چگونگی انجماد و نگهداری ایمن مواد غذایی

چگونگی انجماد و نگهداری ایمن مواد غذایی

انجماد روشی موثر برای ماندگاری بیشتر مواد غذایی فاسد شدنی است. فرآیند انجماد از رشد باکتری ها، مخمرها و کپک هایی که باعث فساد مواد غذایی و مسمومیت غذایی می شوند، جلوگیری می کند.

به گزارش نارنجیبرای یخ زدن مواد غذایی، فریزر خود را در دمای 17 درجه سانتیگراد یا کمتر از آن نگه دارید تا مواد غذایی سالم بمانند، اما به یاد داشته باشید که ممکن است با نگهداری طولانی مدت در فریزر، کیفیت غذا از بین برود.

چه غذاهایی را می توانید فریز کنید؟

به غیر از برخی اقلام، تقریباً هر چیزی را می توانید در فریزر نگهداری کنید و این غذاهای منجمد شامل سس مایونز، سس خامه ای و روغن زیتون می شود، اما نکته جالب این است که این باعث کاهش کیفیت آن می شود. گوشت، مرغ، غذاهای دریایی و سایر سبزیجات نیز غذاهای عالی برای انجماد هستند زیرا فاسد شدنی هستند، بنابراین انجماد به حفظ ایمنی و کیفیت آنها کمک می کند.

بسته فریزر چگونه باید باشد؟

غذا باید در کیسه های فریزر یا ظروف در بسته بسته بندی شود. قبل از آب بندی، هوای کیسه را خارج کرده و داخل ظرف بگذارید تا غذا منبسط شود. اگر رطوبت از بین برود، غذاهای منجمد سفت و خشک می شوند و ممکن است دچار «سوختگی فریزر» شوند.

برای جلوگیری از اتلاف رطوبت، می توانید از بسته هایی که برای انجماد طراحی شده اند، مانند ظروف پلاستیکی فریزر، کیسه های فریزر یا روکش های پلاستیکی، کیسه ها و بسته بندی های پلی اتیلن، کیسه های فریزر استفاده کنید.

سوختگی فریزر چیست؟

سوختگی های یخ زده لکه های سفید و خشکی هستند که روی سطح غذاهای منجمد ظاهر می شوند. اگرچه سوختن فریزر شما را بیمار نمی کند، اما می تواند غذاهای منجمد مانند گوشت را ایجاد کند و خشک و بی مزه شود. غذاهای فریزر سوخته هنوز خوراکی هستند، فقط سوختگی فریزر را قبل یا بعد از پخت پاک کنید.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از سرمازدگی وجود دارد

برای جلوگیری از سوختگی فریزر، طبق گفته دفتر ترویج غذای جامعه وزارت بهداشت، اقلام فریزر را در کاغذ فریزر سنگین، پلاستیک، کیسه های فریزر یا فویل بپیچید، تمام بسته های فریزر را تاریخ گذاری کنید و ابتدا از قدیمی ترین مواد غذایی استفاده کنید. همچنین با قرار دادن اقلام قدیمی در فریزر، دسترسی آنها را آسانتر کنید.

پایان خبر نارنجی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چگونگی انجماد و نگهداری ایمن مواد غذایی" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چگونگی انجماد و نگهداری ایمن مواد غذایی"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه