یک رژیم غذایی مفید برای کاهش چربی دور شکم

یک رژیم غذایی مفید برای کاهش چربی دور شکم

یک رژیم غذایی مفید برای کاهش چربی دور شکم

نارنجی:

رژیم غذایی اقیانوس اطلس سرشار از ماهی و غذاهای دریایی، سبزیجات، میوه ها، غلات کامل، لوبیا، روغن زیتون، آجیل (به خصوص آجیل)، شیر و پنیر است. در این وعده گوشت نیز به صورت کنترل شده خورده می شود.

در این مطالعه که نتایج آن هفته گذشته در JAMA Network Open منتشر شد، بیش از 200 خانواده از جامعه روستایی اسپانیایی استرادا از مارس 2014 تا می 2015 مورد مطالعه قرار گرفتند.

به گزارش نیویورک پست، در این مطالعه 121 خانواده از رژیم غذایی آتلانتیک پیروی کردند و 110 خانواده رژیم غذایی عادی خود را ادامه دادند. کسانی که قرار بود رژیم غذایی آتلانتیک را دنبال کنند در سه جلسه آموزشی با رژیم جدید آشنا شدند. این افراد همچنین خدمات تکمیلی مانند کلاس های آشپزی، بروشورها و کتاب های آموزشی و سبد غذایی دریافت کردند.

در آغاز مطالعه و سپس پس از شش ماه، کارشناسان داده هایی را در مورد مصرف غذا، فعالیت بدنی، مصرف دارو و سایر متغیرها جمع آوری کردند.

کارشناسان اسپانیایی همچنین دور کمر، سطح تری گلیسیرید، سطح کلسترول HDL، فشار خون و سطح گلوکز خون ناشتا را اندازه گیری کردند. این پنج بیماری در واقع علت سندرم متابولیک هستند. گروهی از شرایط که خطر بیماری قلبی، دیابت نوع 2 و سکته را افزایش می دهد.

از 457 شرکت کننده که در شروع کارآزمایی سندرم متابولیک نداشتند، 23 نفر در طول دوره شش ماهه مطالعه به آن مبتلا شدند. از این میان، 17 شرکت کننده (7.3٪) از رژیم غذایی سنتی خود پیروی کردند و شش شرکت کننده (2.7٪) به رژیم غذایی آتلانتیک روی آوردند.

همچنین از 117 شرکت کننده ای که در ابتدای مطالعه علایم سندرم متابولیک را داشتند، 18 نفر (6/28%) از رژیم غذایی آتلانتیک پیروی کردند و 16 نفر (6/29%) در گروه کنترل دیگر این بیماری را نداشتند.

به گفته کارشناسان، رژیم غذایی اقیانوس اطلس هیچ تاثیری بر فشار خون بالا، سطح تری گلیسیرید بالا یا سطح بالای گلوکز ناشتا نداشت، اما اندازه گیری چربی دور کمر و سطح کلسترول HDL را بهبود بخشید.

آیا می توان با رژیم غذایی از شر چربی های شکم خلاص شد؟

به گزارش اخبار روزنامه ایندیپندنت، میشل روتنشتاین، متخصص تغذیه و متخصص بیماری های قلبی می گوید: رژیم غذایی آتلانتیک به دلیل تاکید بر غذاهای غنی و عادات غذایی خانواده، پتانسیل افزایش سلامتی را دارد.

دکتر.

رژیم مدیترانه ای بر مصرف سبزیجات، میوه ها، لوبیا، عدس، آجیل، غلات کامل و روغن زیتون و همچنین مصرف متوسط ماهی، پنیر، ماست و غیره تاکید دارد. این رژیم توصیه می کند از گوشت قرمز، شیرینی ها، نوشیدنی های شیرین و چربی خودداری کنید.

این رژیم ها به طور بالقوه می توانند خطر بیماری قلبی، دیابت، سرطان، سکته مغزی و حتی زوال شناختی مانند زوال عقل و آلزایمر را کاهش دهند. این رژیم ها همچنین عملکرد دستگاه گوارش، «میکروبیوم روده» را بهبود می بخشد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "یک رژیم غذایی مفید برای کاهش چربی دور شکم" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "یک رژیم غذایی مفید برای کاهش چربی دور شکم"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه