یک رژیم غذایی برای کاهش خطر مرگ در افراد مسن

یک رژیم غذایی برای کاهش خطر مرگ در افراد مسن

طبق یک مطالعه بهداشتی دانشگاه لوما لیندا، خوردن ماهی و سبزیجات ممکن است بهترین انتخاب برای کاهش خطر مرگ، به ویژه در میان افراد مسن باشد.

به گزارش نارنجی، کارشناسان در این مطالعه جدید دریافتند افرادی که رژیم غذایی مبتنی بر ماهی و سبزیجات به نام «ماهی گیاهخواری» را دنبال می کنند، 18 درصد کمتر از افرادی که رژیم غذایی گیاهی را دنبال می کنند، در معرض خطر مرگ قرار دارند.

به گفته متخصصان، اگرچه رژیم گیاهخواری سخت برای سلامتی در میانسالی مفید است، اما خطر ابتلا به بیماری های عصبی مانند سکته مغزی، زوال عقل و پارکینسون را در سنین بالا افزایش می دهد. بنابراین، افزودن ماهی به رژیم غذایی گیاهی «مزیت قابل توجهی» دارد.

برای پیروی از این نوع رژیم غذایی دریایی، ابتدا می توانید کنسرو ماهی را با گوشت های دیگر جایگزین کنید. ماهی حاوی بسیاری از مواد مغذی مانند کلسیم است که از استخوان ها محافظت می کند و امگا 3 که برای عملکرد مغز بسیار مهم است. به راحتی می توانید کنسرو ماهی را در وعده های غذایی خود چه در سالاد و چه در اسپاگتی قرار دهید.

به گزارش ایندیپندنت، یک مطالعه منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشان می دهد که مرگ و میر در میان گیاهخواران 12 درصد کمتر از کسانی است که رژیم غذایی آنها شامل گوشت و سایر غذاها است.

در این مطالعه داده های بیش از 88000 نفر و 12500 مرگ مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و سپس به گروه های مختلف از رژیم غذایی غیر گیاهی تا رژیم دریایی با سبزیجات تقسیم شد. نتایج نشان داد افرادی که رژیم غذایی مبتنی بر غذاهای دریایی و سبزیجات داشتند 18 درصد کمتر در معرض خطر مرگ قرار داشتند.

پایان خبر نارنجی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "یک رژیم غذایی برای کاهش خطر مرگ در افراد مسن" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "یک رژیم غذایی برای کاهش خطر مرگ در افراد مسن"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه