بهترین وعده های صبحانه مناسب برای رفلاکس معده

بهترین وعده های صبحانه مناسب برای رفلاکس معده

نارنجی:

اگر علایم رفلاکس معده بیش از دو بار در هفته رخ دهد، باید به پزشک مراجعه کنید. در غیر این صورت آسیب جدی به بدن شما وارد می شود. اکثر افراد مبتلا به این بیماری در خوردن غذا مشکل دارند.

حدود 20 درصد افراد به این بیماری مبتلا هستند و با عوارض شدید آن مواجه هستند. انتخاب غذاها و وعده های غذایی مناسب در این بیماری بسیار مهم است. بنابراین اگر از رفلاکس معده رنج می برید توصیه می کنیم بهترین غذاها را برای صبحانه، ناهار یا شام انتخاب کنید. در ادامه این مقاله به معرفی بهترین نمونه صبحانه های مناسب برای رفلاکس معده می پردازیم. بنابراین توصیه می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

رفلاکس معده چیست؟

رفلاکس معده یک اختلال گوارشی بسیار شایع است که باعث سوزش سر دل می شود. حتماً احساس سوزش در قسمت پایین قفسه سینه را تجربه کرده اید. این ترکیب به طور کلی به عنوان سرگرم کننده شناخته می شود و خیلی خطرناک نیست. اما اگر زیاد تکرار شود، می تواند بسیار آزاردهنده شود.

سوزش سر دل در اثر برگشت اسید معده به معده ایجاد می شود. از آنجایی که حفره مری پوشش مناسبی ندارد، نمی تواند اثرات نامطلوب اسید معده را خنثی کند. در نتیجه باعث ایجاد مشکلاتی مانند سوزش سر دل، نفخ شکم یا رفلاکس معده می شود. هر فردی حداقل یک بار در زندگی خود با این مشکل روبرو می شود.

برخی از مهمترین علایم این بیماری یا اشتیاق عبارتند از:

گلودرد یا سرفه مکرر

طعم اسیدی در دهان

معده درد

ترشی

مشکل یا درد در هنگام بلع غذا

تجمع بیش از حد بزاق در دهان

گلودرد مزمن

گرفتگی حنجره یا صدا

برخی از مهمترین علایم هشداردهنده سوزش معده یا معده عبارتند از:

تورم لثه

بوی بد دهان

درد قفسه سینه

احساس در گلو

خون یا استفراغ خونی یا سیاه

صبحانه برای سوزش سر دل یا رفلاکس معده

بهترین غذاهای صبحانه برای رفلاکس معده عبارتند از:

1. بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر صبحانه مناسبی برای این بیماری است. این ماده نه تنها به سلامت قلب کمک می کند، بلکه برای از بین بردن فوری اسید معده نیز مفید است. بنابراین اجازه نمی دهد اسید معده به پشه برگردد. این ماده به عنوان یک درمان طبیعی برای سوزش سر دل شناخته می شود. یکی از مهمترین مزایای آن این است که به راحتی با سایر مواد غذایی ادغام می شود.

به عنوان مثال می توانید آن را با یک میوه مناسب مانند موز ترکیب کنید. موز به تنهایی تاثیر زیادی در کاهش علایم دارد و طعم این غذا را تغییر می دهد. به طور کلی، توصیه می کنیم جو دوسر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این غذا سرشار از فیبر، پروتیین، کربوهیدرات و مواد مغذی مختلف است.

به همین دلیل تاثیر زیادی بر سلامت بدن دارد. برای تهیه این صبحانه کافیست مقداری انبه پخته شده را با موز خلال شده و کمی شیر مخلوط کنید. البته اگر به شیر حساسیت دارید توصیه می کنیم این ماده را از رژیم غذایی خود حذف کنید یا قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

2. غلات صبحانه

غذاهای صبحانه بسیار محبوب هستند و با شیر یا شیر کاکایو مصرف می شوند. یکی از بهترین غذاها برای رفلاکس، غلات صبحانه است. این یک وعده غذایی سبک است که فشار زیادی به معده وارد نمی کند. در نتیجه اسید معده از بازگشت به معده جلوگیری می کند.

برای تهیه این صبحانه به شما توصیه می کنیم یک کاسه کوچک با شیر داشته باشید. اگر به شیر گاو حساسیت دارید، توصیه می کنیم برای صبحانه شیر بادام و ذرت را ترکیب کنید. برای خوش طعم شدن غذا و افزایش پروتیین آن بهتر است مقداری انگور و گردو خرد شده به غذا اضافه کنید.

3. تخم مرغ آب پز

اطلاعات متناقضی در مورد تاثیر تخم مرغ آب پز بر بیماری ریفلاکس وجود دارد. برخی از محققان بر این باورند که این ماده باعث علایم بیماری می شود. از سوی دیگر، برخی افراد بر این باورند که تخم مرغ سفت، علایم این بیماری را تشدید می کند. در هر صورت، همه چیز بستگی به نحوه تهیه تخم مرغ و میزان مصرف آن دارد. به طور کلی، بهتر است تخم مرغ را از رژیم غذایی حذف نکنید.

زیرا سرشار از پروتیین است و مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین می کند. بهتر است تخم مرغ سرخ شده نخورید. برخی افراد از روغن یا روغن آفتابگردان برای سرخ کردن تخم مرغ استفاده می کنند. تخم مرغ آب پز گزینه بهتری نسبت به تخم مرغ سرخ شده است. می توانید این غذا را با مقدار کمی گرانولا میل کنید تا فیبر مورد نیاز بدنتان تامین شود.

4. اسموتی

اسموتی ها در بین ورزشکاران و بدنسازان طرفداران زیادی دارند. این غذا یک صبحانه مناسب برای رفلاکس معده است. اسموتی ها حتی می توانند به عنوان میان وعده قبل از تمرین مصرف شوند و مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین کنند.

برخی از مطالعات نشان می دهد که اسموتی ها بازگشت اسید معده به مری را تشویق نمی کنند. همانطور که می دانید برای تهیه میوه به میوه نیاز دارید. میوه هایی مانند موز یا توت فرنگی و گلابی انتخاب های خوبی برای تهیه اسموتی هستند.

برای تهیه این غذا بهتر است از میوه های یخ زده استفاده کنید. برای افزایش پروتیین در این غذا، بهتر است یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی شیرین نشده اضافه کنید. همچنین می توانید آن را با شیر بادام یا جو دوسر مخلوط کنید. همچنین می توانید یک دسر با شیر بادام یا جو دوسر میل کنید. برای دریافت ویتامین ها و مواد معدنی باید مقداری سبزیجات اضافه کرد.

5. میوه و ماست

بسیاری از مطالعات نشان می دهد که لبنیات پرچرب علایم بیماری ریفلاکس معده را افزایش می دهد. اما اکثر مردم می توانند ماست کم چرب یا بدون چربی را تحمل کنند. به همین دلیل می توان این غذا را در وعده صبحانه مصرف کرد. البته یک نوع ماست بدون شیر مانند ماست نارگیل و شیر بادام وجود دارد که جایگزین ماست لبنیات است.
آن یکی
می توانید ماست را با میوه های مختلف مانند گلابی یا تکه های سیب میل کنید. برای تهیه این صبحانه، ماست کم چرب یا بدون لبنیات را با چند تکه میوه خرد شده ترکیب کنید. برای تزیین ماست نیز می توان از میوه ها استفاده کرد.

6. نان تست و آووکادو

نان تست و آووکادو صبحانه عالی برای رفلاکس معده است. آووکادو حاوی مقدار زیادی چربی سالم است. یکی از مهمترین مزایای این میوه کمی ترش بودن آن است. در نتیجه معده درد نمی کند.

همچنین آووکادو حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است که به حفظ سلامت بدن کمک می کند. می توانید مقدار کمی از این ماده را روی نان تست بمالید. نان تست و آووکادو با تخم مرغ و پنیر فتا با سایر مواد مغذی مصرف می شود.

7. کرپ و پنکیک

کرپ و پنکیک صبحانه ای متنوع و جالب برای بیماران مبتلا به رفلاکس معده است. توجه داشته باشید که برای تهیه پنکیک باید از آرد کامل یا آرد گندم کامل استفاده کنید. این صبحانه را می توان با سایر مواد غذایی مانند میوه، ماست، پنیر یا اسفناج میل کرد. برای تهیه این غذا به تخم مرغ نیاز دارید.

ابتدا باید زرده یک تخم مرغ کامل را با سفیده مخلوط کنید. سپس یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و یک لیوان شیر بادام اضافه کنید. در مرحله آخر همه مواد را با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند. یک قاشق شکر اضافه کنید. در مرحله بعد باید یک لیوان آرد و دو قاشق فلفل سیاه به مواد اضافه کنید.

سپس همه مواد را با هم مخلوط کنید. یک تابه کوچک را گرم کنید و کف آن را با کمی روغن نارگیل چرب کنید. مقداری از مواد پنکیک را داخل تابه بریزید. وقتی شکوفا شد آن را بچرخانید. برای تهیه کرپ باید همه مواد را در تابه ریخته و خوب پخش کنید. توجه داشته باشید که ضخامت سطل کمتر از پنکیک است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بهترین وعده های صبحانه مناسب برای رفلاکس معده" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بهترین وعده های صبحانه مناسب برای رفلاکس معده"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه