چراغ روشن بیمارستان ها در نوروز/ فعالیت مراکز درمانی در عید چگونه است؟

چراغ روشن بیمارستان ها در نوروز/ فعالیت مراکز درمانی در عید چگونه است؟

چراغ روشن بیمارستان ها در نوروز/ فعالیت مراکز درمانی در عید چگونه است؟

کریسمس که برای بسیاری از شهروندان با واژه استراحت، تعطیلات و مسافرت همراه است، اما برای پرسنل بهداشتی مانند برخی امدادرسانی ها و اخبار و غیره، این موضوع بی معنی است. چون مثل قبل خدمت می کنند.

به گزارش نارنجی، در ایام نوروز بسیاری از مطب ها و کلینیک های خصوصی تعطیل هستند و اورژانس بیمارستان ها اغلب تنها مرجع دریافت کنندگان خدمات بالینی و بهداشتی است.

وزارت بهداشت همه ساله با اجرای طرح های مختلف نوروزی با استفاده از توان دانشگاه های علوم پزشکی سعی در ارایه بهترین خدمات به بیماران در بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی دارد.

امسال برنامه سلامت نوروزی وزارت بهداشت از امروز سوم اسفندماه از ساعت 08 صبح آغاز شده و تا ساعت 08 صبح روز شنبه 28 فروردین سال جدید ادامه دارد.

پزشکان متخصص در تمام بیمارستان ها در دسترس هستند

اورژانس ها و مراکز درمانی برای نوروز آماده هستند و همانطور که وزیر بهداشت می گوید: پزشکان متخصص در همه بیمارستان ها حضور دارند و بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت بر حضور متخصصان در رشته های مختلف در بیمارستان ها تاکید شده است. ارایه بهترین خدمات درمانی به بیماران

وزیر بهداشت تایید کرده است که از نظر تامین داروی اورژانسی، سرم و فرآورده های خونی و غیره برای ایام نوروز وضعیت خوبی داریم و موجودی دارویی به اندازه کافی وجود دارد.

بازدید روزانه و میدانی از مراکز درمانی در ایام نوروز

حسن واعظی رییس مرکز مدیریت بیمارستان و صلاحیت خدمات بالینی وزارت بهداشت درباره طرح سلامت نوروزی درباره فعالیت بیمارستان ها گفت: ستاد طرح سلامت نوروزی دانشگاه با مدیریت رییس دانشگاه اداره می شود. حضور نمایندگان بهداشت، درمان، توسعه و غذا و دارو برای نظارت و نظارت.

به گفته واعظی، تیم های ویژه ای در مراکز دانشگاهی برای ارزیابی طرح سلامت نوروزی مستقر شده و روزانه از مراکز درمانی و بیمارستان ها بازدید میدانی دارند. بر اساس دستورالعمل مشاور معاون وزارت بهداشت، تعطیلی بخش های بیمارستانی در ایام نوروز ممنوع است.

رییس مرکز مدیریت بیمارستان و صلاحیت خدمات بالینی درباره فعالیت متخصصان اورژانس در طرح سلامت نوروز گفت: متخصصان فوریت های پزشکی، بیهوشی و سایر متخصصان مقیم در بیمارستان های دولتی دانشگاه های دولتی طبق برنامه زمان بندی در مرکز حضور داشته باشند. همچنین بر در دسترس بودن یا دسترسی سریع به متخصصان سایر حوزه های تخصصی از جمله داخلی، زنان، اطفال و جراحی عمومی تاکید شده است.

عملکرد مراکز شیمی درمانی چگونه است؟

به گفته مسیولان وزارت بهداشت، به منظور جلوگیری از روند درمان بیماران در مراکز شیمی درمانی و رادیوتراپی، مراکز شیمی درمانی و رادیوتراپی دولت در ایام نوروز آماده ارایه خدمات به بیماران هستند و یک سوم تخت های درمان سرپایی نیز آماده است. مراکز ویژه شیمی درمانی به بیماران خدمات ارایه می دهند.

در طرح سلامت نوروز، تسهیلات بیماران خاص و صعب العلاج نیز تعطیل شده است. زیرا به گفته دکتر علیرضایی – رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت، در طرح سلامت نوروزی بهترین خدمات توسط دانشگاه های علوم پزشکی به بیماران صعب العلاج و خاص ارایه می شود. کلینیک های مربوطه

رستوران ها و مراکز اقامتی بین شهری زیر میکروسکوپ سلامت

در ایام نوروز علاوه بر کادر پزشکی، کارشناسان و بازرسان بهداشتی نیز در آماده باش هستند و برای جلوگیری از بروز بیماری ها و مسمومیت ها، اماکن مسکونی، استراحتگاه ها و همچنین مراکز تهیه، تهیه و توزیع مواد غذایی تحت نظارت هستند. میکروسکوپ بازرسان بهداشت

البته کارشناسان و بازرسان بهداشت از ابتدای اسفند و قبل از گرم شدن شب عید کار خود را آغاز کردند و در قالب تیم های سیار به مراکز غذا و خواب و … مراجعه کردند و در حال نظارت کامل هستند. . اصول سلامت

معاون مرکز بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت می گوید: در تعطیلات نوروز، رستوران های سر راه، جاذبه ها، مراکز تهیه و توزیع غذا، مراکز گردشگری و… پلمپ و به مراجع قضایی معرفی شد و در مجموع بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط وزارت بهداشت در تلاش هستند تا در ارتباط با نهادهای مختلف خدمات مطلوبی را در زمینه بهداشت و ایمنی به مسافران نوروزی ارایه کنند.

اگرچه چراغ های بیمارستان ها در نوروز روشن است و در حال آماده سازی برای ایام نوروز هستند، اما انتظار می رود با رعایت اصول ایمنی و توصیه های بهداشتی و پرهیز از رفتارهای خطرناک، علاوه بر حفظ سلامتی خود، تلاش کنند. بار پرسنل پزشکی را دوبرابر کنید و در ابتدای سال آنها را سنگین نکنید.

پایان خبر نارنجی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چراغ روشن بیمارستان ها در نوروز/ فعالیت مراکز درمانی در عید چگونه است؟" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چراغ روشن بیمارستان ها در نوروز/ فعالیت مراکز درمانی در عید چگونه است؟"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه