رییسی: زمان شناسی و مسیولیت شناسی مردم شایسته تقدیر است+ فیلم

رییسی: زمان شناسی و مسیولیت شناسی مردم شایسته تقدیر است+ فیلم

رییس جمهور پیش از سفر به الجزایر با اشاره به حضور پرشور مردم پای صندوق های رای گفت: زمان شناسی و مسیولیت شناسی مردم شایسته تقدیر است.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری نارنجی؛ حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور پیش از سفر به الجزایر با اشاره به حضور پرشور مردم پای صندوق های رای اظهار کرد: ابتدا باید خداوند متعال را نسبت به حضور مردم عزیزمان پای صندوق های رای شاکر باشم. زمان شناسی و مسیولیت شناسی مردم شایسته تقدیر است.

رییس جمهور با تشکر از برگزارکنندگان، مجریان و ناظران انتخابات اضافه کرد: این عزیزان حقیقتاً با صفا و با محبت و دلدادگی به انقلاب اسلامی، با عشق به مردم، با خدمت گذاری خالصانه خود، رای مردم را با امانت داری انشاءالله در این ساعات می شمارند و مردم عزیزمان را در جریان نتایج انتخابات می گذارند.

رییسی گفت: امیدوارم شکل گیری مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان به عنوان پشتوانه های انقلاب شکوهمند اسلامی و مردم عزیزمان بتوانند به وظایف قانونی خود عمل کنند. از همه دست اندرکاران صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

وی گفت: سفر به الجزایر برای شرکت در هفتمین نشست سران مجمع کشور های صادر کننده گاز است. این سفر به دعوت رییس جمهور کشور دوست و برادر الجزایر برای شرکت در هفتمین نشست سران مجمع کشور های صادرکننده گاز است. در این سفر دو جهت مورد توجه است، اول دیدار دوجانبه در سطح رییس جمهور که 16 سال است که این سفر انجام نشده است.

رییسی افزود: الجزایر در نگاه ملت ما کشوری است که در مقابله و مبارزه با استعمار، مبارزه، مقاومت و ایستادگی کرده است. کشور دوست و برادر ما در شمال آفریقا مردم ما خاطرات بسیار خوبی را در ایستادگی و مقاومت ملت الجزایر دارند.

رییس جمهور گفت: جایگاه کشور الجزایر در شمال آفریقا و آفریقا جایگاه ویژه ای است. در حوزه تمدن اسلامی قرار دارد و کشوری در جایگاه ممتاز است که ارتباط ما و الجزایر بسیار می تواند به ارتباط با آفریقا و شمال آفریقا کمک می کند. نقشی که دو کشور در کشور های اسلامی، اوپک گازی، اوپک نفتی و مجمع گازی، در جهان اسلام دو کشور را به هم نزدیک کرده است.

وی با بیان اینکه الجزایر و جمهوری اسلامی ایران و بسیاری از کشور های مستقل در دنیا امروز این نگاه را قبول دارند که باید در مقابل یکجانبه گرایی ایستادگی کرد و این رویکرد را می پذیرند.

رییسی ادامه داد: نگاه مشترک دو کشور در حمایت از مردم مظلوم و مقتدر فلسطین است. در دیدار دو جانبه هم موضوع فلسطین که امروز نه فقط موضوع جهان اسلام بلکه موضوع جهان بشریت است را مورد بحث قرار خواهیم داد و نکته بعدی ارتباط سیاسی، تجاری و اقتصادی بین دو کشور است.

رییس جمهور اظهارداشت: الجزایر کشور بسیار خوبی برای بازرگانان ما است و ایران اسلامی هم می تواند متقابلاً به دلیل ارتباطاتی که با کشور های حاشیه خلیج فارس و آسیای مرکزی دارد می تواند ارتباط خوبی برای بازرگانان الجزایری باشد.

وی گفت: در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و انرژی موضوعاتی است که می تواند بین همکاری دو کشور قرار گیرد که هر دو کشور ظرفیت بسیار خوبی در این زمینه ها دارند.

رییسی ادامه داد: نشست سران می تواند پیشنهادادتی که در دوحه مطرح کرده است را دنبال کند، حتماً ما به عنوان کشور تولیدکننده و صادرکننده گاز می توانیم هاب منطقه شویم. به دلیل همین ارتباط با کشور های خلیج فارس و کشور های آسیای مرکزی و جایگاهی که جمهوری اسلامی در تولید گاز دارد، است و این از مباحثی است که می تواند این ظرفیت به دنیا معرفی شود که این همکاری ها در حوزه های مختلفی در حوزه انرژی بین دو کشور و کشور های تولیدکننده و صادرکننده گاز را فراهم کند.

رییس جمهور بیان کرد: طبیعتاً در حاشیه این دیدار ما دیدار هایی با روسای کشور های شرکت کننده در این اجلاس را در برنامه کاری خود خواهیم داشت و امیدوارم که این سفر بتواند به روابط بین غرب آسیا و شمال آفریقا کمک بسزایی داشته باشد و حتماً این روابط می تواند بین جمهوری اسلامی ایران و آفریقا که در سیاست خارجی ما آفریقا یک جایگاه مهمی را دارا است و سیاست راهبردی ما با آفریقا به صورت عام و با کشور های اسلامی در آفریقا به صورت خاص است.

وی در پایان گفت: ان شاءالله خداوند متعال کمک کند اهداف این سفر که تعریف کردیم را بتوانیم این اهداف را دنبال کرده و به سرانجام برسانیم.

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رییسی: زمان شناسی و مسیولیت شناسی مردم شایسته تقدیر است+ فیلم" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رییسی: زمان شناسی و مسیولیت شناسی مردم شایسته تقدیر است+ فیلم"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه