملات و محدودیت هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت ساکنان نوار غزه به ویژه شمال غزه در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

پایان خبر نارنجی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "شهادت بیش از 24 هزار زن و کودک از ابتدای جنایات رژیم صهیونیستی در غزه" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "شهادت بیش از 24 هزار زن و کودک از ابتدای جنایات رژیم صهیونیستی در غزه"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه