علت سفیدی زبان چیست؟

علت سفیدی زبان چیست؟

نارنجی:

چرا زبان سفید می شود؟

سفیدی زبان می تواند نشانه بیماری های مختلف یا عوارض روش های درمانی باشد.

به گزارش مجله خبری نارنجی نیوز، از زمان های قدیم از حالت زبان برای تشخیص بیماری های بدن استفاده می شده است. وضعیت زبان ما می تواند به ما نشان دهد که مشکلی در بدن وجود دارد. در گذشته پزشکان معتقد بودند تا زمانی که زبان سالم به نظر نمی رسد، بیماری بیمار به طور کامل درمان نمی شود، حتی اگر تمام علایم بیماری از بین برود.

زبان سفید می تواند ترسناک باشد زیرا یک وضعیت طبیعی برای زبان نیست، اما اغلب مشکل جدی وجود ندارد. در برخی موارد، زبان سفید می تواند نشانه عفونت یا مراحل اولیه سرطان باشد.

ایجاد پلاک های سفید روی زبان می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، اما معمولاً مربوط به بهداشت دهان و دندان است. برخی دیگر از مواردی که می توانند باعث سفیدی زبان شوند عبارتند از: خشکی دهان، تب، سیگار کشیدن، مصرف الکل، تنفس دهانی و مصرف آنتی بیوتیک.

سفیدی زبان می تواند نشانه ضعف سیستم ایمنی یا کمبود برخی ویتامین ها و مواد معدنی در بدن باشد. اگر علایم دیگری مانند درد یا احساس سوزش دارید، به پزشک خود مراجعه کنید.

مشکل دیگری که می تواند باعث سفیدی زبان شود، برفک دهان است. به آن کاندیدیازیس نیز می گویند، زیرا توسط قارچی به نام کاندیدا ایجاد می شود. کاندیدا به طور طبیعی در بدن وجود دارد، اما زمانی که به تعداد زیاد روی زبان انباشته می شود، می تواند باعث ایجاد لکه های سفید در سراسر سطح زبان شود.

بایدها و نبایدها برای یک زبان سالم

زبان ما نقش اساسی در دهان ما دارد. بدون آن، ما قادر به صحبت کردن، مزه کردن و قورت دادن غذا بدون مشکل نبودیم. یکی از ویژگی های جالب زبان این است که می تواند حرکت کند و شکل های مختلفی به خود بگیرد، زیرا از ماهیچه های زیادی تشکیل شده است. بنابراین می توانید زبان خود را بچرخانید.

از آنجایی که زبان ما برای ما بسیار مهم است، باید سعی کنیم آن را تمیز نگه داریم و اینها مواردی است که می توان برای این منظور انجام داد.

آب بیشتری بنوشید

کم آبی بدن و خشکی دهان می تواند باعث سفیدی زبان شود. به طور مرتب آب بنوشید و سعی کنید همیشه یک بطری آب همراه خود داشته باشید تا در صورت احساس تشنگی بلافاصله آب بنوشید.

بهداشت دهان و دندان خود را بهبود بخشید

رعایت بهداشت دهان و دندان می تواند به کاهش باکتری های موجود در دهان کمک کند. این کار برای تمیز کردن هر دو دندان و زبان بعد از غذا لازم است. یک بار در صبح و یک بار در شب قبل از رفتن به رختخواب. پس از تمیز کردن دهان، باکتری ها دوباره شروع به رشد می کنند، بنابراین تمیز کردن منظم دهان می تواند از مشکلات دهان و دندان جلوگیری کند.

یک روال ایده آل برای بهداشت دهان و دندان به این صورت است: مسواک زدن دندان ها و زبان، مسواک زدن دندان ها و استفاده از دهان شویه. اگر هر بار که نوک زبان خود را لمس می کنید، استفراغ می کنید، می توانید به آرامی این کار را انجام دهید، اما فراموش نکنید که نوک زبان خود را نیز تمیز کنید.

یک رژیم غذایی سالم داشته باشید

یک رژیم غذایی سالم و متعادل همراه با بهداشت دهان و دندان می تواند به حفظ سلامت زبان کمک کند. ویتامین ها، مواد معدنی، کلسیم، پروتیین و فیبر چیزهایی هستند که باید در رژیم غذایی خود داشته باشید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "علت سفیدی زبان چیست؟" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "علت سفیدی زبان چیست؟"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه