راهکار هایی برای جلوگیری از تاول زدن

راهکار هایی برای جلوگیری از تاول زدن

راهکار هایی برای جلوگیری از تاول زدن

نارنجی:

خوشبختانه تاول ها را می توان با خراشیدگی و نچیدن پوست جلوگیری کرد. اما اگر قبل از اینکه روی پوست ظاهر شود به دنبال پیشگیری هستید، باید به ایمنی پوست خود توجه کنید و قبل از راه رفتن، دویدن یا فعالیت بدنی اقدامات احتیاطی را انجام دهید.

– مقاومت

برای جلوگیری از خارش پوست که می تواند باعث جوش شود، متخصصان پوست نکات زیر را توصیه می کنند:

1- مراقب پاهای خود باشید

برای جلوگیری از تاول روی پا بهتر است از جوراب های نایلونی یا نخی استفاده کنید. اگر پوشیدن یک جفت جوراب کار نمی کند، برای محافظت از پوست خود دو جفت جوراب را لایه لایه کنید. همچنین باید مطمین شوید که اندازه کفش برای پای شما مناسب است. کفش ها هرگز نباید تنگ یا تنگ باشند.

2- لباس مناسب بپوشید

زمانی که قرار است فعالیت بدنی داشته باشید، لباس های گشاد بپوشید. از پوشیدن لباس های نخی خودداری کنید، زیرا پنبه عرق و رطوبت را جذب می کند که می تواند باعث تحریک و کبودی پوست و ایجاد تاول شود.

3- از نوارهای نرم استفاده کنید

برای نواحی آسیب دیده بدن مانند انگشتان پا یا ران، استفاده از بانداژ چسب یا باند نرم دیگر را در نظر بگیرید و هنگام استفاده از بانداژ به درستی استفاده کنید.

4- پودر یا ژله نفتی (وازلین) را روی نواحی آسیب دیده بمالید

با این کار میزان اصطکاک زمانی که دو نقطه پوست شما به یکدیگر ساییده می شوند کاهش می یابد.

5- فعالیت خود را متوقف کنید

اگر در حین فعالیت احساس ناراحتی یا درد کردید یا پوستتان قرمز شد، فوراً آن را متوقف کنید. در غیر این صورت ممکن است دچار جوش شوند.

زمان بندی شده

اگر قبلاً روی پوست خود جوش دارید، سعی کنید صبور باشید و آن را رها کنید. جوش ها معمولاً طی یک تا دو هفته خود به خود بهبود می یابند. همچنین مراقب باشید تا زمانی که تاول بهبود نیافته فعالیتی را که باعث ایجاد تاول شده است از سر نگیرید. برای درمان تاول، متخصصان پوست موارد زیر را توصیه می کنند:

1- حباب را بپوشانید

تاول ها و بریدگی های روی پوست خود را با بانداژ بپوشانید. لبه های باند را به سمت داخل تا کنید، به طوری که وسط آن کمی بیرون بزند.

2- از برس استفاده کنید

برای جلوگیری از بدتر شدن تاول هایتان در نواحی تحت فشار، مانند کف پا، می توانید از بانداژ استفاده کنید. در مرکز پچ مانند دونات سوراخ ایجاد کنید و آن را دور تاول بپیچید. پس از آن، زخم و زخم را با باند ببندید.

3- تا حد امکان از تخلیه تاول خودداری کنید

این می تواند منجر به عفونت شود. با این حال، اگر کیست بسیار بزرگی دارید که ممکن است بسیار دردناک باشد، ممکن است نیاز به برداشتن آن برای کاهش ناراحتی داشته باشید. در این صورت از سوزن کوچکی که با الکل ضدعفونی کرده اید استفاده کنید. گوشه ای از تاول را با سوزن سوراخ کنید تا مایع آن خارج شود، سپس محل را با آب و صابون بشویید و ژله نفتی بمالید. سپس محل را تمیز و پوشانده نگه دارید. به یاد داشته باشید که زخم را روی تاول نکشید، زیرا این زخم است که از پوست آسیب دیده شما محافظت می کند.

به گزارش ایندیپندنت، تا زمانی که تاول شما بهبود می یابد، مراقب علایم عفونت پوست باشید. اگر دچار قرمزی، تورم یا درد و تورم شدید شدید، بهتر است به پزشک یا متخصص پوست مراجعه کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "راهکار هایی برای جلوگیری از تاول زدن" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "راهکار هایی برای جلوگیری از تاول زدن"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه