این هدبند خواب شما را کنترل می کند!

به گزارش خبرگزاری نارنجی، شاید به زودی بتوانیم با کمک هوش مصنوعی رویاهای خود را کنترل کنیم.

این هدبند خواب شما را کنترل می کند!

به گزارش نارنجی، یک استارت آپ فناوری فعال در حوزه هوش مصنوعی از کاربران می خواهد تا با هدستی رویاهای خود را ردیابی کنند که به آنها اجازه می دهد سفرهای شبانه خود را در طول خواب شفاف کنترل کنند.

به گزارش دیلی میل، در سال 2025، یک استارت آپ “پیامبر” هدست 2000 دلاری Halo AI را راه اندازی خواهد کرد که به کاربران کمک می کند تا کنترل باورنکردنی بر خواب خود داشته باشند و با مشکلاتی که در ذهن دارند مقابله کنند.

این باند از روش «الکتروانسفالوگرافی» برای ثبت فعالیت الکتریکی مغز و از روش «تصویربرداری تشدید مغناطیسی کاربردی» یا «fMRI» برای بررسی فعالیت مغز با اندازه گیری جریان خون استفاده می کند.

با این حال، کارشناسان هنوز مطمین نیستند که اثرات بلندمدت هدست Halo AI ممکن است چه باشد و هشدار داده اند که استفاده از صداهای با فرکانس بالا برای تحریک مغز می تواند توانایی شناختی ما برای پردازش خاطرات کوتاه مدت را مختل کند.

پروفسور مارک بلاگرو، محقق آزمایشگاه خواب دانشگاه سوانسی، گفت: ما به ندرت رویاهای شفاف می بینیم. فقدان وضوح رویاها ممکن است بخشی از عملکرد موثر آنها باشد.

این هدست خواب شما را کنترل می کند!

الکتروانسفالوگرافی و fMRI با هم کار می کنند تا نقشه دقیقی از مغز ارایه کنند و رویای شفاف را القا کنند. خواب شفاف حالتی از خواب است که در آن فرد می داند که خواب است.

استارت آپ پرافتیک از داده های الکتروانسفالوگرافی برای تعیین زمان ورود کاربر به خواب REM استفاده می کند و سپس از fMRI برای القای رویاهای شفاف و ردیابی پاسخ های بزرگ ترین سوالات زندگی استفاده می کند.

خواب حرکت سریع چشم نوعی خواب عمیق است که در آن فرد خواب می بیند. هیپنوتیزور می تواند صداهای با فرکانس بالا را برای تحریک فعالیت مغز برای القا، حفظ و تاثیر روی رویاهای شفاف ارایه دهد.

بلاگرو ادامه داد: این امکان وجود دارد که تحریک صوتی بتواند فعالیت مغزی با فرکانس بالا همراه با وضوح را القا کند. تحریک صوتی برای امواج با فرکانس پایین در “خواب موج آهسته” (SWS) یا خواب عمیق استفاده می شود و بنابراین، روش پیشنهادی معتبر است.

«اریک وولبرگ» (اریک وولبرگ)، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران پرافتیک، در ویدیویی ضمن توضیح نحوه عملکرد هدبند هوش مصنوعی Halo گفت: کاربر برای دیدن رویاهای شفاف نیازی به انجام کاری ندارد. در عوض، وقتی روی آن کلیک می کند، همه چیز به طور خودکار اتفاق می افتد.

نکته ای که در مورد این فناوری جدید هوش مصنوعی وجود دارد این است که دانشمندان نمی دانند اگر مغز انسان دایماً در معرض صداهای با فرکانس بالا قرار گیرد چه اتفاقی می افتد.

دانشمندان بر این باورند که رویاها عملکردهای اساسی دارند که برای رشد شناختی ما ضروری است. از جمله این کارکردها می توان به پردازش تجربیات عاطفی و پیدایش ترس در صورت تغییر رویا اشاره کرد.

رویاهای شفاف همچنین می توانند اثرات مخربی بر زندگی واقعی داشته باشند و می توانند با کابوس یا فلج خواب همراه باشند. طبق گفته بنیاد ملی خواب (NSF)، رویاهای شفاف طولانی و شدید می تواند افراد را بیش از حد تحریک کند و منجر به افزایش استرس و خواب ضعیف تر شود.

هفته گذشته، استارت آپ پرافتیک امکان ثبت نام در یک برنامه آزمایشی بتا را برای هدست Halo AI خود فراهم کرد، اما اولویت را به کسانی می دهد که برای پیش سفارش پرداخت کرده اند.

227227

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "این هدبند خواب شما را کنترل می کند!" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "این هدبند خواب شما را کنترل می کند!"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه