گرم ترین آذر 33 سال اخیر ایران ثبت شد

گرم ترین آذر 33 سال اخیر ایران ثبت شد

گرم ترین آذر 33 سال اخیر ایران ثبت شد

نارنجی:

سهر تاج بخش مسلم در همایش سراسری تشریح دستاوردهای ناوگروه 86 نیروی دریایی ارتش در تهران گفت: در سال 2023 رکورد دمایی در جهان به دست آمد به گونه ای که میانگین دمای کره زمین 1.5 درجه گرمتر شد. انقلاب صنعتی برای اولین بار

وی با اشاره به اینکه در کشورمان روند افزایش دما و کاهش بارندگی وجود دارد، گفت: دمای کشور در اواسط قرن گذشته 0.4 درجه در هر دهه افزایش داشته است و امسال گرم ترین ماه آذر در این ماه مشاهده شد. ایران. در 33 سال گذشته.”

رییس سازمان هواپیمایی کشور همچنین گفت: دمای برخی از ایستگاه های هوانوردی کشور مانند پارس آباد در شمال غرب کشور به حدود 20 درجه رسید و این یک رکورد بسیار شگفت انگیز برای کشور است.

تاج بکس مسلم در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: گزارش های جهانی نشان می دهد که بین سال های 1991 تا 2022 بیشترین دمای هوا ابتدا در اروپا و سپس در آسیا رخ داده است و این نشان می دهد که آسیا یکی از مناطق آسیب دیده است. در جهان. گرمایش

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین پیامدهای افزایش دما و تغییراتی که بین جو و اقیانوس رخ داده است، افزایش خطر گرمای بیش از حد است که در بارندگی های تابستانی پاکستان و ما 23 به خوبی مشاهده شد. استان ها کشور.

رییس سازمان هواشناسی کشور در سخنانی گفت: از دیگر نمونه های حوادث شدید جوی می توان به موج گرما در چین اشاره کرد که به مدت 79 روز این کشور را تحت تاثیر قرار داد و از سال 1961 تاکنون بی سابقه بوده است.

تاج بکس مسلم خاطرنشان کرد: همچنین آتش سوزی های بسیار شدید در غرب آلاسکا و غرب آمریکا به دلیل افزایش دما نمونه هایی از دیگر رویدادهای شدید مرتبط با تغییرات اقلیمی است.

وی با بیان اینکه تغییرات اقلیمی باعث افزایش شدت طوفان های گرمسیری در جهان شده است، تصریح کرد: بررسی های شورای بین المللی تغییرات اقلیمی نشان می دهد که اگرچه تعداد طوفان های استوایی افزایش نیافته، اما بر شدت آن افزوده شده است.

رییس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: پیش بینی های بلندمدت هییت بین المللی تغییر اقلیم نشان می دهد که در صورت تداوم دما، پیامدهای تغییرات اقلیمی خطرناک تر می شود.

تاج بکس مسلم همچنین گفت: دو اقدام اصلی برای مقابله با تغییرات اقلیمی از سوی سازمان جهانی هواشناسی و هییت بین المللی تغییر اقلیم پیشنهاد شده است که یکی کاهش گازهای گلخانه ای و دیگری سازگاری است. در آخرین کنفرانس تغییرات اقلیمی، هییت بین المللی تغییر اقلیم اعلام کرد که بهترین اقدامات سازگاری توسط این هییت برای کشورها تعیین می شود.

در بخشی دیگر از این خبر، رییس سازمان علوم کشور گفت: در حوزه مدیریت منابع آب، کشاورزی و صنعت که مهمترین بخش های مصرف آب هستند، باید بر اساس مقوله سازگاری با تغییرات اقلیمی عمل کنیم.

تاج بکس مسلم همچنین گفت: بدیهی است در این شرایط علاوه بر معضل تغییرات اقلیمی که برخی مشکلات را در حوزه منابع آبی تحت تاثیر قرار می دهد، موضوع مدیریت منابع آبی ما نیز حایز اهمیت است چرا که در شرایط خشک و نیمه خشک قرار داریم. مناطق خشک منطقه خشک زمین

به گزارش روابط عمومی سازمان هوانوردی کشور، وی در پایان گفت: باید از ظرفیت بیولوژیکی در مناطق مختلف کشور به ویژه در حوزه کشاورزی که بیشترین منابع آبی ما مصرف می شود استفاده شود. می توانیم مدیریت بهتری برای آب شیرین کشور داشته باشیم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "گرم ترین آذر 33 سال اخیر ایران ثبت شد" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "گرم ترین آذر 33 سال اخیر ایران ثبت شد"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه