نفخ معده نشانه هشداردهنده این سرطان است

نفخ معده نشانه هشداردهنده این سرطان است

نارنجی:

در برخی شرایط، فلج دیگر یک علامت آزاردهنده نیست و ممکن است علایم هشدار دهنده ای وجود داشته باشد که نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد.

بر اساس اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، در صورت مشاهده علایم زیر پس از سقط جنین باید به پزشک مراجعه کرد:

درد لگن: فلج همراه با درد در ناحیه لگن می تواند نشانه سرطان تخمدان باشد. به خصوص اگر با علایم دیگری مانند احساس سیری سریع در طول وعده های غذایی و نیاز ناگهانی و مکرر به اجابت مزاج همراه باشد.

– کاهش وزن: یک درصد از مردم به بیماری سلیاک مبتلا هستند. در این بیماری خودایمنی، بدن به گلوتن موجود در غذا واکنش نشان می دهد و پوشش روده انسان که به طور طبیعی پرز دارد، نرم می شود. شایع ترین علایم بیماری سلیاک اسهال و کاهش وزن است. اما نیمی از افراد مبتلا علایمی مانند کم خونی، بثورات پوستی، سردرد و مراحل اولیه پوکی استخوان را نیز دارند که به نظر می رسد هیچ ارتباطی با روده ندارد.

– گرفتگی شدید شکم: برخی افراد این علامت را با گرفتگی های شکمی ناشی از کرم یا انگل اشتباه می گیرند، اما اگر این گرفتگی ها در قسمت پایین و سمت چپ شکم رخ دهد، ممکن است نشانه دیورتیکول باشد. در این بیماری کیسه های کوچکی در پوشش قسمت های تحتانی روده بزرگ ایجاد می شود و این کیسه ها ملتهب می شوند. اگر انقباضات شدید همراه با تب باشد، باید فورا به پزشک مراجعه کنید.

– اسهال خونی: اگر شکم درد مکرر همراه با نفخ وجود داشته باشد، ممکن است نشانه بیماری های روده ای مانند کرون یا کولیت اولسراتیو باشد. حدود 40 درصد از بیماران علایمی غیر از علایم گوارشی را تجربه می کنند. این علایم شامل مشکلات بینایی (درد چشم و تاری دید)، تحریک پوست و خستگی است.

– سرطان معده: این سرطان معمولاً در مراحل اولیه بدون علامت است یا علایم مبهمی مانند نفخ، سوء هاضمه یا احساس پری در قسمت بالایی شکم دارد.

– بیماری کرون: این بیماری یک بیماری خودایمنی است که سیستم گوارشی را تحت تاثیر قرار می دهد و در روده کوچک یا روده بزرگ رخ می دهد. یبوست یکی از شایع ترین علایم بیماری کرون است، با این حال، بیماری کرون می تواند باعث تنگی و انسداد روده و علاوه بر نفخ، کاهش وزن، تهوع و استفراغ بعد از غذا خوردن شود.

– سرطان روده بزرگ: یکی از شایع ترین علایم سرطان روده بزرگ، سرطان روده بزرگ است. اگر سرطان قسمت های بالایی کولون را درگیر کند، فلج ممکن است تنها علامت اولیه باشد. سرطان روده بزرگ دومین علت شایع مرگ ناشی از سرطان غیر سیگاری در ایالات متحده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نفخ معده نشانه هشداردهنده این سرطان است" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نفخ معده نشانه هشداردهنده این سرطان است"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه